77 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

1 uur …
Dan kom je nergens aan toe he? Vandaag had mijn zoontje een uitschieter van 2 uur slaap

3 maanden geleden

Ik had vandaag een consult met een slaaptherapeut (gratis via CB, aanrader!). Ze gaf aan dat elk kind verschillend is en dat ik moet loslaten dat er allemaal slaapcoaches zijn die zeggen dat het vanaf 15-18 maanden pas verstandig is om naar 1 slaap over te gaan. Kijken naar je kindje dus. Signalen dat ze er mogelijk aan toe zijn is moeite bij inslapen middagslaap of helemaal niet meer slapen, vaak wakker in de nacht, vroeg wakker in de ochtend. Signalen dat je te vroeg over bent gegaan op 1 slaap: “vervelender” gedrag overdag, meer huilen, direct in slaap vallen bij in bed leggen, niet meer willen avondeten en vroeg wakker worden. Kindjes die tussen 22 en 00 wakker worden kunnen last hebben van nightterrors. Wat wil helpen, gaf ze aan, is om rond 22 uur even het kamertje binnen te gaan, even het slaapzakje rechttrekken oid, dus niet wakker maken maar even een blijk van aanwezigheid geven. Als ze dan even bewegen of zuchten zit je goed. Daarmee kun je het vaak voorkomen dat ze in die night terror komen. Ik dacht goeie tips om te delen, wie weet heeft iemand er wat aan :)

3 maanden geleden

Reactie op Lot321

Ik had vandaag een consult met een slaaptherapeut (gratis via CB, aanrader! ...
Super fijne tips🫶🏼 mijn dochter is namelijk een nacht terror

3 maanden geleden

Reactie op Lot321

Ik had vandaag een consult met een slaaptherapeut (gratis via CB, aanrader! ...
Ontzettend bedankt voor het delen! Had je toevallig ook tips gehad als je baby toe is aan 1 slaapje hoe dat in te delen? Hoe laat in bed leggen voor het dutje? Ik vind de transitie zo moeilijk

3 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Ontzettend bedankt voor het delen! Had je toevallig ook tips gehad als je ...
Ik zou rond 12:00/12:30 aanhouden, werkt hier super goed maar dat heeft ook te maken met hoelaat je kind wakker wordt en gaat slapen. Mijn dochter wordt tussen 7:00 uur en 7:30 uur wakker en slaapt om 19:00 uur dus leggen haar 12:00 uur in bed tot 14:00/14:30 uur, dan wordt de dag precies verdeeld over 2x 5 uur wakker tijd😊

3 maanden geleden

Hier vandaag voor het eerst geprobeerd 🙈 hij was toevallig pas wakker om 08u deze ochtend (uitzonderlijk!!!) dus was hij niet moe genoeg voor het ochtenddutje. Hier is hij gaan slapen na zijn groentenpap om 11:45u en heb ik hem wakker gemaakt om 14:30u, hij was nog zo diep weg 😱 Deze avond was hij ook voor het eerst in weken nog eens echt moe en viel hij als een blok in slaap! Ging lastig de laatste weken.. hopelijk een goede nacht 🤞🏼

3 maanden geleden

Reactie op kelldd

Hier vandaag voor het eerst geprobeerd 🙈 hij was toevallig pas wakker om 0 ...
Fijn!!! Hier ging de eerste x oook goed maar erna max 1.5 u haha…. Nu alweer 2 weken gewoon weer 2 slaapjes

3 maanden geleden

Reactie op devidevries

Fijn!!! Hier ging de eerste x oook goed maar erna max 1.5 u haha…. Nu alwee ...
Ja ik ga hem gewoon volgen, als hij wilt slapen smorgens ga ik hem gewoon laten doen, maar dan wel max voor 45 min dan slaapt hij nog smiddags. 🙈

3 maanden geleden

Reactie op kelldd

Ja ik ga hem gewoon volgen, als hij wilt slapen smorgens ga ik hem gewoon l ...
Ja doe ik hier ook idd… gewoon aanbieden en probeer t max 30 min als die dan niet slaapt dan eruit

3 maanden geleden

Reactie op devidevries

Ja doe ik hier ook idd… gewoon aanbieden en probeer t max 30 min als die da ...
En slaapt hij even goed snachts met 1 of 2 dutten? Merk je verschil?

3 maanden geleden

Reactie op kelldd

En slaapt hij even goed snachts met 1 of 2 dutten? Merk je verschil?
Met 1 dut langere nacht van 12 + u en met 2 slaapjes 11 uur a 11.5 .. mja logisch als ze gemiddeld 13.5 a 14 u slapen totaal dag slaapjes + nacht.. dus dusja het trekt zich vanzelf recht.. ze slapen echt wat ze nodig hebben hier iedergeval

3 maanden geleden

Reactie op devidevries

Met 1 dut langere nacht van 12 + u en met 2 slaapjes 11 uur a 11.5 .. mja l ...
Oke maar niet onrustiger ofzo?🙈

3 maanden geleden

Met 1 slap

3 maanden geleden

Reactie op kelldd

Oke maar niet onrustiger ofzo?🙈
Met 1 slaapje? Haha nee hele nacht knock out

3 maanden geleden

Reactie op Sarahitsme

Ontzettend bedankt voor het delen! Had je toevallig ook tips gehad als je ...
Sorry ik zie dit nu pas! Maar ligt een beetje aan je kind en ook qua ochtend wakker worden. Ik hou 11:30/12:00 uur aan nu. Ze wordt vaak nu wel wakker om 5:30/45. Maar hiervoor was ze uren in de nacht wakker en dat lijkt voorbij voor nu.. ik wil haar eigenlijk aanleren dat ze om 11:30 naar bed gaat want in februari gaat haar zus naar school dus moet ik haar om 13:30 wakker maken helaas. Dus beetje afhankelijk van ochtend wakker worden maar ook wat passend is bij je gezin. Tip was wel om haar uiterlijk 19 uur op bed te hebben. Als ze van 11:30 tot 13:30/14:00 uur slaapt doe ik 18:30/45 op bed. Als ze 12:00/14:30 slaapt dan meer rond 19 uur op bed. Het blijft een beetje zoeken dus..

3 maanden geleden

Bedankt voor de tips. Onze dochter slaapt met 2 dutjes Max 1,5 uur. Met 1 dutje Max 30 minuten 🥲 En ze sliep altijd 7-7 en nu opeens 7-5. Ik moet het maar ondergaan, ik weet het echt niet meer 🙃