77 Reacties

4 maanden geleden

Gisteren 1 slaapje en vandaag weer 2. Is heerlijk gaan slapen. We leven maar met de dag 🤣

4 maanden geleden

Mijn zoontje 13 maanden slaapt denk al 2/3 maanden 1 slaapje overdag. Hij is ook echt een uitslapen en denk dat hij het ‘s nachts inhaalt. Hij word rond 09:00/09:30 wakker, ontbijten later wat fruit en rond 12:00 gaat die nu naar bed. Rond 14:00/14:30 word die wakker. Dan eet die 2 boterhammen, wat later een snackje. En rond 17:30 zijn avond eten. Om 19:00 zijn enige fles halfvolle melk. Ik wil eigenlijk het slaapje iets later hebben zodat ik zijn brood ervoor kan geven maar dat is nog niet gelukt haha

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde afgelopen week. Mijn zoontje was ziek (krentenbaard en antibiotica kuur) en zat dus al niet lekker in zijn vel. De week ervoor schommelde hij al en nu nog steeds. Ene dag lukt t wel dan weer 2-3 dagen niet. Het valt me op dat hij wel een tweede slaapje pakt als ik met hem ga wandelen in de draagzak. Hij neigt ernaar wakker te willen blijven en gezellig mee te willen doen. Over het algemeen is hij vrij vrolijk en sociaal, maar ik merk wel dat hij na 5 uur wakker zijn jengelig wordt. Helaas valt hij niet meer automatisch in slaap in de buggy. Het is een gepuzzel; wat is handig, waar heeft hij behoefte aan? Het heeft er ook mee te maken dat zijn wakkertijden steeds langer worden en hij dus pas laat zijn eerste slaapje pakt (vooral als ik er zelf niet ben, zucht). Dan lukt zijn 2e dutje doorgaans niet. Just keep swimming 🤣🫠

4 maanden geleden

Hier duurde het net halfuur voordat hij in slaap viel… ene dag echt binnen 5 min en andere dag doet die dus langer over maar valt wel in slaap.. heb dus echt niet idee dat hij al toe is aan 1 slaap en smiddags slaapt hij ook gewoon gemiddeld 1.5 u.. nog meer herkebaar bij wie t in slaap vallen soms duurt? Is dat ook vorm van de slaapregressie?

4 maanden geleden

Deze leeftijd is echt mog te vroeg voor 1 dutje. Ik zou eerst je slaapschema onder de loep nemen om te zien of dat nog verbetering kan geven... Dat was hier wel het geval

4 maanden geleden

Reactie op NRB

Deze leeftijd is echt mog te vroeg voor 1 dutje. Ik zou eerst je slaapschem ...
Denk dat dat per kind heel erg verschilt. En dat je dus het beste je eigen kindje kan volgen.

4 maanden geleden

Reactie op NRB

Nee hoor, mijn oudste sliep rond zijn 1e verjaardag 1 keer, jongste met 9 maanden. Verschilt per kind.

4 maanden geleden

Reactie op NRB

Dat verschilt zo ontzettend per kind. Mijn zoontje heeft lange wakkertijden. Op dagen dat hij na 07:30u wakker is, is het gewoon niet te doen om er 2 slaapjes in te proppen.

4 maanden geleden

Vanmorgen duurde t halfuur voordat die sliep , 40 min geslapen en nu alweer 35 min bezig om hem in slaap te krijgen… normaal valt die binnen 10 min zelf standig in slaap maar hij bljft maar zitten en doen in dat bed

4 maanden geleden

Nou het heeft 50 min geduurd?!! Nog nooit meegemaakt en toen heb ik hem maar gepakt want hij bleef huilen en dan weer spelen en kletsen en dan weer huilen en toen gepakt en nu slaapt hij op me…. 13 maanden … dit is wel heel lang geleden ach… nu boop ik dat die hier geen gewoonte van maakt..

4 maanden geleden

Nou vanochtend deed ik haar toch maar weer om 10u in bed. Ze sputterde tegen en sliep daarna gelijk. Dus vandaag toch 2 korte slaapjes gedaan. Ik denk idd aankijken per dag 🤷🏽‍♀️

4 maanden geleden

Reactie op NRB

Hier niet .. vanaf 12 maanden over op 1 slaapje en over het algemeen slaapt ze een stuk beter dan die maanden daarvoor. Ze was er echt aan toe.

4 maanden geleden

Wij gaan het ook proberen. Vind het nog wel heel vroeg (las vanaf 15 maanden), maar hij weigert al 1,5 week zijn middagslaapje. En sinds 2 dagen ligt ie ook in de ochtend maar een beetje te chillen en spelen in zijn bed 😂 hij is nu bijna 14 maanden

4 maanden geleden

Hi! Onze dochter is 13,5e maand en volgens mij ook toe aan 1 dut. Ze was altijd een super slaper, maar het slapen overdag gaat minder nu (middagdut korter); ze wordt al 3 nachten in de nacht wakker en is dan echt uren boos en ontroostbaar èn ze begint ook vaak de dag heel vroeg. Wat denken jullie? Of zou het een regressie zijn?

4 maanden geleden

Reactie op def246

Hi! Onze dochter is 13,5e maand en volgens mij ook toe aan 1 dut. Ze was al ...
Oh en ze slaapt in de ochtend al tijden maar 30 min. En dan van half 1-half 3 weer ongeveer, maar die laatste gaat dus niet zo goed. Ze gaat wel altijd vrij snel slapen.

4 maanden geleden

Reactie op Jalad

Dat verschilt zo ontzettend per kind. Mijn zoontje heeft lange wakkertijden ...
Dit dus. Hier is het helaas geen 7:30 maar een uur eerder 🙈 maar voor 10 uur wil hij dan echt niet gaan slapen en als we hem er dan om 10:45 uithalen wil hij 's middags niet voor 14:30 slapen en blijft soms zelfs liggen kraaien van plezier tot 15:30. Vervolgens doet hij dat 's avonds ook en duurt het even voor hij slaapt. We gaan toch maar eens 1 slaapje proberen..

4 maanden geleden

Dat verschilt denk ik per kind. Mijne slaapt vaak nog twee dutjes. Maar nichtje van ons bijvoorbeeld is twee maanden jonger en was met een jaar al over na een dutje. Iedere baby/dreumes is daar anders in. 🤗

4 maanden geleden

Mijn dochtertje (13 maanden) slaapt ook nog twee dutjes maar 1 vd 2 gaat altijd met een hoop drama, ze vecht echt tegen haar slaap terwijl ze wel moe is. Als we 1 dutje weg zouden laten slaapt ze maar 1 a 1,5 uur max op een hele dag en daar red ze het niet mee tot bedtijd savonds.. ik weet dus ook echt niet waar ik goed aan doe het is super lastig.

4 maanden geleden

Onze dochter is vanaf 1 jaar over naar een dutje. Wordt rond 7 uur wakker, gaat rond half 11 twee uurtjes slapen en gaat dan weer rond half 8 slapen

4 maanden geleden

Reactie op Riess

Onze dochter is vanaf 1 jaar over naar een dutje. Wordt rond 7 uur wakker, ...
Half 12* moet het zijn ipv half 11