9 Reacties

vorige week

Wij zijn meteen naar eenpersoonsbed overgestapt. Geen zin in zo een tussenmaat want vind dat maar onnodige geldverspilling. Moet je dan ook weer andere lakens enzo voor kopen. Ligt ook gewoon eenpersoonsdekbed in en dat werkt eigenlijk prima. Zoontje beweegt ook veel maar kan het deken ook zelf wel terug over zich heen trekken wanneer nodig.

vorige week

Wij hebben meteen 1persoonsbed gekocht. Ook een bedhuisje. Geen vloerbed, want dat vind ik lastig met bed opmaken enzo. En dan zit er nog een schot voor waardoor hij niet uit bed kan vallen, met bij voeteinde stukje open. Bij ons ging meneer er gewoon eerst met slaapzak in, zonder deken. Na paar weken hebben we er een deken opgelegd, omdat hij de slaapzak weigerden.

vorige week

Als je een gemiddeld / groot kindje hebt dan is meteen een 1 persoonsbed wel fijn denk ik. Onze oudste van 5 ligt nog steeds in een peuterbed, maar die is klein van stuk en geeft hem nog geborgenheid wat hij fijn vindt (met een bedrand/hekje aan de zijkant). Met onze meid van 2,5 zijn we sinds kort gestart met een dekentje, ze draagt nog wel haar slaapzak. Daar gaan we nu bijna mee stoppen en ook 1 kant van het ledikant eruit halen zodat ze vast kan oefenen met een open bed. Dus stap voor stap. Eventueel als ze alle kanten op gaat kan je een slaaptunnel overwegen.

vorige week

Wij zijn met 2 overgegaan naar een vloer bed met huisje, van 90x200 leuk dekentje en kussentjes sliep meteen goed erin! Die van ons beweegt ook alle kanten op maar als je een dun kussentje doet is dat helemaal prima

vorige week

Ik heb 2 dochters schelen 18 maanden. Toen mijn jongste geboren werd hebben we de oudste toen dus 18maanden een peuter bed gegeven. Is net wat meer geborgen. Ze vond het heerlijk. Toen mijn jongste 18 maanden was is zij over gegaan naar het peuterbed en heeft mijn oudste nu een 1 persoonsbed. Ik vind die tussen stap wel fijn aangezien ze dan iets meer geborgenheid hebben. Zo hebben ze ook met een deken leren slapen. Me jongste (nu 2,5) slaapt nog in het peuterbed met slaapzak en deken. Is een kleine koukleum dus dat gaat super. Maar ook wetend dat ze altijd bedekt is. Ze leren wel met een deken slapen op deze manier.

vorige week

Onze zoon ligt nog heerlijk in z’n ledikant maar zijn al wel begonnen met een dekbed en kussen in z’n bed i.p.v. slaapzak om zo al te wennen. Gaat goed. Bij ons ledikant kunnen we een paar spijlen eruit halen zodat hij zelf in/uit bed kan. Dat gaan we eerst proberen. Ik denk dat we wel meteen overgaan op 1 persoonsbed, precies wat Ada3 zegt, geen onnodige uitgaves aan bed en toebehoren.

vorige week

Wij zijn gelijk naar een twijfelaar gegaan😆 Haar kamer is heel groot en hadden er een over kunnen kopen voor een mooi prijsje. We hebben in haar ledikant toen wel aangeleerd om al met deken te slapen. Wat hier al genoemd werd; ik ga geen onnodig geld verspillen.

vorige week

Hier "direct" over naar 1persoons bed. Tussen aanhalingstekens want beide kids wouden heel snel (nog geen 1) niet meer in ledikant liggen, en hebben nog een tijd (beide ruim een jaar) in grondbox op ledikantmatras gelegen.

vorige week

Bedankt voor jullie reacties!🥰 Wij gaan een 1 persoonsbed voor haar halen 😊