14 Reacties

21 dagen geleden

Als dit zo goed gaat is het toch prima? Zo lijkt het wel in elk geval! Je zou ook kunnen overwegen om hem vanaf twee jaar naar de peuterspeelzaal te laten gaan. Volgens mij is dat twee dagdelen in de week.

21 dagen geleden

Denk dat je gewoon moet volgen wat je zelf wil. Hier ging ons zoontje op 4 maanden naar de opvang (onthaalmoeder), omdat ik dan terug begon te werken (en ik heb niet echt andere opvangmogelijkheden). Maar als jij en je kindje je goed voelen bij de huidige situatie is het allemaal goed lijkt me.

21 dagen geleden

Ik heb een keer de opmerking gekregen over dat ik hem weghoud om in contact te komen met andere kindjes en dat hij zo een achterstand krijgt. Maar dit is niet zo gelukkig want ik weet dat die veel aandacht krijgt en veel in contact is met anderen. Maar desondanks knaagt die opmerking bij mij, dus vandaar dat ik graag wilde weten hoe anderen het deden.

21 dagen geleden

Als dit goed gaat dan zou ik het lekker zo houden! Ik denk persoonlijk meer aandacht voor de kleine, fijne band bouwen ze op met je familie en vaak wat flexibeler. Mijn 2e zoontje is nooit naar de opvang gegaan omdat ik zelf thuis was. Ik heb hem vanaf 3 jaar naar de peuterspeelzaal gedaan, dat noemen ze ook wel de voorschool. Daar leert hij al in de kring zitten, met andere kinderen samen spelen en activiteiten doen. Wat mij betreft prima als ze dat tot 3 jaar minder hebben. Dan zien ze kindjes gewoon in de speeltuin of andere plekken.

21 dagen geleden

Reactie op 1995_

Ik heb een keer de opmerking gekregen over dat ik hem weghoud om in contact ...
Herkenbaar dat dat soort opmerkingen in je hoofd blijven zitten. Helaas zal je nog heel vaak dat soort dingen meemaken. Nu met mijn 3e kindje kan ik het meer loslaten. Ieder z'n eigen mening, ervaring en soms roepen mensen ook maar gewoon wat

21 dagen geleden

Reactie op Ada3

Denk dat je gewoon moet volgen wat je zelf wil. Hier ging ons zoontje op 4 ...
Ik ben overigens wel blij dat hij naar de opvang gaat, want daar heeft hij structuur, wat thuis minder goed lukt, maar hij is daar vooral erg blij om met andere kindjes te kunnen spelen. Dat kan hij bij ons thuis niet.

21 dagen geleden

Toen mijn verlof afliep dus met 10 weken ging ze naar de opvang. Nu 2 dagen in de week, 1 dag nog naar oma en 1 dag naar mijn schoonzus. Ik werk zelf 32 uur

21 dagen geleden

Er zijn onderzoeken gedaan of je echt socialere kinderen krijgt als ze naar de opvang gaan en daaruit is geen verschil gebleken zolang je kindje maar wel sociale interactie heeft met jou en je familie.

21 dagen geleden

Hier gingen ze gelijk toen mijn verlof was afgelopen naar de opvang. Wij hebben niet de luxe zonder opvang te kunnen.

21 dagen geleden

De opvang is echt niet noodzakelijk voor de ontwikkeling van kinderen. Het is meer noodzaak voor mensen die moeten werken zonder andere oppas. Ik werk zelf in de opvang en vind dat er soms n tikkeltje word doorgeslagen in de kansen die een kind Zou missen als het lekker thuis opgroeit. Het is prima.uiteraard maar thuis en bij oma en broers is ook goed hoor..

VRIEND

20 dagen geleden

Als het zo goed gaat gewoon zo laten toch? Ik zou geen kinderopvang doen als je dit zelf niet noodzakelijk vind. Vind je wat meer sociaal contact voor je kindje fijn kan je eventueel ook aan peuterspeelzaal denken dit zijn alleen 2 ochtenden in de week en in de schoolvakanties zijn deze ook gesloten,

20 dagen geleden

Onze dochter gaat twee dagen in de week naar de opvang vanaf dat ze 4 maanden is, toen begon ij weer met werken. Ze heeft het er heel erg naar haar zin gelukkig. Ik denk dat je vooral je eigen gevoel moet volgen, voor ons voelt de opvang wel heel goed, maar dit kan voor iedereen anders zijn!

20 dagen geleden

Ik werk ook 2 dagen en hier wil haar vanaf 2 jaar naar de peuterspeelzaal doen. Zolang het niet nodig is zou ik het niet doen denk ik? Tenzij je het zelf graag wil.