3 Reacties
7 maanden geleden
Ik volg je verhaal niet helemaal 馃槄
Maar van wat ik eruit begrijp, klinkt het alsof die kinderen een flinke schop onder hun kont nodig hebben en moeten leren dat niet alles zomaar hun kant op komt. Wil je in dat huis wonen, dan moet je ook je steentje bijdragen, dat is heel normaal om te leren. Willen ze er een bende van maken, moeten ze maar lekker op zichzelf gaan en daar een zooi maken in hun eigen huis.
7 maanden geleden
Verder, kan het zijn dat ze verkeerd aan het uitten zijn doordat ze zich bvb in de steek voelen gelaten met hun moeder die gaat samenwonen en het huis verkoopt. Als je zegt dat sinds dien het gedrag kut is...
Mijn ouders zijn al jaren gescheiden, maar mijn zusje woonde nog/(terug) thuis bij mijn moeder. Mijn moeder besloot vervolgens het huis te verkopen en ergens anders te gaan wonen (ook half uur verder rijden) en veel kleiner immers waren bijna alle kids het huis uit. Echter had ze daarna nooit meer het gevoel echt een thuis te hebben, want het kamertje in het nieuwe huis was meer soort logeerkamer voor haar en bij onze vader sliep zo ook vaker met een zelfde setup of bij haar vriendje. Zelfs nog een hele tijd bij onze andere zus in huis gewoond tijdens een stage. Die woont relatief dichtbij onze moeder maar daar was meer ruimte voor haar.
Anyway, ik vond het heel naar voor haar dat ze ineens niet echt meer een thuis had. Ze leefde overal en nergens en reisde constant heen en weer, verschrikkelijk en dat was voor haar ook zeker niet fijn.