26 Reacties

3 jaar geleden

Heb veel gelezen over Ortica. Babys minder kramp bij de geboorte. Kan je nemen vanaf beplde weken in je derde trimester.

3 jaar geleden

Ja ik ga het nu vanaf 34 weken gebruiken in mijn 2de zwangerschap. Mijn dochtertje had erg last van krampen. Zij kreeg Bactiol probiotica. Bij gebruik van probiotica na 2 dagen stukken minder. Heb het 1ste jaar gebruikt bij haar en ik moet zeggen ben daar heel blij mee. Zij heeft zelden krampen. Probiotica is goed voor vele dingen.

3 jaar geleden

Ik ga ook sowieso probiotica geven aan de baby! Fijne ervaring mee gehad tegen krampjes bij mijn dochter toen zij newborn was.

3 jaar geleden

Ja hoor. Ik nam voor de zwangerschap al probiotica. En heb nu zakjes Orthiflor Zwanger. Heel fijn vind ik! Daar ga ik straks mee door denk ik, maar moet ik me nog even in verdiepen in combinatie met -hopelijk- borstvoeding

3 jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Ja hoor. Ik nam voor de zwangerschap al probiotica. En heb nu zakjes Orthif ...
Als je borstvoeding geeft kan je het zelf in nemen en komt het zo ook in de darmen van de baby terecht. Ik ga het ook gebruiken vanaf de laatste 3 maanden zodat de darmen al wat zijn gerijpt. Mijn zoon had vreeeeselijke darmkrampen en dit willen wij echt proberen te “voorkomen”

3 jaar geleden

Reactie op BABY2JULI2023

Ja ik ga het nu vanaf 34 weken gebruiken in mijn 2de zwangerschap. Mijn doc ...
Wij gebruiken voor onze zoon deze probiotica ook. Als ik merk dat z’n weerstand laag is bijvoorbeeld in de wintermaanden.

3 jaar geleden

Ik ga vanaf week 34 ook starten met probiotica! Tijdens mn eerste zwangerschap niet gedaan, hoewel ik wel wist wat de voordelen ervan zijn. Mijn dochter had enorm last van jeuk de eerste maanden, ben met probiotica toen begonnen. Gaf bv en met een aantal weken verdween de jeuk steeds meer. Deze zwangerschap zal ik er dus tijdig mee starten 😊

3 jaar geleden

Ik wil vanaf 34 weken beginnen met probiotica. Heb er geen ervaring mee maar heb er veel positieve dingen over gelezen en gehoord dat het krampjes zou verminderen! Dus wil het zeker proberen. Van het merk Ortica!

3 jaar geleden

Ik gebruik al de hele zwangerschap probiotica. En ga vanaf 32-34 weken over op een probiotica meer gericht op de baby.

3 jaar geleden

Ja hier vorige keer wel gedaan. In eerste instantie ortica orthiflor gebruikt (die moet je dan zelf slikken en wordt doorgegeven aan je baby). Daar merkte ik weinig van (ik gaf borstvoeding). Daarna toen de baby er was overgestapt naar bactiol. Dat heeft voor ons idee wel geholpen met de krampjes.

3 jaar geleden

Reactie op Catmom93

Heb veel gelezen over Ortica. Babys minder kramp bij de geboorte. Kan je ne ...
Is ook mijn ervaring! Vanaf zes weken voor de uitgerekende datum ben ik dit gaan gebruiken toen ik zwanger was van onze derde. Hij heeft beduidend minder last gehad van krampjes in vergelijking met zijn broers. Het potje staat hier alvast klaar. Kost wel wat, maar dat is het me meer dan waard!

3 jaar geleden

Reactie op lotte31dec

Is ook mijn ervaring! Vanaf zes weken voor de uitgerekende datum ben ik dit ...
precies! Fijn om te horen! Ik ben nu 28 weken, wat is beter je hebt volgens mij de ene die moeder slikt en een ander voor babys gericht.

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Ik gebruik al de hele zwangerschap probiotica. En ga vanaf 32-34 weken over ...
En welke gebruik je dan nu en straks

3 jaar geleden

Reactie op Michelle Hol

En welke gebruik je dan nu en straks
Symflora basis van vitakruid en vanaf week 32 symflora baby zelfde merk. Ik had orthiflor maar dit deed niet zoveel. Heb nu geen last van obstipatie en minder harde buiken. Ik had hiervoor ook darmproblemen dus daarom slik ik het de gehele zwangerschap op aanraden van gynaecoloog en verloskundige

3 jaar geleden

Hier ook van plan. Ik heb een paar keer Bio-Kult gebruikt maar zoveel last van buikkramp gehad dat ik er mee gestopt ben. Op zoek naar een andere voor de laatste zwangerschapsperiode dus

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Symflora basis van vitakruid en vanaf week 32 symflora baby zelfde merk. Ik ...
Oh goeie. Ik zat ook aan orthiflor te denken maar misschien moet ik toch ook maar vitakruid doen dan. Heb ook best last van obstipatie en m’n dochter had vorige keer ook echt last van krampjes de eerste maanden. Misschien dat dat toch minder kan worden hierdoor. Zou heeel fijn zijn

3 jaar geleden

Reactie op Michelle Hol

Oh goeie. Ik zat ook aan orthiflor te denken maar misschien moet ik toch oo ...
Ja idd! Ik zou het gewoon even proberen. Volgens mij gaan de merken gelijk op maar het is maar net hoe jij er op reageert.

3 jaar geleden

Reactie op Catmom93

precies! Fijn om te horen! Ik ben nu 28 weken, wat is beter je hebt volgens ...
Orthiflor Orthica Start, is voor moeder en kind.

3 jaar geleden

Ik gebruik ook vitakruid basis en vanaf week 33 baby. Ik neem het wel savonds in (moet op nuchtere maag en moet ochtends al wat anders nemen). Op advies van vitakruid. Ik merk echt verschil, ga vaker naar het toilet, wel iets meer darmkrampen maar heb wel het idee dat het iets toevoegt.

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Symflora basis van vitakruid en vanaf week 32 symflora baby zelfde merk. Ik ...
Ik ga denk ik nu ook deze proberen. Vorige zwangerschap Orthiflor gebruikt en merkte geen verschil (ook niet bij mijn zoontje helaas, hij had veel last van krampjes). Ik heb nu deze zwangerschap meer last van obstipatie en slik wel meer van Vitakruid dus ga eens kijken of het werkt!