32 Reacties

2 jaar geleden

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Ik doe ook nagenoeg altijd de nachten zelf, maar dan meer omdat mijn partner gewoon niet wakker wordt van onze dochter of ermee in slaap valt. Hij kan simpelweg niet wakker blijven, doet wel heel erg zijn best. Toen hij in het begin wel meer wakker was werd hij ook sneller geirriteerd e het werd er niet gezelliger op. Ik geloof dat onze hormonen ons een handje helpen om de slapeloosheid tot op zekere hoogte aan te kunnen, maar ook daaraan zitten er grenzen. Ik ben ook zo moe, overdag slaapt ze niet alleen dus bijslapen gaat dan niet. Ik oe liever met vernoeidheid de nachten als ik dan ook nog een partner heb die nog enigszins te genieten is. Heb je een optie om iemand een nachtje in te laten vliegen om te helpen? Ikzelf zit eraan te denken om een van de oma's een keer een nachtje te laten overnemen. Het is zo zwaar, maar heb hoop dat het echt beter wordt.🙏😘

2 jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Ik doe ook nagenoeg altijd de nachten ...
Pff ik voel dit berichtje helemaal ❤️ dankjewel . Heb niet echt iemand die een hele nacht zou kunnen maar als t te erg is bel ik wel iemand die mijn taak misschien even een middag kan overnemen. Het is zo ontzettend zwaar... wou echt dat het iets anders liep als dit.

2 jaar geleden

Wat klote zeg! 😔 Ik herken je verhaal deels. Vooral aan het begin was mijn man snel geïrriteerd en vond hij onze baby 'vervelend doen' of 'verwend doen' als hij moest huilen. Ik heb hem toen proberen uit te leggen dat babys dit niet doen om ons te pesten maar dat de baby tijd voor de baby zelf ook erg pittig is (opeens uit de baarmoeder, niet onbeperkt meer eten, krampjes, honger en dorst hebben, klus en warm etc). De uitleg zelf werd niet direct gewaardeerd haha maar hij lijkt er wel wat mee gedaan te hebben. Maar nog steeds voelt het alsof ik 80% doe (geef ook bv dus dan voelt het misschien ook al sneller scheef) en hij 20%. Hij zegt dat ik hem altijd mag inschakelen als ik hulp nodig heb maar als ik dat doe gaat het ook met een hoop gezicht en geklaag (wat mij ook weer frustreert). Heb mezelf voorgenomen om binnenkort weer even met hem in gesprek te gaan hierover, gewoon zodat we allebei kunnen aangeven hoe we er in staan en wat we nodig hebben van de ander (blijven communiceren kan bij ons weleens vergeten worden). Weet niet in hoeverre daar bij jullie mogelijkheden voor zijn? Sterkte ♥️

2 jaar geleden

Jammer hè, dat sommige mannen gewoon echt niet om kunnen gaan met babies. Soms zijn ze zelf nog grotere babies en stellen zich echt zo aan in mijn ogen. Precies wat jij zegt, het is verdorie een volwassen man. Mijn man zegt ook wel eens na gewoon een volle nacht van minimaal 8 uren geslapen te hebben dat hij echt heeeel moe is. Ik kan daar dan zo op afknappen, vooral omdat ik alle nachten doe. Mannen hebben het vooral zwaar met zichzelf geloof ik

2 jaar geleden

Reactie op maklompo

Jammer hè, dat sommige mannen gewoon echt niet om kunnen gaan met babies. S ...
Zo dit herken ik volledig! Ik doe alle nachten alleen en soms ga ik ook beneden liggen zodat mijn partner door kan slapen. De grootste afknapper vind ik dan als hij beneden komt en zegt dat hij zo moe is of slecht geslapen heeft.. dan denk ik je weet niet wat moe zijn of slecht slapen is.

