7 Reacties

2 jaar geleden

Dat ligt aan jouw werk week. Hoeveel uur werk jij per week? En hoeveel verdien je per week? Dit kun je berekenen met je uurloon Uurloon × uren per week = totaal 1 Totaal 1× hoeveel weken je wilt laten uitbetalen = totaal 2 Totaal 2 × 0.30= is wat je krijgt

2 jaar geleden

Mijn man kreeg zijn verlof destijds uitbetaald door het UWV, terwijl ik het gewoon via de werkgever kreeg. Ik ben benieuwd hoe dit nu zal zijn met die 70%..

2 jaar geleden

Je hebt recht op 26 weken ouderschapsverlof, waarvan 9 weken betaald. Die 6 weken krijg je 70% van je ‘normale’ salaris. Hier kun je bereken wat het je ‘kost’ om dat betaalde verlof op te nemen: https://www.berekenhet.nl/kinderen/betaald-ouderschapsverlof-berekenen.html Als voorbeeld heb ik een jaarsalaris ingevuld van 40k, 6 weken betaald verlof en geen onbetaald verlof. Dan heb je in totaal 1380 bruto/700 netto minder salaris dat jaar. Onder de knop ‘bereken het’ kun je de exacte getallen invullen die op jou van toepassing zijn.

2 jaar geleden

Reactie op MBB85

Je hebt recht op 26 weken ouderschapsverlof, waarvan 9 weken betaald. Die 6 ...
Ik bedoel natuurlijk ‘die 9 weken heb je recht op 70% van je normale salaris’

2 jaar geleden

Ik doe mijn maandinkomen delen door 100 en dan keer 70. Ik ga er grofweg vanuit dat het getal dat daaruit komt, klopt. 😂 Ik doe zelf trouwens 2 dagen per week betaald ouderschapsverlof opnemen. Ik werk toevallig vier dagen per week 9 uur, dus dan heb ik 18 weken met twee dagen ouderschapsverlof, dus 50% wordt 70% uitbetaald en 50% word ik 100% uitbetaald (dus dan heb ik 85% van mijn salaris ongeveer voor 18 weken). Ik snap dat het misschien allemaal bruto/netto-percentages en andere toeslagen of arbeidskortingen o.i.d. niet helemaal goed meeneemt, maar ik ga grofweg van die berekening uit.

2 jaar geleden

Heb je geen HR afdeling van het bedrijf waar je werkt? Ik heb dit wel en zij hebben een berekening voor mij gemaakt wat mijn maandsalaris dan is...

2 jaar geleden

HR afdeling hebben we! Ik dacht dat zij dit enkel voor je aanvragen. Maar dan ga ik achter de berekening aan. Bedankt dames 🤍