9 Reacties
6 maanden geleden
Klinkt alsof je strak vast probeert te houden aan wakkertijden, klopt dat?
6 maanden geleden
Reactie op DiepeZucht
Klinkt alsof je strak vast probeert te houden aan wakkertijden, klopt dat?
Ja bang om een oververmoeid kindje te krijgen.. we zijn op 10 maand gestart met slaaptraining, en ons kindje slaapt zo goed als bijna altijd door nu en ik ben zo bang om van het ‘schema’ ‘wakkertijden’ te gaan.. 🙈
6 maanden geleden
Reactie op kelldd
Ja bang om een oververmoeid kindje te krijgen.. we zijn op 10 maand gestart ...
Dit snap ik! Hier ook slaaptraining gehad maar ik moet zeggen dat ik nu wel eens wat langere wakkertijd aanhou in de middag als ze dus in de ochtend langer dan 1 uur slaapt!
6 maanden geleden
Reactie op kelldd
Ja bang om een oververmoeid kindje te krijgen.. we zijn op 10 maand gestart ...
Ik kan me dat voorstellen, hier is het snachts altijd vreselijk geweest en sinds de nieuwe slaaptraining eindelijk voor ons relatief goed (1/2 keer snachts na de nachtfles).
Maar als ik me vast had gehouden aan de wakkertijden was het drama geweest met op bed leggen. De wakkertijden zijn officieel ook bedoeld als richtlijnen en niet als vast schema. Ze geven aan dat je rond die tijd waarschijnlijk je kindje naar bed moet brengen, maar je moet rond die tijd nog wel goed kijken naar de slaap signalen. En de wakkertijden wijzigen ook nog met tijd dus dat moet je ook goed updaten.
Ik zou dus wel naar de wakkertijden kijken, maar dan als grove indicatie en dan naar je kindje wat hij aangeeft. :)
Ik denk dat het erg kan helpen.
Tevens, een slaapcyclus overdag is meestal 45m, hier is dat echt heel duidelijk. Dus maak ik hem na 30m wakker is hij nog erg moe en komt hij lastig eruit. Rond/na 45m is hij automatisch in lichtere slaap en beter wakker te maken en is zn slaapje completer. Wellicht kan je daar nog mee proberen te spelen, alsmede met niet wakker maken.
6 maanden geleden
Reactie op kelldd
Hebben jullie ook dan een maximum uur zoals 15:30u of 16:00u dat ze tot dan ...
Geen maximum qua tijd zegmaar als in 15:30 of 16:00 want daar tel ik zelf ook gewoon 4 uur bij op en dat word haar avond bedtijd. Maar wel een maximum qua het aantal uren slaap overdag en dat is hier 3 uur.