12 Reacties

6 maanden geleden

Misschien proberen om het brood licht te toasten zodat het niet zo zacht en plakkerig wordt?

6 maanden geleden

Hier vindt hij ‘afbijten’ inmiddels heel erg leuk. Misschien nog iets om te proberen?

6 maanden geleden

Ik doe ook nog weleens in kleine stukjes snijden en dan aan een vorkje prikken en het vorkje aan hem geven zodat hij zelf kan vasthouden en afhappen. Scheelt ook weer plakkerige handjes! Misschien dat hij dit ook leuk vindt?

6 maanden geleden

Reactie op KarelG

Hier vindt hij ‘afbijten’ inmiddels heel erg leuk. Misschien nog iets om te ...
Bied je dan reepjes aan of echt een stuk boterham?

6 maanden geleden

Reactie op Tante Ess

Misschien proberen om het brood licht te toasten zodat het niet zo zacht en ...
Zal dit nog eens proberen. Ik bak wel eens de boterham in ei in een pan. Hij is er gek op maar voelt natuurlijk ook vettig aan. Misschien werkt getoast beter.

6 maanden geleden

Ik doe beide, maar idd toasten hoor ik vaker als tip. Verder kan je eens proberen om hem van een vorkje af te laten bijten, dan kan hij die vasthouden en wordt het ook niet plakkerig. Mijn zoontje als hij niet zelf stukjes meer wilt pakken, wordt wild enthousiast als hij vervolgens met de vork nog mag eten.

6 maanden geleden

Ik snijd het brood in kleinere stukjes. Bord niet binnen handbereik want dan ligt alles binnen no time op de grond en speelt mevrouw met het lege bordje. Wat ze aan tafel eet is mooi meegenomen, maar ben er achter gekomen dat ze beter eet als ze niet in de kinderstoel zit. Inmiddels ben ik zo'n loedermoeder die haar kind dus brood voert tijdens het spelen 😅😆

6 maanden geleden

Reactie op MelanieG

Bied je dan reepjes aan of echt een stuk boterham?
We deden altijd reepjes, maar die werden op den duur zorgvuldig aan de hond gevoerd. Nu gewoon afhappen van een dubbelgevouwen boterham gaat beter!

6 maanden geleden

Reactie op Nvv10

Ik snijd het brood in kleinere stukjes. Bord niet binnen handbereik want da ...
Ja soms hebben ze een fase dat ze wel beter eten met wat afleiding! Gaf mijn oudste dochter altijd brood in de kinderwagen als we de honden gingen uitlaten haha. Soms ook met een filmpje. Later bouwen we dat weer af en nu eet ze weer prima. Soms ook de kunst om los te laten hoe het “hoort”. Komt wel een moment dat ze het niet meer nodig hebben. De jongste eet kleine stukjes die ik voor haar neer leg. Als ze geen zin heeft dan smijt ze het ook weg. Als ik een bord voor haar neer leg dan zou ze het hele bordje op de kop gooien of alles in haar mond proppen 😂 Soms prik ik het wel eens aan een vork, vindt ze ook leuk, kan ze tegelijkertijd mooi oefenen met de vork eten.

6 maanden geleden

Reactie op Nvv10

Ik snijd het brood in kleinere stukjes. Bord niet binnen handbereik want da ...
Nou als dat de definitie van loedermoeder is, dan ben ik dat ook. Maar persoonlijk denk ik juist het tegenovergestelde, je doet je best om je kind te leren vast voedsel te eten. Hoe maakt momenteel weinig uit zolang ze er een positieve associatie van krijgen. En je doet jezelf geen recht toe om jezelf een loedermoeder te noemen voor zoiets. Mijn zoontje lijkt ook snel afgeleid of verveeld met alleen eten. Ik zing liedjes om hem meer te vermaken of ik geef hem iets in zijn handen waarmee hij tussendoor een beetje speelt terwijl hij verder eet. Als ik dat niet doe, eet hij belabbert en zou hij vooral flesjes moeten wat later weer een probleem zou worden. 🤷‍♀️

6 maanden geleden

Owja, ik zeg dan dat hij nèt als zn pa is, die heeft ook altijd iets nodig in zijn handen om mee bezig te zijn. 😆 Dat is ook een extra reden dat met vork eten hier goed werkt. Zelfs al haalt hij het er weleens vanaf, dan heeft hij de vork om een beetje mee te spelen en vanaf te eten.

6 maanden geleden

Wij doen een plak brood in 4 stukjes, ze propt t zelf wel in haar mond 😂 geven wel elke keer een kwart aan zodra ze de andere op heeft