12 Reacties
3 jaar geleden
Koud water zetten eb goed je benen omhoog houden meer kan je niet doen eigelijk
3 jaar geleden
Oef dit herken ik van m鈥檔 eerste zwangerschap. Hield ontzettend veel vocht vast met name m鈥檔 enkels. Ik noemde ze kenkels (kuiten en enkel waren 1 geworden 馃檴).
Wat mij heeft geholpen, elk moment dat ik m鈥檔 benen omhoog kan doen, doen. Zit je aan tafel, benen op stoel tegenover, op de bank de lengte pakken zodat je benen ook liggen en dan kussentje onder je voeten zodat ze net hoger liggen. Smal kussentje onder matras bij je voeten zodat ze ook iets hoger liggen met slapen. En niet moeders mooiste: maar compres kousen dragen op de dagen dat je weinig kunt zitten met benen omhoog.
Ohja en vooral geen schoenen dragen wat strak zit / broeierig wordt, denk aan warme:dichte schoenen maar ook polyester (imitatie leer), daar werden m鈥檔 voeten super warm van en zwelden dan nog meer op.
En voldoende water drinken! 2-3liter.
Succes hoop dat het wegtrekt 鉂わ笍
3 jaar geleden
Reactie op Broedkip
Oef dit herken ik van m鈥檔 eerste zwangerschap. Hield ontzettend veel vocht ...
Ohja en ik weet niet of je magnesium slikt al, indien niet, zeker nemen. Dat vermindert de kramp iets!
Ik had bij m鈥檔 1e zwangerschap heel veel kuit kramp, nu veel minder, maar let ook op dat ik meer rust pak (dus niet na een drukke werkdag ook nog stuk wandelen en/of sporten). Als je graag beweging wilt pak dan fiets of ga zwemmen, fijner voor de benen.
Ohja en vermijd hakken, had altijd zieke kramp de nacht na het dragen van hakken.
3 jaar geleden
Plotselinge zwellingen kunnen ook wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Ik zou voor de zekerheid altijd de verloskundige even bellen. Daar zijn ze immers voor..
3 jaar geleden
Ben ook benieuwd naar de reactie van de verloskundige idd.
Verder de heftige kramp ineens die niet weg wilde tot huilend aan toe heb ik 1x gehad, wel ook vaker lichte kramp in mn onderbeen. Heb het advies gehad om magnesium bij te slikken van de verloskundige. Doe sowieso nu voorzichtiger strekken in bed, maar het lijkt goed te helpen.
Had de dagen erna ook nog een spierpijn en zwak gevoel in dat been .
3 jaar geleden
Reactie op DiepeZucht
Ben ook benieuwd naar de reactie van de verloskundige idd.
Verder de hefti ...
Ja dat gevoel van spierpijn heb ik nu ook, alsof ik de marathon heb gelopen gisteren 馃槄
Heb het ziekenhuis gebeld en moest wat rustiger aan doen, benen regelmatig hoog leggen en letten op zout.
Maar mijn hartslag is goed, geen hoofdpijn, niet benauwd...dus niks ernstigs.
Mochten er toch meer klachten komen moest ik aan de bel trekken.