10 Reacties

2 jaar geleden

Lastig. Hier ook een moeilijke slaper gehad overdag maar s鈥檔achts echt heel goed. Het is geen honger of iets anders denk je? Inbakeren al geprobeerd? Word ze hier heel rustig van.

2 jaar geleden

Hou je je aan de wakkertijd ? Dus dat je hem niet te vroeg of te laat naar bed doet? En steeds dezelfde wakkertijd aanhoud tussen de slaapjes door? Dat helpt ook vaak ! Ons zoontje slaapt ook zo kort overdag en wanneer hij eind van de dag naar de oppas is geweest en slecht of niet heeft geslapen dan gilt hij ook alles bij elkaar!

2 jaar geleden

Reactie op Np22

Lastig. Hier ook een moeilijke slaper gehad overdag maar s鈥檔achts echt heel ...
Geen honger want het kan echt 2 uur na een grote voeding al voorkomen en dan drinkt hij enkel een klein beetje... Inbakenen hebben wij afgebouwd al een grote maand omdat hij begon aanstalten te doen om te rollen...

2 jaar geleden

Reactie op Annelyn

Hou je je aan de wakkertijd ? Dus dat je hem niet te vroeg of te laat naar ...
Ja hoor. Ik probeer me hier echt zo veel mogelijk aan te houden. Ik merk soms zelf dat zijn wakker tijden te lang zijn voor hem doordat hij zo kort geslapen heeft.. en dus echt moe is. Ik ben echt beetje ten einde raad want ik weet dat men vaak zegt dat slechte onrustige nachten veroorzaakt worden door oververmoeidheid maarja als ik hem niet langer kan doen slapen overdag hoe moet ik dit dan voorkomen 馃槴 wij starten ook redelijk vroeg aan de nacht zodat hij toch echt aan zijn minimum aantal uren slaap zit die hij zou moeten hebben op een dag...

2 jaar geleden

Lastig.. ik heb pas het fedde en Kees lakentje aangeschaft! Nu nog maar 1 dag geprobeerd maar hij sliep smiddags gelijk 2 uur lang ipv een halfuur! Misschien is dat een uitkomst ?

2 jaar geleden

Reactie op Annelyn

Lastig.. ik heb pas het fedde en Kees lakentje aangeschaft! Nu nog maar 1 d ...
Is dit niet gevaarlijk nu hij begint te rollen...

2 jaar geleden

Nee volgens mij kan dat gewoon! Je kan ze ook even mailen met je vraag!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Als de wakkertijd te lang is na zo鈥檔 kort dutje, mag je hem best inkorten heb ik geleerd! Dus bijv eens een keer een uur wakker proberen in plaats van anderhalf. Ik doe soms ook een dutje in mijn armen in plaats van in zijn bed, dan slaapt hij vaster en langer waardoor we toch een beetje kunnen inhalen. Want zelf slaapt hij idd maar 30-45 minuten. 鈥榮 Nachts spoken kan ook nog bij een sprong horen trouwens馃ゲ

2 jaar geleden

Dutjes van 30-45 minuten zijn heel normaal. 45 minuten is zelfs een slaapcyclus dus super knap al!Je zit dan alleen met meerdere dutjes per dag. Zo snel raken ze niet oververmoeid, daar wordt je veels te bang voor gemaakt. Dat snachts wakker worden kan door zoveel komen!

2 jaar geleden

Hier slaapt ze overdag ook niet super goed. Op mij slaapt ze wel goed, maar komt ze moeilijk in slaap omdat ze heel alert is een steeds om haar heen wilt kijken. Wat ik nu doe is veel tijd naast haar bedje doorbrengen en als ze wakker aan het worden is direct de speen geven of even mijn hand op haar leggen. Dan knoopt ze er vaak nog een slaapje aan vast. Als ik telang wacht en ze gaat huilen, dan is het te laat en duurt het lang tot ze weer slaapt. Soms blijft ze dan ook gewoon wakker. Overdag slaapt ze 15 - 50 minuten per slaapje. Ik loop weleens weg om even naar de wc te gaan, iets te eten, was op te vouwen o.i.d. maar dan hou ik ze in de gaten via de camera van de babyfoon en zo kan ik op tijd bij haar zijn. Er wordt geadviseerd een paar minuten te laten huilen, maar dat doen wij hier niet aangezien ze al zelfstandig in slaap kan vallen. Op deze manier krijg ik overdag weinig gedaan in huis, maar de kleine meid krijgt zo wel voldoende slaap en dat vinden wij voor nu belangrijker. Het is een fase en het wordt beter! Wat jij zegt klopt. Slapen doet slapen. Dus help waar mogelijk, dan kan het zijn dat de nachten ook beter gaan. Geen garantie overigens!