19 Reacties

2 jaar geleden

Zeker een osteopaat zou ik zeggen! Die ziet veel meer dan alleen de spieren en is deskundiger vind ik. Zelf ook geweest voor de kleine, want hij heeft ook een vastzittende nekspier doordat hij een sterrenkijker was tijdens de geboorte. En na 1 keer merkte ik al verschil! Woensdag gaan wij weer.

2 jaar geleden

Wij zijn en bij een osteopaat geweest en lopen bij de fysio. Die kleine is nu 11 weken. De osteopaat heeft idd het nekje los gemaakt want deze zat vast. Dit heeft er voor gezorgd dat hij zijn nekje meer naar links kan draaien. De osteopaat heeft ook zijn darmen aangepakt. Met de fysio zijn we echt bezig met oefeningen. Om er voor te zorgen dat hij zo min mogelijk op zijn voorkeur ligt. Die kleine van ons heeft ook een afplatting. Fysio geeft aan dat we er alles aan gaan doen dit netjes te krijgen. Het is alleen iets cosmetisch en zit de ontwikkeling van de kleine niet in de weg. Wij zijn naar de fysio gegaan zonder verwijzing. Die konden we van de cb wel krijgen mocht dit nodig zijn.

2 jaar geleden

Hier exact het zelfde probleem. Wij gaan komende woensdag naar de Osteopaat omdat wij heel tevreden waren over de Osteopaat toen ons zoontje werd geholpen ivm overstrekken.

2 jaar geleden

Zeker een osteopaat zou ik zeggen! Die ziet veel meer dan alleen de spieren ...
Oh, dat is super vlot al na 1 keer. Ik hoop dat onze dochter er ook zo snel baat bij gaat hebben.

2 jaar geleden

Reactie op Xkirstnn

Wij zijn en bij een osteopaat geweest en lopen bij de fysio. Die kleine is ...
De verwijzing voor de fysiotherapeut heb ik gelijk meegekregen. Dus eigenlijk zou misschien beide het beste zijn? Hier was de afplatting nog heel licht. Niet gelijk reden tot paniek maar we moeten ook niet te lang wachten. Ik ben wel erg benieuwd wat een osteopaat precies doet. Moet ik het zien als een soort massage ? Ik vindt het best spannend gek genoeg.

2 jaar geleden

Reactie op Twoundertwo!

Hier exact het zelfde probleem. Wij gaan komende woensdag naar de Osteopaat ...
Spannend ! Hopelijk werkt het bij jullie kleintje. Ik denk dat wij ook maar eens een afspraak gaan maken bij de osteopaat. Naar de fysiotherapeut kan daarna ook nog. Veel succes woensdag!

2 jaar geleden

Wij hebben ze beide gedaan. Werkte top

2 jaar geleden

Wij hebben beide gedaan en merkte echt met de osteopaat zoooo’n verschil. Ik zag de verlossing op haar gezicht en ze geniet enorm van haar bewegingsvrijheid nu ze minder spanning in haar nek heeft!

2 jaar geleden

De verwijzing voor de fysiotherapeut heb ik gelijk meegekregen. Dus eigen ...
Een soort massage idd! Ze drukte op bepaalde punten en opeens ging mijn dochter haar hoofd bewegen. Dat kon ze hiervoor niet. Je zag de ontspanning in haar lichaam ontstaan. Ik raad het zo ontzettend aan!

2 jaar geleden

Reactie op Xkirstnn

Wij zijn en bij een osteopaat geweest en lopen bij de fysio. Die kleine is ...
Wij ook dezelfde combi, maar dan wel met een verwijzing van het CB voor fysiotherapie aan huis. Nu 3x bij de osteopaat geweest, niet meer nodig en volgende afspraak met de fysio over 3 weken, is dan ook 3x en waarschijnlijk de laatste keer.

2 jaar geleden

Een soort massage idd! Ze drukte op bepaalde punten en opeens ging mijn doc ...
Oh wow, dat klinkt super. Ik ben inmidels al helemaal overtuigd over de osteopaat. Ik twijfel alleen nog over de fysiotherapeut. Maar baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. Wat fijn dat het bij jullie zo goed hielp, ik hoop hier op hetzelfde resultaat 🤞

2 jaar geleden

Wij hoorde ook hele goede ervaringen over de osteopaat dus 4x geweest voor de Voorkeurshouding maar helaas werkte het bij ons nog niet … nu vanmiddag een afspraak bij de kinderfysio hopelijk dat dat baat heeft.