2 jaar geleden

Reactie op Mom12345

Zo dit herken ik volledig! Ik doe alle nachten alleen en soms ga ik ook ben ...
Precies, of hij gaat om 9 al slapen en de kleine huilt. Dus pak ik hem en ga ik maar beneden zitten met hem zodat hij dan rustig kan slapen. Vooral het zuchten en geïrriteerd raken vind ik heel vervelend. Ik kan soms ook denken “huilt die nog.. of weer” maar dan hoor je mij niet. Als ik hem dan hoor dan neem ik het vaak weer over. Want het helpt niemand, de kleine word er niet rustig van, hij schijnbaar niet en ik vind het ook niet prettig.

2 jaar geleden

Al met elkaar in gesprek geweest? Ons is shaken baby syndroom uitgelegd door de kraamzorg. Bij jullie ook? Als hij zo loopt te zuchten en zwoegen wel mee oppassen. Mijn partner en ik zijn soms ook gefrustreerd door het vele huilen. Wij geven dan aan elkaar aan als het niet meer gaat. En je relatie komt ook onder vuur te staan met een kleine, wij hebben hier ook onze momenten. Kan je bijvoorbeeld een familielid vragen om een nachtje te komen helpen? Dat hij even kan doorslapen, misschien doet dat hem goed?(wil niet voor hem praten maar bij mannen is het vaak dat op het moment dat de kleine er is ze dan pas beseffen hoe het werkelijk is) Ik hoop dat je wel met hem kan communiceren erover, wens je veel succes.

2 jaar geleden

Dit is idd een shit situatie😔 ik zou je graag tips willen geven maar ik kan alleen zeggen dat ik je verhaal herken! Ik heb de eerste weken ook echt geen roze wolk gezien, het was eerder een donderwolk. Een baby is gewoon pittig en hard werken (thank god voor zwangerschapsverlof). Ik heb ook zulke momenten (vooral snachts) meegemaakt met mijn vriend. En hij heeft al een kindje dus ik ging er vanuit dat hij het soms wel iets anders aan zou pakken. Wat ons heeft geholpen, is om te blijven praten. Als hij geirriteerd was, zette ik hem op zijn plaats en andersom. Geirriteerd zijn heeft toch geen zin want daar valt ze niet eerder van in slaap. En vermoeidheid/ slaap te kort is gewoon echt niet fijn en wellicht dat hij daarom ook minder geduld heeft. Gaat het overdag wel beter? Ik hoop dat de nachten snel beter gaan voor je en dat je toch dat teamgevoel gaat krijgen❤️

2 jaar geleden

Herkenbaar van de eerste, bah, wat heb ik gewalgd van mijn man dat eerste half jaar. Gelukkig is het helemaal goed gekomen op dat gebied. Ik heb maar geaccepteerd dat hij geen nachtmens is

2 jaar geleden

😢Wat naar. Werkt je man? want dan kunnen jullie misschien afspreken dat jij doordeweeks alle nachten alleen doet (als hij moet werken) en dan probeer je overdag zoveel mogelijk bij te slapen. En dan kan hij bijvoorbeeld de vrijdagnacht voor haar zorgen. Dan heeft hij 5 nachten goed kunnen slapen, dan trekt hij dat ene nachtje misschien wel. en dan kan jij die ene nacht even bijslapen. Want, niet om je vriend te verdedigen ofzo hoor, maar als je werkt trek je het slaaptekort echt veel slechter dan wanneer je thuis kan blijven en alles op eigen tempo kan doen. en ik denk ook dat wij door onze moederhormomen beter met deze sitiatie om kunnen gaan dan mannen. Mijn man slaapt elke nacht apart (wel met babyfoon van de peuter maar die slaapt super door) en nog zegt hij constant dat hij zo moe is….. tja, mannen😏. maar dat hij niet lief tegen haar is en mogelijk gevaarlijke dingen doet (sab simplex heb ik geen ervaring mee) dat is echt niet oke! en idd shaken baby syndrome, pas hier echt voor op want het gebeurt helaas echt😢😢. hulp inschakelen, jouw ouders, zijn ouders?? is dat een mogelijkheid? soms helpt een gesprek met hun moeder….

