57 Reacties
2 jaar geleden
Misschien kan dit helpen voor aan de kinderwagen, wij hebben dit ook en zorgt ervoor dat hij makkelijk slaapt eenmaal we stilstaan https://www.bol.com/nl/p/oplaadbare-rockit-baby-rocker-nieuw-model-verbeterd-duurzamer-sterker-automatische-kinderwagen-wieger-slaaphulp/9300000138889033?referrer=socialshare_pdp_androidapp
2 jaar geleden
Reactie op babywens_
Heb je al eens white noise geprobeerd? Als mijn zoon overstuur is, dan zet ...
Ja zeker, helaas is ze niet zo van de geluiden. 🙃al heb ik wel een tijdje geprobeerd in de hoop dat het misschien gewenning zou worden voor slaapjes maar helaas
2 jaar geleden
Reactie op 12345678J
Heel erg vervelend voor je. Ik begrijp hoe jij je voelt en ik denk dat veel ...
Ja zeker we zijn er al meerdere keren geweest met de kleine. Ze is erg onrustig meisje en de krampjes hebben ook voor veel onrust gezorgd. Maar de kinderarts en ha willen eerst dat ik met sterk ouderschap aan de slag ga dat is een soort begeleiding voor ouders die het lastig hebben.
Mocht dat allemaal niet werken een dag opname omdat ze zo onrustig blijft...
2 jaar geleden
Hi! Klopt het dat je dochter 12 weken is? Ik herken dit ontzettend van mijn 1e dochter. Het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees.
Mijn grootste tip: Geef je eraan over en laat het los.
Ik heb met mijn hoofd tegen de muur staan bonken soms uit frustratie. Maar weet je... zij merkt dat en daardoor wordt ze alleen maar onrustiger. Wil ze bij je liggen? Geef er aan toe en laat het los. Dan is je huis maar een bom... jammer dan. Ik vond dat heeeel lastig maar dat hielp uiteindelijk wel, ook voor mezelf.
En begrijp ik dat je niemand hebt die het kan overnemen of heb je het nog niet gevraagd? Anders is af en toe even haar (thuis) aan iemand anders geven ook fijn. Ga even wandelen, douchen of slapen en dan ben je weer fris voor haar.
Heb je toevallig een zware zwangerschap/bevalling gehad? Ik heb dat namelijk wel gehad en dat was de oorzaak van haar onrustige gedrag.
Laat je alsjeblieft niet gek maken door al die verhalen van ouders. Er is maar een handjevol "makkelijke" babys en vaak krijgen die hun portie dan op latere leeftijd. En veel ouders willen graag doen alsof t allemaal perfect gaat.
Lieve mama dit gaat echt over. Geloof me maar. Probeer de medische dingen (krampjes, reflux etc) uit te sluiten met bijv andere voeding of een osteopaat. Als dit niet zo is, is het uitzitten. Maar ook dat komt goed. Na 4 maanden zal het waarschijnlijk af gaan nemen en kun je een goed ritme gaan inbouwen. Het is nog vroeg, je dochtertje is nog klein.
Mocht het helpen.. mijn dochter is na 6 maanden in een goed ritme gaan komen. Inmiddels is ze 4 jaar en heb ik nooit meer problemen met haar gehad. Waar andere kindjes nachtbrakers zijn is zij dat nooit meer geweest. Dus heb hoop!! Al je tijd, moeite, aandacht en tranen gaan hun vruchten afwerpen echt waar. Maar je kindje heeft je nu nodig.
Ik weet niet of het hier kan maar je mag altijd prive contact met me opzoeken dan kan ik je misschien helpen
2 jaar geleden
Reactie op Familygirl1234
Hi! Klopt het dat je dochter 12 weken is? Ik herken dit ontzettend van mijn ...
Ik stuur je een berichtje ❤️
2 jaar geleden
Hoi Lois,
Ik baal zo erg voor je en voel je compleet. Ik zit er ook echt helemaal doorheen. Ons eerste kindje en het is echt een grote hel. ‘S nachts wordt hij elk 1.5 uur wakker en gaat dan krijsen als ik hem neerleg. Hij wilt alleen slapen in mijn armen maar ik kan moeilijke elke dag zittend slapen. Zelfs meenemen naar ons bed werkt niet. Hij weigert de fles ‘s nachts dus niemand kan de nacht dienst overnemen. Overdag wilt hij alleen in de draagzak. Al een half jaar heb ik geen nacht meer doorgeslapen. Ik ben gewoon op. Ze zeggen steeds dat het beter wordt maar hier gaat het alleen maar bergafwaarts.
Ook hier de osteopaat, kinderfysio, huisarts, kinderarts, chiropractor bezocht en niks helpt. Nu koemelkvrije aan het eten en Pepti aan het geven maar uiteraard is dat ook weer een gevecht want hij wilt geen kunstvoeding.
Gewoon NIKS gaat ons goed af. Alles is een eindeloos gevecht en ik kan niet meer. Oh ja ik moet over 7 beginnen met werken. Dat wordt feest met 0 reserves en een slaapgebrek van hier tot tokyo.
En ja, ik begrijp ook helemaal je jaloezie met al die voorbeeldige kindjes en mama’s die zeiken omdat hun kind wel 1 keer wakker wordt snachts. Ik zou een moord plegen om maar 1 x wakker te worden.
Nja, ik heb geen tips want ik ben er net zo slecht aan toe als jij, alleen dat je niet alleen bent. Ik heb zelfs vandaag voor het eerst hardop durven zeggen dat ik spijt heb dat we een kind hebben gemaakt. We hadden het zo goed, en nu hebben we vrijwillig ons leven naar de klote geholpen. Men zegt dat het een fase is en ik alles weer ga vergeten, maar dit lijden zit in m’n geheugen gegriefd.
