5 Reacties
2 maanden geleden
Ik zie nu dat ik op een geboorteclub van vorig jaar heb geplaatst dat was niet mijn bedoeling. Ik zal hem op een andere plek plaatsen. Deze kan dan gesloten worden.
2 maanden geleden
Wij hebben zelf ook 4 kinderen en dit is ook echt genoeg.
We hebben het ook wel eens er over wat als het dan toch gebeurt. Maar we hebben wel afgesproken dat we het wel zien mocht het zo zijn.
Mochten we er dan wel voor kiezen om het te houden, dan wil ik een keizersnede waar ze me gelijk steriliseren. En dan eis ik van mijn man ook een knip.
Wij hebben in huis geen ruimte voor meer kinderen. En we kijken er naar uit dat we weer meer vrijheid krijgen. Maar dat zijn vooral praktische bezwaren.
Ik was en ben er altijd wel voor om abortus te mogen plegen. Alleen nu we al 4 kinderen hebben weet ik dat 1 meer of minder weinig meer uit maakt.
Ik wil je veel sterkte wensen met jullie keuze. En ik begrijp wel dat je niks aan mijn antwoord hebt. Maar hopelijk komen jullie er samen uit. Wat jullie ook beslissen om te doen.
2 maanden geleden
Bedankt voor je reactie JYB.
Ik ben inderdaad eens over rje stelling over abortus maar nu het mijzelf en een zwangerschap gaat vind ik het wel erg pittig.
En dat 1 meer of minder niet heel erg veel uit maakt heb ik ook in mijn achter hoofd. Maar toch ben ik daar een beetje op terug gekomen omdat onze laatste best wel pittigs was en soms nog is. Voornamelijk door veel aandacht en vaker ziek etc door zijn afwijking en antibiotica.
Als ik over een kindje nadenk dan zegt 90% in mij nee dat wil ik ook niet, Hoewel dat percentage denk ik met de dag wat slijt. Maar als ik dan denk aan abortus dan gaat er een steek dwars door mij heen en vind ik dat dood eng en moeilijk. Maar zie het wel als een optie.
2 maanden geleden
Als het niet goed voelt, niet doen.
Sommige zeggen mogelijk van ach die ene kan er dan toch ook wel bij?
Maar wat nou als door die ene je mentaal overloopt? Wat nou als je naar dat kindje gaat kijken met ogen van ik wou dat we dat niet hadden gedaan? Dat zou niet eerlijk zijn. Voor jezelf niet en voor je kids niet. Als jullie voelen dat het niet goed voelt, dan is dat zo. Dan is het klaar.
Er is zoveel schaamte rond dit onderwerp en heel eerlijk? Waarom? Elke vrouw moet zelf kunnen bepalen wat goed voelt en wat niet. Ook als je al kinderen hebt. Dat is niet egoïstisch maar juist jij die relativeert en eerlijk is naar zichzelf en eigen gezin.
❤️
2 maanden geleden
Och wat een dilemma...wat vesenlijk lastig. Wel enorm fijn dat wat je keuze ook word dat je man je steunt.
Ik heb zelf jaren geleden besloten een abortus te doen en ik had het geluk dat ik in de bedenktijd een miskraam kreeg. Maar eerlijk is eerlijk ik heb toen die 1e stappen doorlopen en heb er nooit spijt van gehad omdat mijn situatie toen echt niet goed was voor een kleintje..
Maar pf wat een heftige keuze, doe wat Je hart zegt dan zit je goed...
Heel veel sterkte..