6 Reacties

VRIEND

3 maanden geleden

Oh bijgevoegd wij hebben haar aangeleerd om naar haar mond te wijzen als ze trek heeft. Dit doet ze echt super vaak. Zodoende dat ik s nachts wist dat ze trek had bijvoorbeeld en broodje pindakaas om half 2 was ook echt binnen 5 minuten schoon op.

3 maanden geleden

Herkenning hier! Bij mijn kindje ben ik op een gegeven moment gestopt met het vergroten van zijn porties toen die even groot waren als die van mij en mijn vriend. We hebben nog niet gehad dat hij wakker is geworden van de honger ‘s nachts maar hij eet overdag meer dan mijn vriend en ik. Ons voedingsschema: 7.00 melk 7.30 havermout met soja melk en frambozen 10.15 fruit en vaak een havermout/volkoren koekje of cakeje 12.00 2 boterhammen 15.00 portie ‘groente’. Dit is eigenlijk nog overgebleven uit de groentehap tijd. Wij geven hem hier eigenlijk een avondmaaltijd met stukjes pasta/rijst/aardappel/zoete aardappel, met een vork geprakte groente en bv bonen/linzen/kikkererwten. We gebruiken hiervoor mama Roos kookt en ik maak dus in diepvries vormen allerlei groentes, bonen en volkoren producten en dan warm ik ongeveer 200 gr in totaal op. We zijn dit gaan doen omdat we in het begin de kleintjesmethode deden maar hij daar nog erg weinig mee binnen kreeg. Ik gaf toen borstvoeding en kreeg met 7 maanden zelf ijzer en vitamines tekort dus toen zijn we eerst geprakte hapjes gaan aanbieden voor zijn avond eten met stukjes. Inmiddels eet hij dus eigenlijk gewoon 2 keer warm en zijn de ‘groentehapjes’ avondmaaltijden van met vork of stamper geprakte producten. 18.00 portie avond eten, soms nog wat yoghurt toe. 19.00 melk Ik geef nog steeds borstvoeding dus ik weet niet hoeveel ml melk hij ‘s ochtends en s avonds krijgt. Ik vind zelf havermout echt een fijn en vullend product, onze kleine krijgt ook regelmatig yoghurt met havermout en diepvries fruit. Dat zou je iig als toetje kunnen proberen. Verder vind ik dus cakejes/koekjes met havermout ook fijn. Hij krijgt altijd eerst fruit maar daarna vaak nog iets wat ‘vult’. Die cakejes en koekjes zijn in basis vrij simpel: Cakejes: banaan 2, ei 3, groente als wortel of zoete aardappel of pompoen 100gr, 200 gr volkoren meel, half zakje bakpoeder, 100ml melk, koek- en speculaaskruiden. Alles mengen met een blender of keukenmachine en in cupcake vormpjes doen, 20 min op 180 graden. Koekjes: 50 gr havermout, 1 ei, 1 banaan, 100 gr fruit of groente als pompoen of zoete aardappel, th olijfolie en halve tl bakpoeder, alles mengen en dan met een theelepel op bakplaat druppelen en 13 min op 175 graden. Credits allemaal naar mama Roos kookt, zij geeft veel goeie inspiratie en recepten. Misschien kan je je prachtige charcuterie bordje nog aanvullen met gewoon een snee brood? Iets van een vullend volkoren product erbij?

3 maanden geleden

Hier ook gehad nu na 15 maanden is het eindelijk iets rustiger en normaler qua eten. Echt al vanaf het begin een hongerlijer om het maar zo te noemen. 😅 Ik moest elke ochtend als een gek de papfles klaar maken als ze wakker was want ze kon geen minuut meer wachten. Dat is nu ook ineens over. Ik durfde ook nergens heen zonder fruit of brood/cracker of een extra portie eten voor het geval ze ineens weer honger had. Ik maakte vaak als snack ook spinazie/kikkererwt eieren (samen blenderen en dan met kerrie of paprika poeder) hier zat ze altijd wel even vol van.

VRIEND

3 maanden geleden

@Benthe15 Dankjewel voor de tips! De recepten voor de koekjes en cakejes ga ik zeker gebruiken! Doe wel al vaak pannenkoeken en wafels maken met groenten erin. Maar dat is nog wel een goed idee inderdaad! Vullende volkoren product is inderdaad ook een goede tip voor erbij!

VRIEND

3 maanden geleden

Reactie op Np22

Hier ook gehad nu na 15 maanden is het eindelijk iets rustiger en normaler ...
Hahahaha ja ze is ook al vanaf het begin een lekkere eter 🙈 Lust ook echt alles en zit standaard van alles in de luiertas qua eten. De eieren klinkt ook als iets wat ze lekker vind en goed vult dus ga ik zeker proberen!

3 maanden geleden

Ja hoor, herkenbaar. Vandaag op het CB geweest en ze weegt 8,4 kg (-2 lijn qua gewicht, +1 qua lengte, dus BMI echt onder de curve. Wel al de hele tijd, dus prima). Maar hoe dan, ze eet meer dan ik op een dag…. 4 a 5 boterhammen, minstens 2 stuks fruit, flinke bak Griekse yoghurt, zelfde portie avondeten als ik, cracker/soepstengel/gezond ‘koekje’, en nog 1 a 2 flessen van 120ml.