14 Reacties

2 maanden geleden

Wij zitten hier ook middenin. Onze dochter sliep sochtends vaak meteen 2,5 uur en wilde dus in de middag niet meer slapen. Wij korten nu het ochtenddutje in tot max een uur. Nu slaapt ze dus smiddags beter. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe we nu straks helemaal overgaan naar 1 dutje🤔 dus tips zijn welkom haha

2 maanden geleden

Die van mij slaapt van 10 tot 12 in de ochtend en dan de rest vd dag wakker tot 19uur. Ken hoog of laag springen maar slapen doet die niet meer in de middag tenzij we met de auto weg zijn ofzo maar anders niet hoor. Gaat prima en hij slaapt lekker in de nacht

2 maanden geleden

Reactie op Wendy010

Die van mij slaapt van 10 tot 12 in de ochtend en dan de rest vd dag wakker ...
Dat is ook een optie. Ik heb het idee dat dat bij onze dochter ook een beetje zo was. Ze was ook totaal niet vervelend ofzo. Je merkte wel dat ze savonds dan echt moe was. We proberen nu dit denk ik eens en anders gaan we terug naar hoe het was. Mijn vriend had dit ook zo als baby dus🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Wendy010

Die van mij slaapt van 10 tot 12 in de ochtend en dan de rest vd dag wakker ...
Dat heb ik dus ook

2 maanden geleden

Reactie op Nadjee

Dat is ook een optie. Ik heb het idee dat dat bij onze dochter ook een beet ...
Ja hij is super vrolijk en tuurlijk is die rond etenstijd weleens moe maar dan gaat die erna lekker in bad en ff spelen en dan zijn we alweer een uur verder en gaat die lekker slapen. Als ik hem vroeger op bed zou leggen dan komt die in de ochtend ook rond 6uur dus dat heeft geen nut. Alhoewel ik 5 kids heb dus mijn dag begint sowieso al om 6uur haha

2 maanden geleden

Reactie op Kellneusbell

Dat heb ik dus ook
Ja en wie weet slapen ze dalijk ineens wel weer in de middag. Hij ken wel lopen en 3 stapjes los, maar nog niet verder dus als dat dalijk begint dan zullen ze ook meer hun slaap nodig hebben ben ik van mening

2 maanden geleden

Reactie op Wendy010

Ja en wie weet slapen ze dalijk ineens wel weer in de middag. Hij ken wel l ...
Ehh.. die van mij loopt Alwel een paar maanden. Slaapt niet veel beter daardoor hoor😅

2 maanden geleden

Reactie op Kellneusbell

Ehh.. die van mij loopt Alwel een paar maanden. Slaapt niet veel beter daar ...
Oh 🤣🤣

2 maanden geleden

Bij ons is hij nu bijna helemaal over op 1 dutje. Hij kan vooral gemakkelijk wakker blijven als je hem goed kan entertainen, zeker in het kinderdagverblijf blijft hij gemakkelijk tot 12u op. Het dutje is nu wel langer en zeker in het weekend slaapt hij wel wat langer. Ik denk om bij te slapen?

2 maanden geleden

Wij zijn nu ongeveer een maandje denk ik over naar 1 slaapje (ze is nu 14,5 maand). Ik dacht eerst pff wat vroeg maar ze sliep echt niet meer goed haar middagdutje. We zijn eigenlijk direct overgegaan op 1 x slapen. Dus gewoon de ochtend rekken tot een uur of 11:30/12 en dan op bed. Ging snel al goed. In het begin had ze soms wel door de verandering nog af en toe 2x slapen nodig. Dan gaven we daar gewoon aan toe en volgden haar daarin.

2 maanden geleden

Hier vandaag 1 slaapje , sliep om 12 maar om 13;20 alweer wakker… normaal ging hij nu pas naar bed voor zijn middag slaapje… dit wordt een lange middag.. hoe doen andere dit🙃🙃🙃

2 maanden geleden

Wij gingen haar ochtendut eerst verlaten van 9.00 naar 10.00 toen naar 11.00 en nu kan ze het prima tot 12.00/12.30 rekken. Ze is hier pas sinds twee weken aan toe hoor. Eerder had ze het echt wel nodig twee dutjes.

2 maanden geleden

Reactie op devidevries

Hier vandaag 1 slaapje , sliep om 12 maar om 13;20 alweer wakker… normaal g ...
Dat is hier soms ook hoor. Ene keer slaapt ze makkelijk tot 14.30/15.00 nu sinds twee dagen is ze rond 13.30 klaar wakker. Dan is het echt overleven tot aan 18.30🤣. Maar ze is dan ook niet vervelend dus dan heeft ze wel voldoende geslapen denk ik als ze om 13.30 wakker is.

2 maanden geleden

Gewoon op je kind afgaan, hier slaapt mijn dochter altijd van 12:00/12:30 tot +- 14:30 Heel soms een na middagdutje als ze te vroeg wakker is van haar middagdutje (na 1,5 uur of korter) Hier de overstap gemaakt omdat ze steeds 1 van de 2 slaapje oversloeg (recht op in bed zitten en dan na een half uurtje huilen) dat was voor niemand leuk. Hebben eerst haar ochtend dutje naar een half uurtje ingekort en uiteindelijk overgestapt naar haar tussen 12:00/ 12:30 in bed leggen. Ze was wel een paar dagen wat chagrijnig maar na 4/5 dagen was het goed 😊