24 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg mee!!

2 jaar geleden

In België bestaat er via de mutualiteiten oppas voor zieke kindjes. En die kan je vrij last minute bellen. Ik persoonlijk heb het nog niet gebruikt, als mijn kindje ziek is of de onthaalmoeder, dan neem ik verlof.. maar heb wel flexibele werkgever.

2 jaar geleden

Ik had dit laatst ook toen mijn moeder niet kon oppassen ivm corona. Ik gaf het aan op mijn werk en er bleek calamiteitenverlof te bestaan🤷🏻‍♀️ speciaal voor dit soort situaties. Je zou dat eens na kunnen vragen op je werk?

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

In België bestaat er via de mutualiteiten oppas voor zieke kindjes. En die ...
Ahja maar dat is voor zieke kindjes niet voor als de oppas ziek is.. hmm 🫤

2 jaar geleden

Reactie op Nadjee

Ik had dit laatst ook toen mijn moeder niet kon oppassen ivm corona. Ik gaf ...
Volgens mij is dat wel gewoon onbetaald, in België toch..

2 jaar geleden

Je hebt voor dit soort situaties recht op calamiteitenverlof

2 jaar geleden

Gewoon verlof opnemen. Mag gewoon, is wettelijk bepaald. Kijk, ik snap dat het lullig voelt maar je kinderen gaan gewoon voor. Dat is voor je leidinggevende ook zo, en alleen een complete zak zal je het gevoel geven dat dat niet zo is. Iedere werkende ouder met kinderen heeft gewoon af en toe onverwachts daagjes vrij. Het komt nooit uit, maar het is nooit alsof het bedrijf ten onder zal gaan hoor door dat dagje. Je kind een dag alleen laten kan veel meer schade aanrichten dus ja.. gewoon verlof opnemen en niet schuldig voelen. Tis wat het is

2 jaar geleden

Laatst ook gehad, heb toen een halve dag vrij genomen en in de ochtend kon ik haar meenemen. Ik heb werk waar dit gelukkig kan en collega’s die hier niet moeilijk over doen. Misschien kan je een halve dag vrij pakken en je partner de andere helft van de dag?

2 jaar geleden

Dan neem ik vrij. Met mijn man zijn werk gaat dat lastiger. Dus de eerste ziektedag neem ik meestal op me.

2 jaar geleden

Gewoon thuis blijven. als me kind ziek is blijft ie thuis bij mij

2 jaar geleden

In nederland kan je dan kortdurend zorgverlof opnemen/calamiteitenverlof

2 jaar geleden

Reactie op Mikellie

Gewoon thuis blijven. als me kind ziek is blijft ie thuis bij mij
Het kind is niet ziek maar de oppas

2 jaar geleden

Reactie op N35B

Ja oke maar dan is er geen oppas je kan je kind ook niet alleen thuis laten dan is het meenemen of thuis blijven

2 jaar geleden

Mijn man of ik gaan thuiswerken. Soms wisselen we elkaar af. Ik kan eigenlijk altijd 'smiddags thuiswerken, sochtends niet dan ben ik bij cliënten (wijkverpleegkundige) Mijn man is ambtenaar dus die kan altijd thuiswerken verzet afspraken dan naar online als het niet anders kan

2 jaar geleden

Dan werk ik of thuis of neem ik vrij. Uiteraard wel in overleg met werkgever. Indien dat echt niet kan zou ik checken of mijn partner vrij kan nemen.

2 jaar geleden

Reactie op N35B

Als het kind ziek is, dan kun je zorgverlof opnemen. Als je om een andere acute reden (“calamiteit”) niet kunt komen werken, zoals een zieke oppas, dan kun je calamiteitenverlof opnemen.

2 jaar geleden

Je hebt voor dit soort situaties recht op calamiteitenverlof
Calamiteiten verlof is alleen om het calamiteit op te lossen en drna weer aan het werk te gaan. Daar valt dit helaas niet onder. Zelfs als je kind ziek is word er van je verwacht dat je je kindnophaalt oppas regelt en weer gaat werken het is echt kort zegnpaar uur verlof. Als je werk er anders mee om gaat heb je echt mazzel. Maar de fnv zegt is echt kort

2 jaar geleden

Wij werken thuis waar dit kan en anders nemen we idd verlof op. Het is helaas niet anders

2 jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

Calamiteiten verlof is alleen om het calamiteit op te lossen en drna weer a ...
Nee hoor. Calamiteitenverlof is voor de duur van de calamiteit, ook als dit de hele dag duurt. En anders wordt het kortdurend zorgverlof