Helemaal k*t!
2 jaar geleden
Reactie op Familygirl1234
Hi! Klopt het dat je dochter 12 weken is? Ik herken dit ontzettend van mijn ...
Wauw precies wat ik dacht, zo mooi omschreven.
Ik herken je verhaal ook. Zoontje van inmiddels 2,5 was niet makkelijk als baby. Dochter van nu precies 3 maanden hetzelfde. Heb haar vrijdag na een paar uurtjes opvang helemaal overstuur daar weggehaald, was gister uiteten en het was een drama met haar bij m’n man thuis. Je wil niet weten hoeveel verjaardagen ik de afgelopen tijd na een uurtje maar heb verlaten omdat het ellende was. Zie er als een berg tegenop om haar straks overal achter te moeten laten en weer te moeten werken .. want HOE DAN!
Maar … dan heb ik nu het geluk dat ik de ervaring van de eerste heb. Waarbij deze maanden exact hetzelfde waren. En ik weet nu uit ervaring, het wordt echt beter!!!! Indd, geef je er zoveel mogelijk aan over hoe moeilijk dat ook is. Het is een fase!! En wat mijn ervaring ook is: alle vriendinnen met makkelijke baby’s hebben hun handen vol aan de kids als peuter. Mijn zoontje daarentegen is sinds hij 1 jaar is zo makkelijk!!!! Moeilijke baby, makkelijke peuter zeggen ze niet voor niets.
Sterkte!!! Je kan het!
2 jaar geleden
Aah, wat voel ik je hierin, enorme herkenning met mijn dochter van nu 2,5 jaar. Van het kastje naar de muur gestuurd met haar toen.
Het enige wat ik je kan zeggen, het word ėcht beter en leuker! Je doet het hartstikke goed mama!
Mocht je graag een keer willen brainstormen samen of gewoon lekker even je frustratie uiten mag je me altijd een pb sturen! 💗
2 jaar geleden
Ach lieverd, heb zo met je te doen. En ook zo herkenbaar.
Bij onze eerste zoon, ook met onze handen in het haar gezeten. Ik werd zelf ziek, kreeg 2 dagen na de bevalling kraamvrouwenkoorts. Ben doodziek geweest, randje bloedvergiftiging. En daarna naar huis met een huilende, spugende en ontzettend onrustige baby. Zo'n vreselijke zware en verdrietige tijd geweest.
Uiteindelijk bij de crisisdienst terecht gekomen omdat het zo slecht met mij ging. Uiteindelijk zijn we er doorheen gekomen, na een bezoek aan de huilpoli en begeleiding van de ggz.
Pak die hulp ook zeker aan, en als je niet de juiste hulp krijgt. Aan de bel blijven trekken, wat nodig is is nodig.
Ik merkte Uiteindelijk wel toen ik beter in mijn vel zat dat het met onze kleine man ook beter ging. Maarja dat is iets wat zo moeilijk te veranderen is als je er midden in zit. En ik merkte ook dat onze kleine man enorm gefocust is op mijn stemming. Is hij nu 2 jaar later nog steeds. Stress, spanning g en angst, hij vangt het moeiteloos op in een ruimte.
Take care. En die roze wolk, ik was daar ook zo jaloers op. En mensen die een fijne kraamtijd hadden en daarna. Maargoed die roze wolk die bestaat niet, een baby is keihard werken. Geluksmomenten zijn er zeker maar soms gewoon niet.
Mocht je contact willen, stuur gerust een berichtje !
2 jaar geleden
Ik herken het gelukkig niet, maar wat lijkt me dat zwaar en wat zal jij je machteloos voelen..
Laat je niet naar huis sturen met stevig ouderschap, laat haar medisch goed checken, misschien heeft ze wel verborgen reflux, dan willen ze ook niet liggen of dergelijke. Ik las laatst ook een artikel over oorpijn. Als de oortje ontstoken of gevoelig zijn slapen ze ook heel slecht en hebben ze constant pijn. Laat hier eens een KNO arts naar kijken.
Ze is nog zo klein, als ze zo overstuur zijn en blijven is er vaak toch echt wat aan de hand. Op enkele “huilbabys” na natuurlijk.
En oh ja, inbakeren? Dat al eens geprobeerd?
Ik wens je heel veel sterkte.. zo kan je niet genieten van het moederschap!
Dikke knuffel en hou je sterk🙏🏼
2 jaar geleden
Ik krijg mijn kleine meid ook niet in een bedje, of iets smiddags. Het enigste wat ze wil is in de draagzak. Het geeft mij de vrije hand, en ze ligt tegen je aan. Ik heb het van 9 tot 11, 13 tot 15, 17 tot 19 aan. Ik krijg mijn meisje ook niet in slaap in iets anders. Ze wil gewoon bij me zijn heb ik door. Mijn draagzak is van ergobaby.nl. Draagdoek vond ze ook erg fijn, kwestie van uittesten wat ze wil..
Ze sliep altijd snachts bij mij in bed omdat ik er minimaal 5x uit moest. Ze sliep dan ook direct, omdat ik er simpelweg naast lag en zij mij zag.
Maar toen toch maar naar die wieg, want mijn schouders deden zeer van dat gekke liggen. Ik ben zo ongeveer zelf erbij in de wieg gaan liggen de eerste dagen tot ze sliep. Met het idee “ze sliep ook altijd bij mij dus misschien kan dezelfde sfeer creëren”. Want ze wou er maar niet aan toe geven. Dit een week gedaan, toen een week op de stoel gezeten tot de sliep, en haar hand vast gehouden. Hierna kon ik een week om haar rommelen tot ze sliep. Etc.
Wat ook fijn was snachts was het nestje van doomoo.
Meid.. nog even volhouden ❤️