59 Reacties

één jaar geleden

Ja hier vanwege PCOS, maar duurt nog een paar weken. Ben pas 17 weken onderweg

één jaar geleden

Reactie op Kyra Baby2

Ja hier vanwege PCOS, maar duurt nog een paar weken. Ben pas 17 weken onder ...
Ik 16 weken. Maar vanwege de vorige zwangerschap moet ik nu eerder.

één jaar geleden

Ja, mijn vader heeft suikerziekte dus ik ben een risico groep. Volgens mij heb ik rond de 24 weken altijd de test gehad.

één jaar geleden

Ik heb die test ook gehad maar niet van te voren op mijn suikers gelet ? Waarom moet dat ? Dat geeft dan toch een vertekend beeld . Ik hoor volgende week of het goed was

één jaar geleden

Reactie op lbeumer

Ik heb die test ook gehad maar niet van te voren op mijn suikers gelet ? Wa ...
Omdat ik de vorige keer net over het randje was met de waarde. Dat kan als je de avond van te voren iets anders hebt gegeten dan normaal. Dus kan ook een vertekend beeld geven. Bij zwangeren gaan ze ook uit van andere waarden dan voor diabetici. Als ik me nu los laat op de cravings dan is de kans groter dat ik weer dat traject in moet, waar ik totaal geen zin in heb. Ik vraag morgen meteen de waarden na iedere bloed afname, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

één jaar geleden

Reactie op Chayennn

Ik 16 weken. Maar vanwege de vorige zwangerschap moet ik nu eerder.
Ik moet de glucosetest ook doen omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld. Ook met 16 weken, ik zie er tegenop.

één jaar geleden

Iedereen doet standaard die test in België. Maar je moet de dag ervoor niet extra opletten of zo. Gewoon zoals anders eten.

één jaar geleden

Ik heb die test ook over 3wk😔🤢 Vorige zwangerschap ook diabetes gehad, maar niet extreem ofzo.. als ik over 3wk geen zwangerschap diabetes heb moet ik de test in week 28 weer doen🤷‍♀️ Ik zie er zo erg tegen op!

één jaar geleden

En hoe was ie bij jou? Ik moet morgen, vorige zwangerschap was ie bij de test op 1x 0.2 te hoog.. daardoor idd dagcurves enz moeten doen. Hoop dat ie morgen gewoon goed is! Al moet ik dan in week 25 weer..

één jaar geleden

Reactie op Mosj

Ik heb die test ook over 3wk😔🤢 Vorige zwangerschap ook diabetes gehad, m ...
Ik ook’ heb de test volgende week staan.. en als de test goed is moet ik in week 28 opnieuw. Zo misselijk geweest bij de vorige zwangerschap:(

één jaar geleden

Vandaag gehad. Geen feestje maar ook geen ramp. Het drankje opdrinken vind ik het ergste. Daarna wel wat misselijk en nu nog een beetje weeïg gevoel in m’n maag.

één jaar geleden

Heb m ook vandaag gehad! Drankje is niet lekker, maar is ook zo weg.. vind vooral het 3x bloedprikken niet tof! Gelukkig de uitslag goed!! Nu over 8 weken weer testen

één jaar geleden

Reactie op Stip

Heb m ook vandaag gehad! Drankje is niet lekker, maar is ook zo weg.. vind ...
Gelukkig had je een goede uitslag. Heb jij de uitslag direct ontvangen?

één jaar geleden

Reactie op 1990daphne

Gelukkig had je een goede uitslag. Heb jij de uitslag direct ontvangen?
Nee paar uur later stond de uitslag al online in de ziekenhuis app :) hield het zelf in de gaten daar

één jaar geleden

Even m'n ei kwijt,, afgelopen woensdag de test gedaan en vrijdag de uitslag gekregen. En het was weer te hoog... morgen moet ik een afspraak maken met het zkh en begint het hele riedeltje weer van voor af aan. Zo gehoopt dat het nu anders zou zijn!

één jaar geleden

Hmm, ik heb erg mijn twijfels bij deze test. Mijn vorige bloeduitslag waren mijn suikerwaardes perfect. Maar toch vind de verloskundige het nodig vanwege mijn "afkomst". Sinds zij dit heeft gezegd heb ik echt mijn vraagtekens erbij, omdat niemand in mijn familie suikerziekte heeft. Vind het alleen maar raar. Want overal lees ik dat de test word gedaan als er "vermoedens" zijn. Klopt dit ?

één jaar geleden

Reactie op Da-MinnieMouse

Hmm, ik heb erg mijn twijfels bij deze test. Mijn vorige bloeduitslag waren ...
Ik moet de test binnenkort ook weer doen omdat ik in een risicogroep val. Wel een andere risicogroep dan jij. En de vorige keren heb ik ook geen zwangerschapssuiker gekregen. Toch loop ik meer risico. Mensen van een bepaalde afkomst hebben geloof ik ook meer aanleg om het te krijgen. Ook al zit suikerziekte niet in familie, loop je dan toch een groter risico om wel zwangerschapssuiker te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op JYB

Ik moet de test binnenkort ook weer doen omdat ik in een risicogroep val. W ...
Ik moet eerlijk zeggen, vind niet erg omdat het voorwel mezelf als de baby een risco is om het toch te krijgen. Het gaat me gewoon om de manier waarop ze het heeft overgebracht denk ik.. vond dat gewoon racistisch om het zo te zeggen🥲

één jaar geleden

Reactie op Da-MinnieMouse

Ik moet eerlijk zeggen, vind niet erg omdat het voorwel mezelf als de baby ...
Ja misschien kunnen ze het beter op een wat andere manier zeggen. Maar het zal vast niet raar bedoeld zijn.

één jaar geleden

Reactie op Da-MinnieMouse

Hmm, ik heb erg mijn twijfels bij deze test. Mijn vorige bloeduitslag waren ...
Hmm dit is inderdaad een rare manier van zeggen. Ik moet het ook, maar dat komt omdat het echt in mijn familie voor komt!