35 Reacties

2 jaar geleden

Welke luiers heb je ? Van de kruidvat heeft zo'n (opvang randje) aan de achter kant. Anders de luier van achter 1x dubbel slaan aan de bovenkant naar binnen toe. Dan wordt t daar mee tegen gehouden 🤗.

2 jaar geleden

Ik denk dat het aan de luiers ligt. Voor onze eerste gebruikte we ook altijd kruidvat en achteraf gezien lekte ze wel heel vaak door hierin. We gebruiken nu pampers voor ons zoontje en hierin gebeurd het veel minder ondanks flinke spuitluiers soms. Maar gebeurd ook nog wel eens hoor, pruttelt zo lekker erlangs aan de zijkanten 🫠. Shout spray is trouwens ideaal met kinderen. Krijgt er heel goed poep of bloed vlekken mee weg! Wasbare luiers zou ik trouwens zeker niet aanraden ondanks ze veel milieuvriendelijker zijn. Ik werk op een kdv en je kunt goed aan de beentjes en stand van heupjes zien welke kinderen een wasbare luier droegen. Ook op latere leeftijd.

2 jaar geleden

Wij hebben hier precies hetzelfde. Ik koop nu maar pampers. Kijken op luieraanbiedingen.net waar we ze het goedkoopste kunnen krijgen. Lijkt toch een betere pasvorm voor ons zoontje te hebben want het gebeurt nu veel minder. Ik gebruik kruitvat nog voor de nacht omdat hij dan eigenlijk niet poept, door het platliggen. Ze vangen inderdaad veel plas op in de nacht. Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Ik merkte dat ik soms makkelijk meer voeding gaf dan noodzakelijk. Dan dacht ik na 2.5 uur joh eigenlijk moet ik zo wel naar de winkel dus ik voed maar alvast. Bleek dat onze ze zoon al makkelijk 4 uur tussen de voedingen kon hebben. Sinds we echt 4 uur aanhouden tenzij hij er echt om vraagt zelf poept hij ook een stuk minder en dus ook minder lekken. Nog wel even veel plasluiers. Hij poepte eerder ook zo 5 x per dag. Als laatste gebruikten we infacol ivm de krampjes. Daar zijn we nu mee gestopt en volgens mij is zijn poep ook iets minder dun nu. Nouja veel dingen dus en weet nu niet wat nou precies de reden is dat hij minder lekt. Misschien een combi van deze dingen..

2 jaar geleden

Bij ons was de oplossing om een grotere maat kruidvat luiers te gaan gebruiken. Wij zitten nu op maatje 4 en dat gaat meestal goed. Bij Pampers zat ze er bij ons nog vaker helemaal onder! Zowel bij Baby Dry als Premium Protection.

2 jaar geleden

Reactie op MelanieG

Ik denk dat het aan de luiers ligt. Voor onze eerste gebruikte we ook altij ...
Is hier iets van wetenschappelijk bewijs over? 😅 is de eerste keer dat ik het hoor namelijk

2 jaar geleden

Reactie op MelanieG

Ik denk dat het aan de luiers ligt. Voor onze eerste gebruikte we ook altij ...
Ik ga morgen meteen die schout spray halen 😃 Dank voor de tips!

2 jaar geleden

Hier helpen wasbare luiers zeker. Wij gebruiken de all-in-one, en die houdt de poep goed in de luier. Nadeel is dat deze luier minder absorptie heeft. Maar de reguliere wasbare luier zit zo dik dat ze een holle rug krijgt. Dat vind ik maar niks. Als de wasbare op zijn gebruiken we wegwerp pampers. Maar elke keer lekt het door, dus die plan ik in als ik verwacht dat ze niet poept..

2 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Is hier iets van wetenschappelijk bewijs over? 😅 is de eerste keer dat ik ...
Eerlijk gezegd zou ik dit niet weten. Het is echt puur wat ik met mijn eigen ogen zie en mijn collega's ook, dat de kinderen met wasbare luiers wijd staan en lopen (soort o-benen). Ook rollen/kruipen de baby's met zulke luiers pas later omdat het ze belemmerd. Echter wordt er wel bij gezet dat babys er geen hinder van hebben 🤷🏽‍♀️. Op mijn werk doen we (organisatie breed) bij binnenkomst deze luiers uit, ook ivm hygiëne om te verschonen. Maar ziet dan gelijk een veel vrijere beweging.