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Hij doet dan wel de laatste fles om 23 uur zodat ik om 21 uur kan slapen maar ik mag dan om 3/4 uur en 6/7 uur weer. In de ochtend is ons baby'tje dan ook vaak wakker. Hij moet pas om 7 uur de peuter doen. Als ons zoontje na de ochtendfles wel slaapt, doe ik zelfs vaak de peuter ook nog. Als ik hem dan vraag hoe hij heeft geslapen is het antwoord vaak 'te kort', 'niet best, ik had het warm' of 'nou. Ik ben nog moe'. Verder ook niet vragen hoe mijn nacht is geweest. Kan hier ook zo boos om worden!!

2 jaar geleden

Reactie op Newborn1

Heel herkenbaar. Hij doet dan wel de laatste fles om 23 uur zodat ik om 21 ...
Oef ook herkenbaar. Mijn man heeft standaard een zwaardere nacht gehad dan ik.. volgens hem. Terwijl ik min 3x per nacht de baby verschoond, voed en rechtop houdt. Bijna altijd wel 1 van de andere kinderen wakker wordt en naar mij komen. En ik sta sowieso elke ochtend op met alle Kids en blijft hij liggen tot hij er echt uit moet. Hij komt moeilijk in slaap.. kijkt Netflix tot 02 uur, soms 3 uur of zelfs later en valt dan pas in slaap. Als ik hem dan tot 9 uur last liggen, terwijl ik zelf om 7uur op sta met alle Kids.. is hij niet uitgeslapen vindt hij. Want hij ging er pas laat in.. Als ik vroeg naar bed ga.. Dan is het ongezellig. Maar ik heb ook slaap nodig om te functioneren en alles draaiende te houden. Hij is dus ook altijd moe en vindt het al gauw vermoeiend als hij de kinderen een uurtje alleen heeft. Ik zit dan ook soms echt te luisteren vanaf de andere kamer en kom niet aan rust toe. Dus helaas herkenbaar.

2 jaar geleden

Ik moet toch even opkomen voor vaders. Het gaat voor een moeder vaak van nature. We zijn gevoelsmensen. Als ik voor mezelf spreek gaat het bij mij en mn baby vanzelf. Ik voel haar zo goed aan. Bij mijn vriend daarentegen gaat het echt niet. Ik herken het gezucht vanuit de andere kamer. Wat wij hebben gedaan is erover gepraat. Ik heb gevraagd wat hij nodig had. Na een goed gesprek gaf hij aan dat hij ons meisje echt niet begrijpt en dat is mega frustrerend voor hem. Dus heb ik hem een paar nachten geholpen. Niet overgenomen maar aanwijzingen gegeven. En als het echt niet gaat dan maakt ie me wakker. Anders heeft hij ook echt een rot nacht en een vervelend gevoel. Het gaat nu veel beter. Ja, hij rommelt soms echt wat aan...maar heel eerlijk, we hebben ook wel echt een diva baby! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je ipv je alleen te voelen, kijken wat je kan doen om hem te helpen om het te begrijpen. Ik kan me echt voorstellen dat hij zich rot voelt.... Probeer er eens anders naar te kijken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij het niet leuk vind om toe te geven dat het hem niet lukt. Anyway, ik wilde even een ander geluid laten horen. Die mannen hebben het niet makkelijk 🫣 Hoop dat het goed overkomt wat ik schrijf. Want begrijp me niet verkeerd.... Ik snap je gevoel. Succes

2 jaar geleden

Mijn vriend zou nooit de baby door elkaar schudden dus shaken baby ben ik niet bang voor maar wat herken ik me in verhalen hier van jullie!!

