59 Reacties

één jaar geleden

Ben vandaag geweest. Nuchter had ik 5.6 en 2 uren na het drankje 6.5. En dat was goed. Ben elke keer blij dat ik het weer gehad heb.

één jaar geleden

hier gisteren gehad. vandaag bij de vk geweest. uitslag was deels bekend en tot dus ver goed

één jaar geleden

Gister de test gehad. Ik vond het drankje reuze meevallen, al is lekker anders... Zowel nuchter als 2 uur na inname een waarde van 4,7. Dus gelukkig helemaal in orde. Succes voor de dames die nog moeten 🫶🏻

één jaar geleden

Reactie op KKMx

Gister de test gehad. Ik vond het drankje reuze meevallen, al is lekker and ...
Oh dat is netjes! Ik vond het drankje ook mee vallen. Nuchter had ik een waarde van 4,6 en na 2 uur zit ik op 7,2. Morgenmiddag afspraak bij de verloskundige dus dan ga ik het horen..

één jaar geleden

Ik zit nu te wachten. Vind het zwaarder dan gedacht, maar was ook pas 09.40 aan de beurt. Ik ben een echte ontbijter dus lastig! Ook soms behoorlijk duizelig

één jaar geleden

Ik heb ervoor gekozen dat drankje niet te nemen. Wetende dat ik er ziek/misselijk van wordt en dat ik het toch niet binnen ga houden. Ik heb zelf thuis geprikt. Vind het een fijner alternatieg

één jaar geleden

Ik had vanmorgen weer (bij 16 weken ook gehad al ivm zwangerschalsdiabetes vorige zwangerschap). Nu bij 26 weken gelukkig goed: 4,2 nuchter en twee uur na het drankje. Dus mocht je het nu hebben en al denken shit bij een volgende zwangerschap weer.. is dus niet altijd zo gelukkig! Succes voor iedereen die het wel heeft!!

één jaar geleden

Reactie op MamaMila88

Oh dat is netjes! Ik vond het drankje ook mee vallen. Nuchter had ik een wa ...
Van wat ik had begrepen is onder de 7,8 prima, toch? Hoe is je gesprek met de verloskundige geweest?

één jaar geleden

Ik heb deze test vanmorgen ook gedaan. Nuchter 5,1 en na drankje en 2u later 6,7. Vond het drankje echt heel erg meevallen

één jaar geleden

Reactie op Fass_

Ik heb ervoor gekozen dat drankje niet te nemen. Wetende dat ik er ziek/mis ...
Zou je willen delen hoe dit precies werkt(e)? Hoe vaak/lang moest je prikken bijvoorbeeld en welke waardes hingen hieraan vast?

één jaar geleden

Reactie op schmidy

Zou je willen delen hoe dit precies werkt(e)? Hoe vaak/lang moest je prikke ...
Ik heb dit ook gedaan. Dan houd je een dagcurve bij. 1x nuchter een vingerprik daarna 1 uur na het ontbijt, 1 uur na de lunch en 1 uur na avond eten. Nuchter moet onder de 5.3 zijn en na de maaltijden onder de 7.8. Ik vond het veel prettiger dan zo'n vies drankje met 80 gram suiker.

één jaar geleden

Reactie op LAsS

Ik heb dit ook gedaan. Dan houd je een dagcurve bij. 1x nuchter een vingerp ...
Hm oké. En als dat allemaal goed is heb je geen zwangerschapsdiabetes? Ik heb wel voor het drankje gekozen en die uitslag was niet goed. Hou nu al 3 dagen een dagcurve bij en zit ruim onder de waardes. Bang dat ik voor de verkeerde test heb gekozen en mezelf een hoop gezeur had kunnen besparen…

één jaar geleden

Reactie op KKMx

Van wat ik had begrepen is onder de 7,8 prima, toch? Hoe is je gesprek met ...
Was idd goed. Gelukkig maar, maar kreeg wel het advies om minder te snoepen omdat ik best wat ben aangekomen 😂. Maar ik begreep van de vk dat iedere regio eigen waardes aanhoudt. Dat vond ik wel vreemd! Als je namelijk googled, zie je diverse ziekenhuizen die hun eigen richtlijnen aanhouden.

één jaar geleden

Reactie op MamaMila88

Was idd goed. Gelukkig maar, maar kreeg wel het advies om minder te snoepen ...
Oh, wat fijn dat alles goed is! Ben het inderdaad met je eens dat het heel raar is hoe verschillend de richtlijnen kunnen zijn... Ook hier vliegen de kilo's er aan door het vele snaaien, heb alleen nog niet een manier (of de wilskracht 😅) gevonden om te stoppen, haha.

één jaar geleden

Reactie op KKMx

Oh, wat fijn dat alles goed is! Ben het inderdaad met je eens dat het heel ...
Hahah hier ook niet maar probeer op de dag nu wel wat momenten gezondere keuzes te maken. Helemaal mee stoppen hoeft van mij niet hoor 😅

één jaar geleden

Hier afgelopen donderdag geprikt omdat diabetes in de familie zit. Vond het drankje erg meevallen😊. Helaas vrijdag het bericht gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Word nu doorgestuurd naar een diëtist en gynaecoloog om het hopelijk met een dieet onder controle te krijgen. Ben er best een beetje van geschrokken, omdat ik niet zo goed weet wat mij nu te wachten staat en wat de gevolgen zijn. Hopelijk krijg ik het met voeding onder controle en word ik gewoon weer teruggestuurd naar de verloskundige🤞🏻🍀

één jaar geleden

Reactie op G.J.93

Hier afgelopen donderdag geprikt omdat diabetes in de familie zit. Vond het ...
Ah vervelend! Hopelijk kan je snel terecht bij de diëtist en gynaecoloog 🍀 Het niet weten wat je kan eten en dan wat niet, vind ik vooral vervelend. Ik heb woensdag te horen gekregen dat ik Zwangerschapsdiabetes heb en ik heb morgen een afspraak met de diabetesverpleegkundige, diëtist en internist. Hopelijk dan meer duidelijkheid.

één jaar geleden

Reactie op kar-lijn

Ah vervelend! Hopelijk kan je snel terecht bij de diëtist en gynaecoloog 🍀 ...
Dankjewel! Ik hoop het ook😊. Inderdaad.. de diagnose hebben maar nog niet precies weten hoe je moet eten vind ik heel lastig. Hopelijk krijgen we daar snel duidelijkheid over! Succes morgen! 💪🏻