Hoi,
Wij hebben een hele gulzige baby. Vanochtend begon hij te huilen en hebben we gauw een flesje gemaakt want het was zo ongeveer tijd. Toen viel hij toch weer in slaap en heeft hij flink doorgeslapen.
Het flesje dat we hebben klaargemaakt, hebben we daarna alsnog gegeven maar dat was wel na ruim 2,5 uur.
Zo鈥檔 situatie komt wel vaker eens voor bij ons maar op de verpakking staat dat je het niet lang mag laten staan (Nutrilon). Hoe erg is dit nu uiteindelijk?
Belangrijk: wij warmen de fles nooit op. We hebben een pak bronwater op kamertemperatuur en daarmee mengen we het poeder en klaar.
Ik heb op mijn werk in de kinderopvang altijd geleerd dat als het al gemaakt is en uitgedronken is (dus een restje), je het 1 uur mag bewaren. Maak je de flessen van te voren maar is er nog niet uit gedronken, dan kun je het een aantal uur in de koelkast bewaren
Ik denk dat af en toe niet heel erg is. Aan de andere kant klinkt het alsof je zo een nieuwe gemaakt hebt en lijkt me dat altijd beter.
Zelf zou ik ook geen melk willen die 2uur op tafel heeft gestaan
Dat kan. Sondevoeding wordt ook gemaakt van poeder en mag een aantal uren (zelfs 10 uur) zonder verwarmen, gemaakt met bronwater aan de pomp hangen. Zolang er niet van gedronken wordt, kan het dus even staan op kamertemperatuur.
Ik gok dat je kind of w茅l last van die ene fles gaat krijgen of n铆et, dus zo af en toe doen heeft dan niet zo'n zin.
1 keer de ervaring gehad dat de fles van de ochtend (7 uur) nog op z'n kamer stond. M'n man had een nieuwe fles gemaakt (19.00), maar die had ik over het hoofd gezien en de oude fles gegeven. Een paar uur later heeft hij in 3 keer de hele fles uitgespuugd. Het beddengoed was op en we moesten hem 2 keer douchen. Voor mij dus geen oude flessen meer geven! Maar ja: misschien is 2 uur laten staan nog wel prima...