10 Reacties

5 maanden geleden

Hier hetzelfde. Omdat wij de strijd (lees: uuuuuuren krijsen tijdens dr bedritueel, ook overdag) leggen we haar nu rond 12.30 en 19.00in de wandelwagen beneden en rijden we haar met onze voet op en neer, dan doezelt ze weg en kunnen we haar overleggen. Overdag slaat ze dan maar hooguit een uur maar de nacht slaapt ze dan wel gewoon door

5 maanden geleden

Reactie op UPM

Hier hetzelfde. Omdat wij de strijd (lees: uuuuuuren krijsen tijdens dr bed ...
Mijn dochter slaap niet in de wagen als we niet buiten zijn (en ook niet langer dan 45minuten, zodra ik een stap binnen zet is ze wakker馃ゴ

5 maanden geleden

Ik volg iemand op instagram die kwa slapen advies geeft, en pas rond de 18 maanden is het definitief 1 dutje voor de meeste zonder dat ze oververmoeid raken. Als ze om 18:30 dood moe is met maat 1 dutje op de dag. Dan is 18:30 voorlopig de nieuwe bedtijd op de dagen dat ze 1 dutje doet. Hier word hij rond 8 of 9 uur wakker, en dan tussen 12 en 13:00 een dutje. Als het een lang dutje is van 2 uur dan red hij het daarna tot 19:00 en dan is het bedtijd. Soms ook nog 2 korte dutjes, 11 uur, dan om 15:00, maar dan word de bedtijd rond 20:00. Deze periode is het gewoon echt kijken naar wat je kindje nodig heeft, wel een schema aanhouden. Maar niet zo strikt. Als ie moe is dan gaat ie naar bed. En ja soms komt het net vervelend uit dat bedtijd dan pad om 21:30 is. Tja, jammer dan voor ons. Maar als ik me precies aan tijden ga houden, en me best ga doen om hem op specifieke tijden te laten slapen is het voor ons allebei alleen maar frustratie.

5 maanden geleden

Ik denk dat het misschien wel een vorm van slaapregressie kan zijn hoor. Hier slaapt ze bijv ineens korte dutjes 2 keer per dag waar ze voorheen ook 2,5/3 uur sliep. Regelmatig ook vroeg wakker (5:00/5:30) dit kunnen toch dingen zijn die te maken kunnen hebben met de ontwikkeling. Ik denk dat je echt naar haar moet kijken en wellicht misschien een later ochtenddutje proberen als ze echt moe begint te worden en dan 鈥榮 middags nog een keertje zodat ze dan ook iets later naar bed kan?

5 maanden geleden

Reactie op Sineadx

Mijn dochter slaap niet in de wagen als we niet buiten zijn (en ook niet la ...
En als je haar buiten laat staan? Hier zetten we haar met dit weer buiten in de wagen en slaapt ze beter dan dat ze binnen zou doen

5 maanden geleden

Hier weigert ze nu haar middag slaapje.. eerst leek het alsof ze sliep en dan toch ineens weer wakker en komt gewoon niet meer in slaap.

5 maanden geleden

Reactie op UPM

En als je haar buiten laat staan? Hier zetten we haar met dit weer buiten i ...
Jammer genoeg moet due wagen constant bewegen馃ゴ

3 maanden geleden

Bij de 12 maanden hadden we 1 week dat ze het ochtend dutje weigerde. Ik had gelezen dat het vaker slaapregressie is rond die tijd dan echt toe aan 1 dutje. En inderdaad na een rommelige week (maar toch 2x dutjes aanbieden) sliep ze daarna weer volgens schema

3 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Bij de 12 maanden hadden we 1 week dat ze het ochtend dutje weigerde. Ik ha ...
Hier ook maar dan bij 13 maanden

3 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Bij de 12 maanden hadden we 1 week dat ze het ochtend dutje weigerde. Ik ha ...
Nu een maand later en bleek toch geen slaapregressie te zijn maar 4 kiezen die doorkomen馃ゴ en gewoon klaar voor 1 dutje (op sommige dagen wilt ze er wel 2)