13 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken dit! Ik ben alleen en ik ervaar het ook als erg pittig.. ik zei vandeweek nog: ben blij als die iets ouder is!

2 jaar geleden

Mijn zoontje komt ook om de 2 soms 3 uur voor voeding en heeft veel krampjes en wilt veel opgetild worden. Vind het ook erg pittig met een dochter van 2 jaar erbij 馃槱. Kijk graag mee voor tips

2 jaar geleden

Hier ook een peuter van 2. Wat mij heel erg helpt is om na de voeding van 20-21 uur ook naar bed te gaan. Hierdoor pak ik extra uurtjes! Overdag slapen gaat natuurlijk niet met de grote kleine in huis dus op die manier is het echt haalbaar! Ons kleintje slaapt overdag vrijwel enkel in m鈥檔 armen. Dus das lastig als m鈥檔 peuter naar wc oid moet. Wat betreft krampjes, ik zou je aanraden te laten kijken naar jouw tsr en hoe snel het eruit komt door lactatiekundige. Niet dat dat bij iedeeen is, maar bij mij was dit de reden dat de krampen flink erger waren. Nu dus veel minder. En ik geef elke dag probiotica! Ik dacht dat het weinig deed omdat ze 2 uur na t krijfen kramp kreeg.1 dag overgeslagen nou hebben we geweten de kramp die nacht was ouderwets heftig en lang!! Hopelijk heb je hier wat aan馃檹

2 jaar geleden

Jaa heel herkenbaar. Tot 3 dagen geleden echt heel pittig ervaren. Nu ineens sinds een aantal dagen meer rust en de krampjes zijn eindelijk minder geworden. Ik weet niet of ik die sprongetjes helemaal geloof, maar ik denk dat hij er vorige week echt in zat. Hij maakt veel meer contact nu en lacht zo nu en dan lekker, wat het ook veel leuker maakt. En ik merk dat we hem veel meer in het stoeltje kunnen zetten en op de rug leggen, wat eerst echt niet kon. Ik durf het bijna niet te jinxen, want heel bang dat het dan morgen ineens weer heel pittig is. Ik had het zwaar onderschat die newborn weekjes, pfff wat was het dan makkelijker met ons oudste van bijna 3. Geen tips verder, maar ik hoop dat het voor jou ook heel snel relaxeder word. Hier is hij donderdag 6 weken, en ze zeggen dat de krampjes het heftigst zijn met 5/6 weken en een sprong bij 5 weken. Het word waarschijnlijk gauw beter. 馃槝

2 jaar geleden

I feel you! Ik zei vanmorgen nog tegen mijn man; shit, ik mis hoe het thuis was: een blije peuter van 2,5 die fatsoenlijk slaapt en dat ik mijn man ook nog fatsoenlijk kon spreken op een dag.. ipv nu een peuter die uitdaagt, soms heel verdrietig is dat ze minder aandacht krijgt en ineens laat in slaap valt en vroeg wakker wordt, met daarbij nog een baby van 4 weken die als ze niet slaapt vaak overstuur is van de kramp, moeilijk flessen drinkt ivm spruw en weinig ritme. Ik kijk de tijd echt weg en tegelijkertijd baal ik daarvan, want van de oudste vind ik deze leeftijd zo leuk en het hele kleine van de Newborn fase is ook zo lief en bijzonder. Ik heb helaas geen tips behalve blijven ademen. Het is af en toe (vaker wel dan niet op sommige dagen) echt mega rot, maar ik ga er vanuit dat het over een tijdje echt een stuk beter wordt (maar eerst nog de heftige weken van kramp door.. dus nog eventjes te gaan hier). Succes, ik ga nu mijn huilende baby weer rustig proberen te krijgen haha.

2 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Hier ook een peuter van 2. Wat mij heel erg helpt is om na de voeding van 2 ...
Bedankt voor de tips! Heel fijn!! Kolf je van te voren dan 20cc af of hoe doe je dat? Welke probiotica gebruik je. Dat ga ik zeker proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Hier ook een peuter van 2. Wat mij heel erg helpt is om na de voeding van 2 ...
Wat kan je doen tegen een te snelle tsr??

2 jaar geleden

I feel you! Mijn tip is oordopjes in doen als je baby veel huilt. Ik doe dat savonds tijdens de huiluren want anders trek ik het niet om haar te troosten. Haalt net de scherpe randjes er van af. En echt het wordt beter!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik ben ook letterlijk op.. mijn baby komt iedere 1,5/2 uur voor een voeding en na elke voeding moet ik hem minimaal een half uur omhoog houden ivm spugen.. daardoor kan ik vaak maar 1 of 1,5 uur slapen voor de volgende voeding.. de nachten sta ik er helemaal alleen voor en vind het nu echt pittig om dan ook een half uur mezelf wakker te houden om onze baby omhoog te kunnen houden.. overdag slapen lukt zelden omdat als onze peuter slaapt de baby wakker is of wilt drinken..

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Ik vind het ook heel erg pittig.. ik heb al een dochter van 3 en bij haar vond ik de babytijd ook echt niet leuk en zwaar.. ze huilde erg veel en ook nu hebben we weer een onrustige baby die slecht slaapt.. in combinatie nu met een peuter, niet te doen 馃槀 Daarbij ook nog het schuld gevoel tegenover haar, dat ze veel in gehuil zit thuis en ik minder tijd heb voor haar.. Ik ben blij als we een paar maandjes verder zijn! En daar voel ik me ook weer rot over, ik wou dat ik ook gewoon een keertje kon genieten van de babytijd馃様

2 jaar geleden

Reactie op 1992RMA

Jaa heel herkenbaar. Tot 3 dagen geleden echt heel pittig ervaren. Nu ineen ...
Wat ik overal gelezen heb en gehoord heb van mijn kraamverzorgster is dat de piek van de krampen tussen de 6-8 weken zijn en daarna wordt het beter. Onze zoon is net 7 weken en we merken het heel goed, hopelijk is het na deze week weer voorbij of in ieder geval minder.

2 jaar geleden

Reactie op Newborn1

Bedankt voor de tips! Heel fijn!! Kolf je van te voren dan 20cc af of hoe d ...
Nee ik voed nu beetje achterover leunend (wel zittend) en m鈥檔 dochter dan of schuin over m鈥檔 buik heen, of bijna verticaal. Zodat de zwaartekracht niet ook nog ervoor zorgt dat de melk sneller naar binnen komt. Ik kolf niet van tevoren af, maar lactatiekundige gaf dat nog als een tip. Bij mij lukt dat alleen niet zonder krijswerk want ze is enorm ongeduldig. Alleen de houding is al voldoende hier! Orthiflor start probiotica - daarvoor kolf ik wel af馃檴 ik doe dan 1x per dag met de Hakaa de andere borst dan m鈥檔 dochter drinkt (geef 1 borst per keer) en dat is dan afhankelijk van tijdstip tussen de 25-50 ml. Daarmee mix ik de probiotica dan (vaak gewoon 25ml en dan heb ik nog x 25ml voor de volgende dag).

2 jaar geleden

Reactie op babe '21

Wat kan je doen tegen een te snelle tsr??
Wat hier dus werkt is achterover leunend voedend zodat het minder heftig in haar mond spuit 馃槀馃檴 dus aan de tsr niet zozeer maar meer dat het niet ook nog snel naar binnenstroomt. Toen ik Maradona of rugby houding voedde dronk ze altijd heel onrustig en verslikte ze zich vaak, en je horde oook gewoon veel lucht meekomen!