Gewoon omdat ik het leuk vind om te weten. Het gaat vaak over woordjes, leren lopen etc. Maar ik ben ook wel benieuwd naar het volgende 馃お. Hoeveel blokjes kunnen jullie kids zelfstandig stapelen?
Mijn dochter is 14 maanden en kan nu 4 tot 5 blokjes zelf stapelen. doet dit ook heel netjes en gefocust. Zo leuk om te zien.
14 maanden , als ze heel rustig doet kan ze stapelen tot haar buik hoogte +- 10 blokjes, ze loopt ook erg voor. wordt geschat op 18/20 maanden kwa sociale en mentale ontwikkeling volgends de fysio en arts.
Heeft ook wel zijn nadelen aangezien ze heel kwaad kan worden als iets niet lukt馃珷
Das toch niet zo bijzonder tot buikhoogte? Doet ze hier ook.
Ligt misschien ook aan de grootte van de blokjes en het kind?
Mijn dochter die bouwt met grote blokken tot borsthoogte. Maar die zit op 4/5 en niet op 10 blokken. Maar dat zijn grote blokken en ze is best klein voor 14 maanden. En met kleine blokjes komt ze met die 5 blokken op een andere hoogte.
Kubus vormige blokjes komt ze hier denk ik op een blokje of 8-9
Balkvormige blokjes vindt ze lastiger (zet ze met de korte kant op de grond), dan komt ze op 4-5 blokjes
Ze zet 't laatste blokje er op.. Maar ja, bij een toren van 10, is't 11E Blokje.. maar ook 't 2e blokje dat er op gezet mag worden.... En dan MOET DIE OM
Even een vraag uit interesse, mijn zoontje stapelt dus niets. Hij stopt echt alles (nog?) in zijn mond. Maakt niet uit welk doel het materiaal heeft. Hoe zit/zat dat bij jullie kinderen?