7 Reacties

2 jaar geleden
Je hebt recht op 26 weken ouderschapsverlof, waarvan 9 weken betaald. Die 6 weken krijg je 70% van je ‘normale’ salaris.
Hier kun je bereken wat het je ‘kost’ om dat betaalde verlof op te nemen:
https://www.berekenhet.nl/kinderen/betaald-ouderschapsverlof-berekenen.html
Als voorbeeld heb ik een jaarsalaris ingevuld van 40k, 6 weken betaald verlof en geen onbetaald verlof. Dan heb je in totaal 1380 bruto/700 netto minder salaris dat jaar.
Onder de knop ‘bereken het’ kun je de exacte getallen invullen die op jou van toepassing zijn.

2 jaar geleden
Ik doe mijn maandinkomen delen door 100 en dan keer 70. Ik ga er grofweg vanuit dat het getal dat daaruit komt, klopt. 😂
Ik doe zelf trouwens 2 dagen per week betaald ouderschapsverlof opnemen. Ik werk toevallig vier dagen per week 9 uur, dus dan heb ik 18 weken met twee dagen ouderschapsverlof, dus 50% wordt 70% uitbetaald en 50% word ik 100% uitbetaald (dus dan heb ik 85% van mijn salaris ongeveer voor 18 weken).
Ik snap dat het misschien allemaal bruto/netto-percentages en andere toeslagen of arbeidskortingen o.i.d. niet helemaal goed meeneemt, maar ik ga grofweg van die berekening uit.

2 jaar geleden
HR afdeling hebben we! Ik dacht dat zij dit enkel voor je aanvragen. Maar dan ga ik achter de berekening aan. Bedankt dames 🤍