2 jaar geleden

Ik heb geen idee wat “beter” is, ik weet alleen dat CB niet naar een osteopaat doorverwijst omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Dit kreeg ik als antwoord toen ik zelf vroeg of ze de osteopaat zou adviseren (onrustige baby met reflux). Zelf wel op eigen initiatief naar de osteopaat gegaan :). Vaak zijn osteopaten ook fysiotherapeut (geweest). Het kan nog interessant zijn om naar je verzekering te kijken welke wel of niet vergoed wordt, als dat nog relevant voor je zou zijn.

2 jaar geleden

Wij lopen nu bij beiden en zijn tot nu toe erg tevreden over allebei, juist ook de combinatie. Onze zoon heeft een voorkeurshouding met lichte afplatting. Daarnaast kreunt hij veel en ervaart discomfort, met name in z'n buikje. En hij kan nog nauwelijks z'n hoofd omhoog houden als hij op de grond ligt (nu 9 weken oud) De ostheopaat heeft een stijfheid in z'n nek ontdekt en zowel z'n nek als darmen gemobiliseerd. We zagen de dagen erna een veel meer ontspannen kind. De fysio heeft juist meer naar de bewegingen gekeken die met de voorkeurshouding te maken heeft en heeft verschillende oefeningen gegeven om z'n nek te trainen en van de voorkeurshouding af te komen. Kort samengevat: ik zie de ostheopaat veel doen voor de óntspanning en de fysio juist voor de ínspanning. Een goede combi voor zover ik dat als leek kan beantwoorden (maar wel een moeder die haar kind vooruit ziet gaan)

2 jaar geleden

Reactie op Lonneke888

Wij lopen nu bij beiden en zijn tot nu toe erg tevreden over allebei, juist ...
Ik denk inderdaad ook dat ik voor beiden ga. Wij hebben een verwijzing gekregen voor fysio aan huis dus dat lijkt me prima te doen. Wat fijn dat je kindje vooruitgang boekt zeg! Ik hoop op hetzelfde succes.

2 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik heb geen idee wat “beter” is, ik weet alleen dat CB niet naar een osteop ...
Ik denk dat beiden goed zijn op hun eigen gebied. Na alle reacties kies ik voor een combinatie. Ik probeer beiden en mocht ik het niks vinden kan ik altijd nog stoppen met één van de twee. De arts vertelde mij dat ze ooit een kindje hadden doorverwezen naar een sacraal therapeut en dat baby'tje is te ver doorgebogen (?) en dat is toen gruwelijk mis gegaan. Sindsdien mogen ze niet meer doorverwijzen naar "alternatieve" therapeuten. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er best van schrok 😬

2 jaar geleden

Ik ben vandaag ook bij de osteopaat geweest ivm voorkeurshouding naar rechts. Ze hebben hem daar helemaal nagekeken omdat hij ook na de voeding overstrekte en dat daar ook mee in verbinding staat. De linkerkant zit helemaal vast en hoofdje is al afgeplat en voorhoofd steekt ook al lichtelijk uit. Ik zou gewoon een keer een intakegesprek plannen bij de osteopaat, het kan nooit kwaad om haar eens te laten checken. Mijn osteopaat heeft nu ook fysio aangeraden als extra maar bij de osteopaat kijken ze wel verder dan alleen de spieren. Ook meer naar de organen en de verbindingen met de spieren en spanningen :-)

2 jaar geleden

Informatie wat nog niet gegeven is, misschien ook wel fijn om dit van te voren te weten 🙈😅 Ik ben aanvullend verzekerd voor de fysio, dit betekent niet dat je dan automatisch ook verzekerd bent voor de osteapaat. Zij vallen onder de alternatieven geneeswijze. Vorige week bij de osteapaat geweest, ondanks dat het nu uit onze eigen zak kwam (intake kosten 105,-) zijn wij tevreden! Komende week een nieuwe afspraak staan. 🙂

2 jaar geleden

Reactie op stephje345

Informatie wat nog niet gegeven is, misschien ook wel fijn om dit van te vo ...
Ik had het inderdaad al even opgezocht. Ik heb een aanvullende verzekering en krijg ongeveer de helft vergoedt. Dikke prima. Als we het helemaal zelf moeten betalen ook prima. Wel vervelend voor mensen met een kleine portemonnee eigenlijk, die zouden er dan eigenlijk geen gebruik van kunnen maken.