2 jaar geleden

Reactie op Rolini

Ik moet toch even opkomen voor vaders. Het gaat voor een moeder vaak van na ...
We hebben vanochtend erover gepraat. Ben het ermee eens dat vrouwen hier wat meer 'voel sprieten ' voor hebben. Maar hij begreep zelf ook dat het gezucht etc terwijl hij al enige tijd slaap heeft gehad vervelend kan zijn. Ik begrijp dat het voor hem een stukje lastiger is om in in te leven en dat kleine signalen van de kleine meid wat minder bij hem binnen komen. Ik help m met wat tips en hij zou minder negatief er naar gaan kijken, zuchten etc. Een beetje water bij de wijn van ons beide.

2 jaar geleden

Wat rot zeg! Helaas is het ook hier herkenbaar. Ik doe ook alle nachten alleen, en manlief ligt lekker te pitten op zolder van 22:00 tot 8:00 onafgebroken 🥲 ik geef bv dus het heeft weinig zin om met z’n 2-en wakker te zijn ‘s nachts, maar hij zou dan de “dagdienst” doen. Toch zit ik ook overdag voornamelijk met de kleine. Hij geeft ook toe dat hij de Newborn fase maar niks vindt. Ook heeft hij weinig geduld met de kleine en geeft hem het liefst aan mij af om zelf uitgebreid te gaan sporten. Lastig lastig, maar zoals Rolini zegt: bij de meeste mama’s zit het moedergevoel er al sinds de geboorte en voelen wij goed aan wat de baby wilt, terwijl vadergevoelens bij veel mannen nog moet groeien. We praten er regelmatig over en het is niet dat hij niet wilt helpen, maar hij weet gewoon niet zo goed hoe. Ik geef het wat tijd en blijf erover praten met hem 😊 Ik heb er vertrouwen in dat het op een gegeven moment goed komt.

2 jaar geleden

Reactie op Mimee

Dit is idd een shit situatie😔 ik zou je graag tips willen geven maar ik ka ...
Overdag doet hij het super en normaal gesproken heeft hij engelen geduld. Denk meer de frustratie van dat hij niet weet wat ze wil + geen nachtmens/slaaptekort hem zo laat irriteren zeg maar. Inderdaad wat jij zegt, praten = key ! En frustraties helpen haar Inderdaad niet eerder slapen. Nu denk ik soms beter maak ik t mezelf gemakkelijk of leuker in de nacht als t moeilijk is zet ik lekker rustige muziek op of een serie zodat de uren wat minder heftig lijken.

2 jaar geleden

De eerste paar weken waren hier ook ongeveer zo. Mijn man gaf wel het flesje ‘s nachts, zodat ik kon slapen. Maar als ons zoontje dan niet direct weer in slaap viel, raakte zijn geduld heel snel op. Met wenen ging het hetzelfde. Ik heb hem een paar keer moeten uitleggen dat het een baby is, en die wenen nu eenmaal… Hij kon dan toegeven dat hij deze fase helemaal niet leuk vond. Ondertussen is ons zoontje bijna 9 weken en is het een hele andere vader voor ons kindje dan pakweg de eerste 6 weken. Heel veel succes! 😘

2 jaar geleden

Reactie op loufs

De eerste paar weken waren hier ook ongeveer zo. Mijn man gaf wel het flesj ...
Ahh dat klinkt iniedergeval als vooruitgang 😍 dankjewel

2 jaar geleden

Wij hebben hier ondertussen al wat betere nachten dan de eerste weken waardoor ik zelf eigenlijk ook niet mag klagen. Maar ik begrijp wel het gefrustreerde gevoel. Hier is het vooral wanneer mijn partner even voor beide kids moet zorgen… ik ben de hele dag met hen bezig, de driejarige is momenteel een handje vol, mijn partner moest daarnet even een uurtje naar hen kijken en toen ik terug in huis kwam, viel het gefrustreerde gezicht mij direct weer op. Hij zei nogal snel dat hij gek kwam met die twee. Waardoor ik ook enkel gefrustreerd word van hem aangezien zo goed als al de andere momenten voor mij zijn… ik kan dan zelf ook echt niet ‘leuk’ blijven doen tegen mijn partner 🙄