22 Reacties

één jaar geleden

Bij ons zeiden ze; we mogen het niet adviseren, maar weten wel dat het veel kindjes helpt. Het kan nooit kwaad, dus doe vooral als je jezelf er goed bij voelt'. Wij zijn het dus gaan proberen en hebben sindsdien een meisje met veel minder krampjes! 😊

één jaar geleden

Ik heb het bij mijn dochter de 1ste 6 maanden gegeven. Het hielp bij ons tegen de krampjes. Nu gebruik ik het bij de 2de ook weer. Ik ben er een voorstander van. 😊 heb het ook in mijn zwangerschap vanaf 34 weken geslikt.

één jaar geleden

Welke probiotica geven jullie dan?

één jaar geleden

Reactie op Doriennn

Bactiol mini

één jaar geleden

Wij geven het op advies van de kraamzorg tegen krampjes. Wij merken hier echt effect van! De krampjes zijn er nog wel, maar in mindere mate.

één jaar geleden

Het consultatiebureau mag simpelweg sommige dingen niet adviseren, hier zeggen ze inderdaad vaak "we mogen het officieel adviseren, maar we weten dat .... wel veel kindjes helpt". Zo hebben ze ons toch ook tussen de regels door een osteopaat geadviseerd😉

één jaar geleden

Reactie op Doriennn

Hier ook bactiol. Bij onze vorige zoon ook goed bevallen

één jaar geleden

Reactie op Doriennn

Ik geef laveen probiotica drops van Holland en barret. Omdat daar geen lactose in zit

één jaar geleden

Wij geven ortiflor. Heeft onze eerste heel goed geholpen. Die had heel veel last van krampjes. Onze dochter nu minimaal. Is het de ortiflor of toeval? Geen idee... maar ik voorkom t graag 😊

één jaar geleden

Ik neem zelf ortiflor start en geef bv zodat hij t ook binnenkrijgt

één jaar geleden

Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord door de voeding heen, wij gebruikte sab simplex tegen krampjes uit Duitsland bij onze dochter. Ons zoontje nu heeft nog maar weinig last van krampjes maar wel beginnende spruw, dit misschien dit proberen! Hoeveel doen jullie door de voeding heen? Ik zie online 6 druppels per dag. Dan alle druppels door één voeding heen?

één jaar geleden

Wij gebruiken ook ortiflor start. Tot nu toe valt het reuze mee hoeveel krampjes hij heeft. Dus ik ben er wel blij mee 😁

één jaar geleden

Wij gebruiken ook probiotica. Onze dochter heeft antibiotica gehad na de geboorte. De osteopaat adviseerde probiotica, vooral tegen de krampjes bij haar. Ik heb wel het idee dat het helpt, we zijn het nu 4 weken aan het gebruiken🙏

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Ik lees online dat je het je baby direct zou moeten geven en niets over dat je het doorgeeft via borstvoeding. Werkt het wel op die manier? En onze dochter is nu 4 weken oud. Ik lees ook over dat je het even moet gebruiken totdat het echt goed werkt en je er iets van merkt. De piek van krampjes zit op 6 weken over het algemeen. Zou het dan nog zin hebben?🤔

één jaar geleden

Reactie op Doriennn

Ik lees online dat je het je baby direct zou moeten geven en niets over dat ...
Zo is het me wel verteld door de kraamzorg in ieder geval, maar geen idee of het echt zo is. Moet zeggen dat hij ook (vrijwel) geen last meer heeft momenteel en niet zo heftig als het eens is. In het begin had heel veel last. Echter gaven we toen ook een combinatie nog van kv en bv en zijn nu volledig over. Die combi schijnt ook vaker krampjes te geven begreep ik. Ongeacht dat kan ik het zelf ook goed gebruiken, dus doe het voor ons beide. :)

één jaar geleden

Reactie op MelanieG

Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord door de voeding heen, wij gebruikte ...
Ja ik doe 6 druppels in de ochtend fles.

één jaar geleden

Hier orthiflor start door de fles afgekolfde melk heen. Slikte het zelf ook in de zwangerschap. Helaas heeft meneer wel veel last van krampjes, dus nog niet het idee dat het helpt

één jaar geleden

Reactie op M W N

Ik geef laveen probiotica drops van Holland en barret. Omdat daar geen lact ...
Hi ik heb vandaag ook de laveen in huis gehaald, hoeveel geven jullie ? Er staat op het flesje max 12 drupjes per dag. Ik denk dat ik minder ga geven, maar verspreid je het over de flessen of allemaal in 1 fles? 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op 1992RMA

Hi ik heb vandaag ook de laveen in huis gehaald, hoeveel geven jullie ? Er ...
Ik geef smorgens 1x6druppels op lepeltje. Want geef borstvoeding. S’avonds krijgt hij dan nog een x 1x6druppels dan zit je op twaalf. Smorgens en savonds heeft die er net iets meer last van qua darmkrampjes.

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Dit doe ik ook! Heb ook het idee dat de krampjes veel minder zijn.