31 Reacties
4 maanden geleden
Is 1 slaapjes overdag een optie? Of later naar bed? Kan je nagaan of er wat dwars zit? Ons dochtertje lag gisteravond nl ook op tijd op bed, na 30 min begon ze huilen en krijsen, overstuur. Omdat ze bleef huilen hebben wr ze eruit gehaald, we merkten dat ze geborgenheid wilde en na 30 min had ze haar broek vol, en na 60 min totaal is ze weer naar bed gegaan en ze ging liggen en sliep gelijk. Ws bij ons krampjes, kan dat bij ook?
4 maanden geleden
Reactie op Mariavan
Is 1 slaapjes overdag een optie? Of later naar bed? Kan je nagaan of er wat ...
1 slaapje lukt hier niet dan is ze echt niet te genieten, ze slaapt max 1 a 1,5 uur per dutje dus dan haalt ze het nooit tot de avond bed tijd zegmaar 🙈 osteopaat zijn we al geweest , dokter en fysio ook.
4 maanden geleden
Reactie op Doppiej
Ik denk dat dit echt de slaapregressie is, heeft hier 4 weken geduurd. Heef ...
Hebben jullie iets anders gedaan dan waardoor het beter ging of echt af gewacht tot het weer “normaal “ ging? Ik vind het ook echt super heftig zo erg als nu hebben we het nog niet meegemaakt.
4 maanden geleden
Ik zou het nog even aankijken. Deze slaapregressie is een taaie en kan lang aanhouden. Wij zijn al 2 maanden bezig 🥲
Men zegt dat het vanzelf weer beter wordt. Daar hou ik me aan vast.
Wij hebben met 8 maanden een slaapcoach gehad, ging toen even iets beter, tot de volgende slaapregressie (of tandjes, of ziek, of verlatingsangst, etc)
4 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Ik zou het nog even aankijken. Deze slaapregressie is een taaie en kan lang ...
Oh jeetje , ik vind dit al lang duren😫 doen jullie iets anders nu dan hiervoor , ik vind het zo sneu om haar te laten huilen dus geef vaak toe en neem haar dan bij ons in bed. Omdat je met troosten al gauw meer dan een halfuur boven haar bedje hangt
4 maanden geleden
Reactie op Misha96
Oh jeetje , ik vind dit al lang duren😫 doen jullie iets anders nu dan hier ...
Wanneer hij dit bij een dutje doet (sowieso 1 van de 2) haal ik hem uit bed, want dan wordt het niks. Ik heb hierbij alles al geprobeerd. Hij doet het ook in de avond wanneer hij een paar uur geslapen heeft, dan ga ik ook maar naar bed en slaapt hij tussen ons in. Ik kies de weg van de minste weerstand en waar alle partijen het beste bij slapen 😅
Wel zit ik erg in twijfel of we niet over moeten naar 1 dutje omdat hij consequent 1 van de 2 dutjes blijft weigeren. Inmiddels weet ik ook niet meer wat wijsheid is omdat het telkens weer verandert bij hem 🥲
4 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Wanneer hij dit bij een dutje doet (sowieso 1 van de 2) haal ik hem uit bed ...
Jaa dat is hier dus ook , ze slaapt savonds 2 uurtjes max en dan word ze krijsend wakker, vanaf dat moment is ze niet stil te krijgen tot ik er bij ga zitten maar dan gaat ze meer spelen en brabbelen, en bij ons in bed hetzelfde. Ze is ook heel beweegelijk dus mij. Vriend is er meer op tegen dat ze elke nacht tussen ons slaapt😫 ik weet het ook echt niet meet . Wist niet dat het moederschap zo pittig was..
4 maanden geleden
Reactie op Misha96
1 slaapje lukt hier niet dan is ze echt niet te genieten, ze slaapt max 1 a ...
Ja maar als je dr later naar bed doet smiddags dan lukt dat wel toch? Hier sliep ze ook maar een uur elke keer als ze te vroeg dutje ging doen, sinds ik haar tussen 12/13.00 naar bed breng smiddags slaapt ze tot zeker 15.00 , en dit doet ze al een paar maanden zo 1 dutje per dag
4 maanden geleden
Reactie op Mi Lady
Ja maar als je dr later naar bed doet smiddags dan lukt dat wel toch? Hier ...
Misschien lukt haar dat niet omdat ze in de ochtend al heel moe is? Hier red ze dat ook echt nog lang niet..
4 maanden geleden
Reactie op Mi Lady
Ja maar als je dr later naar bed doet smiddags dan lukt dat wel toch? Hier ...
Dat lukt hier ook niet. 1 uur, max 1,5 maar dat is het ook wel. Zal dit vanzelf langer worden?
4 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Dat lukt hier ook niet. 1 uur, max 1,5 maar dat is het ook wel. Zal dit van ...
Ieder kind is anders, maar t beste is meegaan in de behoefte van jouw kind, als zij behoefte heeft aan meerdere dutjes dan doe je dat. Waar dat krijsen enzo vandaan komt kan ook gewoon door sprongetje en ontwikkeling fase komen, de ene keer slapen ze goed dan weer niet , de eerste paar jaar zullen we het wel vaker mee gaan maken
4 maanden geleden
Reactie op Misha96
Jaa precies, ze is in de ochtend al heel snel moe , word ook echt vervelend ...
Heel herkenbaar hoor dat is hier precies hetzelfde! ‘s morgens echt heel snel moe dus dat zegt dan genoeg over dat het nog geen tijd is om over te gaan naar 1 dutje.. misschien is dit echt haar vorm van slaapregressie! Ik hoop voor jullie dat het snel beter word 🤞🏼
4 maanden geleden
Is hier ook aan de orde! Ik ga maandag haar ritme aanpassen naar 1 dutje overdag. Hopelijk is ze dan moe genoeg dat ze niet meer gaat huilen en staan enz.