2 jaar geleden

Ik heb ook Kruidvat luiers, kind kan zich flink in de ronte poepen, maar het blijft bij haar altijd in de luier. Zittend, liggend, hangend, het blijft erin. Goed strak, elastiek bij de beentjes goed checken iedere keer na verschonen… Ik neem aan dat je goed kijkt naar het gewicht enz en welke luier past. Ja, misschien beweegt jouw kindje anders in die luiers, als de mijne? Probeer een ander merk eens, zou ik aanraden…

2 jaar geleden

We hebben het hier ook voor met de luiers van de Kruidvat. Ze vangen goed de pipi op maar als ze stoelgang maakt is het er vaak gewoon door. Ons meisje heeft ook heel “lopende” stoelgang en dit zou door de melk komen (complete comfort). Wij gebruiken vanish vlekkenverwijderaar want zoals je zegt, de vlekken gaan er heel moeilijk uit anders… dit product is echt een wondermiddeltje! 🤭 We denken er ook aan om nu ook luiers van pampers te kopen…

2 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Is hier iets van wetenschappelijk bewijs over? 😅 is de eerste keer dat ik ...
Ik heb juist begrepen dat wasbaar goed is voor de heupstand. Net als dragen in een Draagdoek. Onze zoon houdt het bij wasbaar eigenlijk altijd goed, op 1 ongelukje na. Met wegwerp in de vakantie laatst was het direct raak, tot aan de slaapzak poep.. ik ben blij met men wasbare luiertjes. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op ChristinaLCM

Ik heb ook Kruidvat luiers, kind kan zich flink in de ronte poepen, maar he ...
Hier is kruitvat ook echt top

2 jaar geleden

Ja wasbare luiers (tweedelig systeem) vangen het hier veel beter op. Bij wegwerp regelmatig poeplekkage omdat het zo dunne substantie is. Je kan ook overwegen een wasbaar overbroekje over de wegwerp luier te doen. Die sluiten vaak goed aan en houden dan de poep die naast de luier beland goed tegen.

2 jaar geleden

Reactie op n2022

Ik heb juist begrepen dat wasbaar goed is voor de heupstand. Net als dragen ...
Dat kan ik me dan weer niet voorstellen, want in een draagzak/doek wil je ze in de M stand hebben, dat gaat niet met een luier. Wat is dat de logica van?

2 jaar geleden

Reactie op MelanieG

Eerlijk gezegd zou ik dit niet weten. Het is echt puur wat ik met mijn ei ...
Ook ik werk in de kinderopvang en ik kan me helemaal vinden in jou bevindingen. Ook ik (en mijn collega's) zien dit. De luiers zijn vaak enorm groot en dit belemmerd de kinderen in hun motorische ontwikkeling. Rollen en bewegen met zo'n grote luier is gewoon lastiger. En de stand van je heupen is ook zeker anders in zo'n luier en bij veel gebruik zie je dit op latere leeftijd ook terug.

2 jaar geleden

Reactie op Emmaaaa22

Wij hebben hier precies hetzelfde. Ik koop nu maar pampers. Kijken op luier ...
Ja ik voed nog best vaak. Ik heb wel het idee dat ze het nodig heeft, maar ik ga eens experimenteren met iets meer tijd ertussen! En Pampers halen 😊 heb in het begin Pampers gehad, daar ging de plas steeds door haha 🙈 maar wie weet gaat dat nu goed!

2 jaar geleden

Reactie op KippieK

Ja wasbare luiers (tweedelig systeem) vangen het hier veel beter op. Bij we ...
Oh das een goeie tip! Thanx!

2 jaar geleden

Hmm.. beetje Google werk zegt dusver allemaal dat wasbare luiers beter zijn voor de heupontwikkeling. Wel zie ik nergens echt verwijzingen van dit bewijs nog en gebruiken ze allemaal echt dezelfde tekst ervoor dusver...

2 jaar geleden

Vroeger bestonden er alleen maar wasbare luiers, gelukkig lopen opa's en oma's op vast wat ouderdom na ook gewoon goed 😉 ieder zijn eigen keuze en bevindingen natuurlijk, maar zou zonde zijn om dit als enige argument te zien om geen wasbare luiers te gaan gebruiken

2 jaar geleden

Reactie op Nini1234

Vroeger bestonden er alleen maar wasbare luiers, gelukkig lopen opa's en om ...
De hydrofiele luiers (doeken) van vroeger zijn wel anders als de wasbare luiers die wij bedoelen. De voorgevormde "broekjes".