5 Reacties
5 maanden geleden
In de opvang hoorde ik dat ons zoontje wakker gemaakt wordt na onheve te half uur ochtenddut. Maar hij wordt bij ons 's morgens nog altijd tussen 4 en 5 wakker vaak. Dus niet gevoel dat dit bij ons echt de oplossing is. Maar inkorten van dutje kan dus wel denk ik. Thuis in weekend doen wij dat niet want daar zijn we al blij als hij half uur slaapt in vm en half u in namiddag. (In opvang slaapt hij dan langer in nm).
5 maanden geleden
Onze dochter wordt volgende week 1 en die is in de ochtend tussen 6.30 en 7.30 uur ergens wakker. Ondanks dat ze een hele lange ochtendut doet. Wij maken haar nooit wakker en ze slaapt vaak 2 a 3 uur in de ochtend. In de middag nog zo'n 1 a 1,5 uur. Of het inkorten dus de oplossing is weet ik niet. Denk dat het een kwestie van proberen is. Elk kindje is anders. Misschien is het een fase en gaat het ook vanzelf weer over. Mijn ervaring heeft geleerd dat sleutelen aan haar slaap alleen maar voor meer 'ellende' zorgt. Ze heeft ook een periode gehad dat ze rond 5 al wakker werd. Toen van alles geprobeerd. Weer opgegeven en ineens was het vanzelf over. Nu gaat het slapen in de avond weer helemaal ruk. Hopelijk gaat dat ook ineens weer voorbij.
5 maanden geleden
Reactie op Munkie
Onze dochter wordt volgende week 1 en die is in de ochtend tussen 6.30 en 7 ...
Misschien de slaap totaal van de dag inkorten 4.5 u voor 1 jaar is best veel…. Misschien helpt dat?🥰
5 maanden geleden
Reactie op devidevries
Misschien de slaap totaal van de dag inkorten 4.5 u voor 1 jaar is best vee ...
Hebben we al eens geprobeerd toen we dit eerder mee maakten, werd er niet veel beter op. Mevrouw is heel chagrijnig de hele dag wanneer ze wakker gemaakt wordt🙈 Nu we haar helemaal volgen, niks trainen en niks sleutelen etc., slaapt ze eindelijk langer in de nacht. Het leek mij ook veel, maar ik denk dat dit het ritme is waar ze lekker op gaat. Normaal gaat ze ook gewoon tussen 19 en 20 uur slapen. Dus denk dat we weer even in een sprong/regressie zitten en het moeten uitzitten weer.
5 maanden geleden
Reactie op Munkie
Hebben we al eens geprobeerd toen we dit eerder mee maakten, werd er niet v ...
Ja precies , nou helemaal goed dan hihi