9 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken dit ook bij mijn dochtertje. De eerste weken was er niets aan de hand maar de laatste tijd is het een hoop gewurm, aanhappen en loslaten, huilen etc. Ook vaak scheetjes tussendoor. Ik twijfel om een lactatiekundige in te schakelen om eens mee te kijken. Ik heb geen overproductie en dacht eerst dat ik te weinig melk had misschien maar ook het flesje geven gaat moeizaam.

2 jaar geleden

Ik herken dit wel. Bij ons is het vaak een boertje of poepdrang. Ik zet haar bij poepdrang tegen mijn benen aan, met haar benen omhoog tegen mijn buik, en dan poept ze bijna meteen. Verder laat ik het maar een beetje los; ze mag een paar minuten irritant doen aan de borst en daarna is het klaar. Ik bied dan op een later moment gewoon nog een keer de borst aan. Als ze echt honger heeft, gaat ze wel drinken. Wat hier ook nog weleens helpt, is liggend voeden (allebei op de zij) met een "grote mensen" deken om ons heen. Ze vindt de druk van de deken en de geborgenheid van die houding erg prettig.

2 jaar geleden

Ja hier ook precies. Vaak wurmt ie een poos totdat ie poept of boert, en daarna gaat het soepel. En soms blijft ie wurmen. Ik laat 'm gewoon lekker z'n gang gaan, vind het alleen vervelend als ik niet thuis ben en zo'n onrustig kind aan de borst heb. Maarja, het is niet anders 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ja, heeft mijn meisje ook. Begint rustig en dan bij 30 cc begint het gedonder. Pruttelende buik, scheten, boeren, overstrekken, enz. Geen houding helpt. Ik ben laatst bij de osteopaat geweest, omdat ik dacht dat dit niet alleen maar kramp is vd voeding. Blijkt nu dat haar dikke darm kleppen nog niet goed ontwikkeld zijn, en dit dus meespeelt met de kramp.

2 jaar geleden

Ja hier ook! Lactatiekundige heeft meegekeken en zag bij 1 borst dat de houding niet helemaal goed was (kin teveel op de borst) En ik heb ineens wel een snelle stroom waardoor hij goed z’n best moet doen. Ik eet nu even 2 weken koemelkvrij, kijken of het wat oplevert. Maar hij heeft ook al 4 dagen niet gepoept en laat wel stinkende natte scheten. Het hoort ook gewoon een beetje bij de darmontwikkeling begreep ik. Ik ben maar weer meer gaan dragen overdag en liggend voeden werkt bij ons ook goed. We moeten echt wel stoppen als het 1 van ons frustreert omdat het anders een negatieve borstassociatie kan geven. Dus ik wissel soms nog eens van kant en de rugbyhouding gaat beter! Ze verliezen nu hun reflexen daarom wordt het ineens wat lastiger!

2 jaar geleden

Is dit altijd al zo of sinds kort? Ik had gelezen dat dit ook kenmerkend voor een sprong kan zij. Hier een zoontje van 13 weken die duidelijk in sprong 4 zit. Sinds een week ook mega onrustig aan de borst.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook. Sophie is 12 weken en 2 weken geleden alleen maar huilen en continu van de borst af gaan. Trappen met benen en zwaaien met de armen. Overstekken na de voeding en tijdens de voeding, waardoor het bijna niet meer lukte. Nu zijn we naar de osteopaat gegaan en het lijkt nu beter te gaan sinds 1 week! Ze drinkt rustig en geen overstrekking meer :). Ook veel minder huilen. Het helpt ook als ik haar liggend voed of in koala houding!

2 jaar geleden

Ja, bij ons ligt het aan krampjes, een dwarse boer, en momenteel sprong 3. Normaal drinken is er tijdens deze sprong niet meer bij. Een halve fles gaat misschien goed maar daarna na elke slok van de fles af draaien. Het kan trouwens ook nog met het tongriempje en/of lipbandje te maken hebben, als die te kort is lukt drinken niet goed en slikken ze meer lucht in wat ook voor ongemak zorgt

2 jaar geleden

Hier ook 13,5 week en sinds een paar dagen mega onrustig tijdens het voeden (kunst voeding). Hij heeft dan echt poep drang want laat ook veel scheetjes. Poept normaal 1x per dag (volle luier) en nu 1x per 2 dagen. Heb het idee dat het hem dwars zit. Maar ook kenmerkend voor een sprong idd. Onze zoon zit nu sowieso in sprong 4 (2 weken na uitgerekende datum geboren). Ga het morgen ook even aankaarten bij cb!