31 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op ChristinaLCM

Is hier ook aan de orde! Ik ga maandag haar ritme aanpassen naar 1 dutje ov ...
Hoe gaan jullie het aanpakken? Vandaag weigerde ze haar 2e dutje na een uur lang proberen haar te laten slapen haar er toch maar uit gehaald, dus vandaag maar 1 dutje gedaan van 1,5 uur ben benieuwd hoe de nacht gaat.

4 maanden geleden

Reactie op Misha96

Hoe gaan jullie het aanpakken? Vandaag weigerde ze haar 2e dutje na een uur ...
En wat als jullie het ochtend dutje eerst proberen in te korten? Misschien nog een optie

4 maanden geleden

Reactie op Misha96

Ben ik ook benieuwd naar. Hier wordt het ochtenddutje meestal geweigerd (en als hij wel slaapt weigert hij het middagdutje 🥲), maar slaapt dan in de middag meestal maar een uur 😵‍💫

4 maanden geleden

Reactie op Misha96

Overdag sla ik haar ochtend dutje over. Gewoon laten doorspelen, en dan tegen 11:30/12:00 in de wieg. Kijken wat ze doet. Voor wat betreft de avonden/nachten: ik ben zwanger van de tweede, waarvan de wieg vrijdag binnenkomt. Die zet ik op onze slaapkamer, en als mijn dochter nog steeds niet slapen wil of moeilijk, doe ik haar naast mij in die wieg tot ze rustiger slaapt. Hierna weer terug naar eigen wieg. Eens zien of dat werkt.

4 maanden geleden

Herkenbaar! Onze zoon doet vergelijkbare dutjes en kan echt nog niet over naar 1 dut. Wij hebben met 7 maanden een slaapcoach ingeschakeld, dat hielp iets. En we zijn nu bezig met een kindercoach. Onze conclusie was, de standaard dingen werken niet, omdat onze zoon gewoon niet zo standaard is. Wat we wel bij hem merken, is dat hij echt van regelmaat is. Iets te laat naar bed is al snel meer drama. En we zijn vooral bezig met hem overdag minder te helpen en meer hem zelf alles op te laten lossen en zo zijn zelfvertrouwen te vergroten, zodat hij dat met slapen zelf kan inzetten.

4 maanden geleden

Hoe gaat het bij de rest? Hier komt (eindelijk!) wat meer rust. We zijn over op 1 dutje, want in de ochtend wil hij echt niet slapen. Dutje is nu rond de 1,5 uur. Wel merk ik dat (daardoor?) de nachten wat langer zijn. Hij heeft inmiddels door dat hij zelf weer kan gaan liggen als hij wakker wordt en staat te huilen in zijn bed. Wij laten hem dus en hij weet het nu zelf op te lossen. Is niet leuk, maar werkt wel zijn we achter. Doen we nu sinds vorig weekend. Ook de nachten zijn veel beter geworden. We nemen hem in principe niet meer in bed en als hij gaat staan 's nachts zorg ik dat hij zelf weer gaat liggen. De eerste nacht was dit zo'n 12x en belande hij alsnog bij ons in bed 😅, de tweede nacht zo'n 6x, de derde nacht 1x en daarna niet meer. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, want ik ben bang dat ik het jinx, maar er is licht aan het einde van de tunnel. Voor alle kindjes werkt het weer anders, maar ik hoop dat het bij jullie ook weer beter gaat/wordt. Hang in there momma's! 💪

4 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Hoe gaat het bij de rest? Hier komt (eindelijk!) wat meer rust. We zijn ove ...
Hier gaat het ook iets beter , we zijn ook over naar 1 dutje , soms twee als ik merk dat ze echt moe is. Alleen ook zij doet dan maar 1 dutje van 1 a max 1,5 uur , ze is daardoor gewoon echt al snel moe savonds dus optijd naar bed. Ze word wel nog steeds wakker meestal al na een uurtje slapen terwijl ze dan de nacht in moet. Met troosten of eventjes laten doen valt ze dan vaak wel weer in slaap.

4 maanden geleden

Reactie op Marloes S

Herkenbaar! Onze zoon doet vergelijkbare dutjes en kan echt nog niet over n ...
Helpt de kinder coach? En hoe bedoel je hem minder te helpen? 😊

4 maanden geleden

Hier bracht mijn moeder mijn zoontje gisteravond naar bed ( erg krijzen ) die heeft zo erg verlatingsangst juist bij haar ( bij ons merken we het nog niet bij bed brengne ) maar door het huilen sliep die veel later dan normaal en dan senk je dan wordt die ook later wakker , maar neehoor dat werkt hier juist averechts.. 5:45 al wakker en normaal tussen 6:30 en 7 😞 herkebaar voor sommige?

4 maanden geleden

Reactie op devidevries

Hier bracht mijn moeder mijn zoontje gisteravond naar bed ( erg krijzen ) d ...
Ja haha, hoe later in slaap hoe vroeger wakker😂 Hier al dagen dat hij moeilijk in slaap valt savonds..

4 maanden geleden

Reactie op kelldd

Ja haha, hoe later in slaap hoe vroeger wakker😂 Hier al dagen dat hij moei ...
En dan ook zo vroeg wakker, gek he…. Mja tis niet anders helaas