29 Reacties
2 jaar geleden
Wat een rotstreek zeg...
Heb je ergens op papier ook dat dar hun reden is. Want voor mij klinkt dit als een reden die dicht gelinkt staat aan je zwangerschap van bvb niet genoeg gegeven omdat ze niet snappen hoe jouw medische situatie was en denken dat je je misschien aanstelde bvb.
Daar mag het dan weer niet op beoordeeld zijn en kan je juridisch hulp voor zoeken.
2 jaar geleden
Niet leuk! Ik ben ook mijn baan kwijt geraakt al eerder in de zwangerschap. En het is moeilijk te geloven maar bracht me uiteindelijk ook wel echt rust! Neem vooral de tijd met je kindje en geniet daarvan! Gelukkig is alles in Nederland goed geregeld voor als je even geen werk hebt. Gaat helemaal goedkomen💪🏼
2 jaar geleden
Reactie op DiepeZucht
Wat een rotstreek zeg...
Heb je ergens op papier ook dat dar hun reden is. ...
De emails en documenten moeten nog binnenkomen mbt het ontslag. Maar ik zelf twijfel ook erg over hun redenen. Het lastige is dat je daar ook natuurlijk over kunt discussiëren of het bijvoorbeeld te maken had met zwangerschap discriminatie maar dat valt zo lastig te bewijzen zo op deze manier. En daarbij wil ik wel bij een bedrijf blijven waar ze zo met werknemers omgaan... maar aan de andere kant maak ik me nu wel enorme zorgen het valt namelijk middenin m'n zwangerschapsverlof:'l
2 jaar geleden
Ik ben ook mijn baan kwijt geraakt idd! Beetje dezelfde reden: ik had niet genoeg kunnen laten zien dus konden ze niet beoordelen of ik goed werk zou kunnen leveren na het verlof.
Bullshit want voor ik ziek werd had ik een halfjaar goed werk geleverd en waren ze altijd tevreden over mij.
2 jaar geleden
Reactie op JYB
Ze hadden het voor je verlof ook wel kunnen zeggen. Toen wisten ze dit ook ...
Ja vond ik ook. Helemaal mee eens maar ik probeer m'n hoofd koel te houden, gelukkig komen zij met het ontslag daar zitten voor mij ook weer voordelen aan.
2 jaar geleden
De emails en documenten moeten nog binnenkomen mbt het ontslag. Maar ik zel ...
Snap ik, waarschijnlijk zou ik alsnog weg willen, maar zou ook willen dat zij hier niet zomaar mee weg komen..
2 jaar geleden
Reactie op Kellneusbell
Niet leuk! Ik ben ook mijn baan kwijt geraakt al eerder in de zwangerschap. ...
Jeetje meis ja ik hoor het dus ook vaker van andere vrouwen. Ik begrijp dat je als bedrijf ook wat vraagt van je werknemers maar hallo als je al lichamelijk gewoon niet door kunt wat kun je dan je best doen? Ik deed m'n best onder de omstandigheden die ik had...Zo krom. Gelukkig is nl idd goed geregeld qua ontslag idd!!!
2 jaar geleden
Ik ben ook mijn baan kwijt geraakt idd! Beetje dezelfde reden: ik had niet ...
Precies dit lijkt wel mijn verhaal ook. Ik was altijd netjes op tijd, nooit onder de maat gewerkt. Bij mij zeiden ze ja we bekijken hoe je gemiddeld hebt gepresteerd dit jaar. Ik zat bijna 5 maand in de ziekte wet... hoe kun je dan een goed beeld scheppen?
2 jaar geleden
Maar, even andersom gedacht…
Het bedrijf moet ook verder;
Wie zegt dat je een goed herstel zult hebben;
Waar zijn ze aan toe;
Je bent al vanaf week 20 afwezig ivm hg;
Wil je wel net zoveel uren maken;
Misschien is de tijd na de bevalling wel te kort qua herstel;
Het geld groeit daar ook niet aan de bomen;
Wil je zelf wel blijven werken bij zo’n bedrijf;
Misschien wil je zelf wel wat rustiger werk, parttime, oid;
Het is iets waar je zeker nu niet op zit te wachten. Het is ook vast erg rauw op je dak. Maar het is allemaal onzeker, voor hen en jou
Persoonlijk vanuit hun is ontslaan niet leuk en het laatste wat ze willen, maar jammer genoeg moet je zakelijk verder met zekerheden en geen onzekerheden.
Wellicht denk je over een week ‘het is beter zo’, ook al is het moment ruk. Als ik je bericht lees denk ik dat je meer rust hebt op deze manier dan het idee dat je niet de tijd straks hebt kunnen nemen na de bevalling voor jezelf en je kindje. Nu heb je rustig de tijd om je ritme te vinden, aan elkaar te wennen, passende werktijden te vinden, enz.
