77 Reacties

4 maanden geleden

Hier ook, alleen doet ie dit op het kinderdagverblijf. Thuis nog wel bijna altijd steeds 2 dutjes. We volgen gewoon wat hij wil/aan kan.

4 maanden geleden

Hier hebben wij dat ook even gehad. Toen geprobeerd om 1 dutje te doen maar dat was echt te vroeg. We kijken nu wat meer of ze al echt moe is en doen haar ook wel eens een half uur of uur later naar bed in de middag. Dat werkt beter dan 1 dutje. Want hier was dan de ochtend en de middag eigenlijk te lang.

4 maanden geleden

Wij hebben het ochtenddutje ingekort en nu slaapt hij wel weer goed smiddags! Wakker maken na 45 min slaapcyclus smorgens 😘

4 maanden geleden

Toevallig zijn wij het vandaag gaan proberen. Ik merkte dat mijn zoontje veel te veel sliep overdag en dus niet voor 20:30 uur in slaap viel. Vandaag was hij om 7:15u wakker en is hij rond 11:15u naar bed gegaan en heeft tot 13:00u geslapen (werd helaas wakker van de deurbel en hardpratende postbezorger). Om 18:00 u had hij het even lastig maar lekker in bad, nog even een fles en om 19:15u zonder moeite in slaap gevallen. Mijn zoontje kan makkelijk langere periodes wakker blijven. Dit heeft hij deze vakantie laten zien (45 min dutje in de wagen in de Efteling en uiteindelijk super vrolijk om 20:30u mee naar huis) dus ik hoop dat dit voor ons gaat werken. Dag een in elk geval een succes!

4 maanden geleden

Reactie op Enouweland

Toevallig zijn wij het vandaag gaan proberen. Ik merkte dat mijn zoontje ve ...
Tijdelijk een hele vroege bed tijd is niet erg als ze over gaan op 1 slaapje schijnt normaal te zijn omdat je zegt 18;00 had hij het moeilijk Ik weet nog dat ik de overgang had van 3 naar 2’slaapjes was bedtijd tussen 6 en half zeven

4 maanden geleden

Hier slaapt ze al een paar maanden van 18.45- 06.30 en van 10.30-12.30. ‘s ochtends redt ze het niet langer, ‘s middags gaat het zonder problemen. Duidelijk geen ochtendmens ;).

4 maanden geleden

Hier sinds 12 maanden één middagdutje.

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! ❤️

4 maanden geleden

Hier ook sinds een paar weken over gegaan naar 1 slaapje. Als wij hem ‘s ochtends naar bed deden dan ging hij ook spelen in bed ‘s middags. Hij gaat om 12:00 naar bed tot 13:30. Dan om 19:00 uur de nacht in en is er dan om 07:00 uur weer.😊

4 maanden geleden

Wij zijn ook al even over op 1 dutje. Ieder kind is zo verschillend, het is even uitproberen wat past. Voor ons allemaal is het een verademing! Zoontje slaapt veel langer (+- 11:30 tot 14:30) en in de nacht ook zo’n 11u. Hij heeft het kennelijk nodig. Inslapen gaat veel beter, ik denk omdat hij moe genoeg is

4 maanden geleden

We gaan vandaag eens kijken hoe 1 dutje gaat. Vanaf 6 uur wakker, maar wilde met geen mogelijkheid slapen tussen 9 en 10. Rond 12 uur broodje gegeten en nu ligt mevrouw te slapen. We gaan kijken wat de dag brengt….

4 maanden geleden

Hallo onze dochter heeft denk ik ook behoefte aan 1 dutje. Ze slaapt normaal 2x 45min overdag en dan van 7-7. Sinds een week weigert ze het middag dutje en is ze in de ochtend ook nog niet moe. Sinds 2 dagen doe ik haar om 12:00 in bed maar dan is ze na een half uur weer wakker. Herkent iemand dit? Moet ik nog even volhouden tot ze begrijpt dat ze de 2 dutjes moet samen voegen of eeer terug naar 2 slaapjes proberen?

4 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Hallo onze dochter heeft denk ik ook behoefte aan 1 dutje. Ze slaapt normaa ...
Of ze is oververmoeid en daardoor een kort slaapje van halfuur

4 maanden geleden

Lastig is het hé 😅 Wij zijn ook aan het puzzelen. De 12 maanden slaapregressie was/is hier echt vreselijk 🙈 Niet willen slapen en alleen maar staan en huilen in bed om dan vervolgens einde van de dag uit het leven te storten en in de avond ontroostbaar wakker worden met als enige oplossing dat ik er naast ging liggen 🥲 Vorige week consequent 2 dutjes aangeboden, maar werd het soms in de avond weer strijd. Gister gestart met 1 dutje. Van 12 tot 13.30 geslapen en 18.30 erin. Vanmorgen om 5.50 wakker. Ik ben uiterst tevreden. Vandaag weer van 12 tot 13.30 geslapen, dus ik hoop erop dat dit goed uit gaat pakken 🤞 Maar my oh my, het houdt wat in met ze 😅

4 maanden geleden

Ik doe nu ‘s morgens half uur a 45 min en dan ‘s middags gaat ze vaak weer 1,5 u ik maak max 15:30 wakker zodat we tijdens bedtijd geen problemen ondervinden.

4 maanden geleden

Hier een zoontje van bijna 13 maanden. Hij doet nu meestal nog 1 dutje tenzij hij of echt heel vroeg wakker was of het een hele vermoeiende dag is. Hij is vaak rond 6.30 wakker. Vervolgens is z'n middagdutje vaak tussen 11.30-13.30/14.00 Wisselt beetje hoe lang en wanneer hij in slaap valt. Vervolgens slaapt hij dan (als het meezit haha) tussen 18.15-18.45. Vaak is hij wel al erg moe dan, dus we lunchen nu soms warm & dan 's avonds alleen nog boterham en wat fruit.

4 maanden geleden

(Dit is trouwens een ideale situatie, gisteren zat ik nog met 'm tot half 10, omdat meneer toch nog een tweede dutje tot half 6 (!!) had gedaan🙈

4 maanden geleden

Reactie op devidevries

Of ze is oververmoeid en daardoor een kort slaapje van halfuur
Ja daar twijfel ik ook over. Geen idee wat ik dan moet doen want ze is niet moe. Om 10u in bed wordt het een uur schreeuwen … terwijl ze normaal zo in slaap viel

4 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Ja daar twijfel ik ook over. Geen idee wat ik dan moet doen want ze is niet ...
Klinkt als de slaapregressie. Die was hier heel hardnekkig en lang. Wij hebben veel rondjes gereden in de auto zodat hij maar in slaap viel 🙈

4 maanden geleden

Hier was het tijdje 1x in de ochtend 10-11.30 en dan tussen 19-19.30 fles en naar bed. Maar nu laatste week 2x . Ze is wel 6uur wakker. En nu rond 9.30 tot 11uur, en dan 14uur tot 15.30 . Werk weer prima. Ze heeft 2 slaapjes nog nodig. En dan hele nacht doorslapen 🥰