23 Reacties
5 maanden geleden
Ik volg even :) pasta is wel een makkelijke inderdaad, maar verder kom ik toch ook vaak bij een avg'tje uit
5 maanden geleden
Hier vaak pasta inderdaad. Verschillende soorten, tomatensaus met of zonder extra groenten mee gepureerd en dan hele macaroni en een beetje gemalen kip of gehakt erdoor. Of pasta pesto inderdaad, grote hit. Ik gebruik dan vegan pesto want daar zit geen kaas in, minder zout dus. Gaat erin als zoete koek.
Nasi is ook erg makkelijk en gaat er hier ook goed in..
5 maanden geleden
Couscoussalade
Gepofte zoete aardappel
Stamppot
Linzencurry
Noedels
Nasi
Pokebowl
Quiche
5 maanden geleden
Aardappelpuree met zacht gekookte worteltjes en bijvoorbeeld kabeljauwfiletburger. Dit is ook makkelijk te varieeren!
5 maanden geleden
In principe kan hij (bijna) alles mee-eten toch? Wij koken voor onze dochter zelden meer iets apart. Hooguit dat we eerst voor haar opscheppen en dan voor onszelf nog iets meer op smaak brengen (is haar eten ook meteen afgekoeld. Win-win).
De favorieten van onze dochter:
* Pasta-spinazie-kip/zalm (voor ons doe ik er nog pesto bij)
* Pasta met tomatensaus en courgette, vaak met gehakt
* Gebakken aardappelen met bruine bonen en worst (soms met champignons erbij)
* Gekookte aardappelen met broccoli/bloemkool en vlees/kip
* Pannenkoeken
* Rijst met sperziebonen, courgette en kip
5 maanden geleden
Reactie op Fabienne94
Couscoussalade
Gepofte zoete aardappel
Stamppot
Linzencurry
Noedels
Nasi
...
Wat voor recept gebruik jij voor de linzencurry? Die zou ik wel eens willen maken namelijk
5 maanden geleden
Reactie op Summer2023
Wat voor recept gebruik jij voor de linzencurry? Die zou ik wel eens willen ...
Google dit recept van de hello fresh en je vindt het volledige recept. En hiermee kan je makkelijk zelf variëren met ingrediënten
5 maanden geleden
Reactie op nicc89
Njah ik ben zelf dus een hele slechter en makkelijke eter.. dus kan gerust ...
Ah snap ik. Als wij zo'n pakketje eten, koken we altijd met een extra pannetje voor onze dochter. Dezelfde ingrediënten, maar dan zonder de poeder/saus. Zij krijgt dan dus bijvoorbeeld rijst met gehakt en sperziebonen als wij boboti uit een knorrpakket eten.
VRIEND
5 maanden geleden
Hier eet ze alles mee wat wij eten, van currys (pittig eet ze ook), ovenschotels, pasta’s, roti met kip masala, soep uit een rietjesbeker met brood en komkommer/fruit etc.
Als ik de dag zelf kook dan schep ik op voor haar en daarna voeg ik pas zout toe, komt het uit de vriezer dan eet ze gewoon eten mee op smaak.
Maar nu bijvoorbeeld zien 3 dagen er zo uit;
Dag 1 zij eet poffertjes (zonder poedersuiker, waren over op werk) ik eet bonenstoof met chorizo en aardappelpuree
Dag 2 zij eet bonenstoof met chorizo en aardappelpuree
Dag 3 van de aardappelpuree maak ik aardappelpannenkoeken (voeg ei toe en bak het) en maak prei a la crème en ze krijgt kip. ( ik eet zelf maiskolf met kippenvleugels, daarvan krijgt zij dus de kip)
Zo probeer ik een beetje te spelen met restjes aan eten en restjes groenten.
Ik heb voor haar in de vriezer rode kool-appel, en bonduelle rondo’s met groenten en wat kleine zakjes Pastasauzen liggen voor als wij iets eten wat zij niet mag.