Komt wel goed. Focus eerst maar even lekker op je kindje 👌🏼🍀
2 jaar geleden
Reactie op ChristinaLCM
Wie zegt dat je ...
Ook mee eens.
Denk dat het ook even tijd nodig heeft om te laten bezinken het komt ook wel goed en ik denk ook misschien had het zo wel moeten zijn dan. Maar het valt zo rauw op je dak
2 jaar geleden
Ook mee eens.
Denk dat het ook even tijd nodig heeft om te laten bezinken ...
Is ook. Bij ons ook. Geef jezelf even de tijd. Hopelijk hebben onze woorden je wel een beetje geholpen
2 jaar geleden
Reactie op Kellneusbell
Is ook. Bij ons ook. Geef jezelf even de tijd. Hopelijk hebben onze woorden ...
Ja dat zeker 🧡😇 geeft wat rust in m'n hoofd ook
2 jaar geleden
Reactie op ChristinaLCM
Wie zegt dat je ...
Ik snap wat je zegt en ja voor een bedrijf is het ook ruk, maar het feit blijft dat je niet iemand mag ontslaan vanwege de zwangerschap. Dus als zij het goed deed voor de zwangerschap, dan klinkt dit als potentiële zwangersdiscriminatie, hoe kut het dan voor hun ook is.
Daarnaast lijkt het me ook dat als ze zich zorgen over zoiets maken, dat ze dat gewoon ter sprake moeten kunnen stellen zodat er meer duidelijkheid komt. En als ze twijfels hadden over haar kunnen, zou het ook goede communicatie zijn om dit eerder in het proces te laten weten.
Tuurlijk weet je nooit exact hoe je eruit komt, maar je gaat er vanuit dat je goed terug komt en als je minder had willen gaan werken is dat ook iets dat je voor X tijd van te voren moet aangeven.
2 jaar geleden
Pfff zo naar voor je. Ik heb dus echt precies hetzelfde 😞. Ik ben 2 dagen na m’n proeftijd uitgevallen door HG in de 6e week en tot nu nog steeds niet kunnen werken en in bed. Ook 39 weken en donderdag inleiden.
Veel begrip gehad van m’n werkgever maar ook afgelopen week opeens gebeld dat ze niet weten wat ze met m’n contract aan moesten. M’n contract loopt af 1 week nadat m’n verlof stopt maarja ben het hele eerste jaar op de proef maand na ziek geweest. Dus te horen gekregen dat m’n contract niet verlengt wordt.
Aan de ene kant ben ik gewoon nog steeds aan het overleven en wil ik me focussen op het moederschap en de kleine straks. Maar nu het eenmaal landt doet het me toch wel veel.
Baal zo erg. Heb echt alles eraan gedaan om te werken maar na week 6 kon het gewoon niet meer. Alsof ik voor m’n lol al 33 weken in bed lig te kotsen. Ben eigenlijk ook gewoon gekwetst en boos. En teleurgesteld… in m’n lijf
Snap dus hoe je je voelt 😔😔😔.
2 jaar geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Pfff zo naar voor je. Ik heb dus echt precies hetzelfde 😞. Ik ben 2 dagen ...
Ergens denk ik ook … dingen gebeuren met een reden. Misschien moet dit zo zijn zodat ik me echt op mijn herstel kan focussen en op de kleine. Daarnaast wil ik al jaren voor mezelf beginnen maar durf ik steeds niet. Maar misschien is hier straks na mijn herstel ruimte voor. Misschien nu deze deur dicht gaat gaat er wel een hele mooie nieuwe deur open…. Zo probeer ik ook maar te denken. Hopelijk kan jij daar ook zo naar kijken 🍀
2 jaar geleden
Reactie op Miss-ongeduld
Pfff zo naar voor je. Ik heb dus echt precies hetzelfde 😞. Ik ben 2 dagen ...
Ja bij mij was t vanaf week 8/9 tot 20 weken en daarna in deeltijd proberen door te werken ook nog terwijl het nauwelijks ging. Wat jij ook zegt dingen gebeuren met een reden. Het is natuurlijk balen en het komt niet gelegen maar we hebben een belangrijkere focus nu: de kleine babe.🩷💃
2 jaar geleden
Je bent helaas niet de enige, bij mij precies hetzelfde gebeurd. Mijn contract loopt pas in December af. Zij wilde het zogenaamd ✨goed regelen✨ voor mij, dus dat is wel fijn. Maar het is echt mega kut en je kan zo weinig ermee. Sterkte ermee, hou je voor nu hoe moeilijk ook vooral bezig met jezelf. Sterkte😘