13 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even. Heb precies hetzelfde hier

één jaar geleden

Is het financieel niet mogelijk om eentje minder te laten werken? Vaak kan dat al heel veel helpen. Allebei voltijd is natuurlijk niet niks met een baby. Naast je werk heb je natuurlijk ook nog het hele huishouden en de zorgen voor je kleine.

één jaar geleden

Herkenbaar maar hier hielp wel heel erg om een dagje en vooral nachtje rust soms te pakken. ik weet niet of jullie ook een opa/oma hebben waar de kleine bvb een keertje kan logeren?

één jaar geleden

en hoe doen jullie de nachten oplossen momenteel?

één jaar geleden

hier ook heel herkenbaar. ik probeer hier minder te gaan werken om meer rust in te bouwen. en mn dochter (wat ik heel moeilijk vind) net eventjes wat langer op de opvang te laten, waardoor je huishouden kan doen

één jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

en hoe doen jullie de nachten oplossen momenteel?
ik doe alle nachten want ik geef nog borstvoeding... als ik denk dat ze een vuile pamper heeft en daardoor niet kan slapen of soms als ik haar echt niet terug in slaap krijg maak ik mijn partner wel wakker en neemt hij even over. hij doet bijna alles in de verbouwing dus tja. maar die maakt hem niet om de paar uur wakker natuurlijk...

één jaar geleden

Dat klinkt inderdaad als een heftige tijd voor jullie. Op Instagram (ook podcast) volg ik Bureau Liefhebbers en daar bespreken ze veel van dit soort zaken. Misschien iets voor jou?

één jaar geleden

De podcast heet Liefdeswerken. Veel succes voor jullie! 🍀

één jaar geleden

Hier ook vaker discussies dan anders. Het helpt wel om af en toe eens een avondje onder ons twee te doen, babytje naar oma & opa. Eens gaan eten, een gezelschapsspelletje… gewoon écht even tijd voor ons 2, ook om te babbelen.

één jaar geleden

Als je de financiële ruimte hebt of handige vrienden/familie: kijk of je man klussen kan uitbesteden. Mijn man is erg perfectionistisch en wil het liefst elke klus zelf doen (ook tijdens onze verbouwing) maar uiteindelijk geeft dat soms ook frustratie en extra stress+zooi. Of kijk of iemand samen met je man een overzicht kan maken wat af *moet* en wat ‘nice to have’ is. Ik denk dat in jullie geval meer rust, een opgeruimde/overzichtelijke omgeving en tijd met elkaar wonderen kan doen 💛🙏🏼 succes!!

één jaar geleden

Pittige tijd! Nieuw ritme zoeken, slaap tekort en dan ook nog eens verbouwen. Dat is het recept voor gedoe in je relatie denk ik…😉 Ik zou kijken naar de opties om de situatie blijvend beter te maken. Relatietherapie kan helpend zijn, maar als je vervolgens op de zelfde manier verder leeft schiet het ook niet veel op. Goed voor jezelf zorgen is belangrijk, zo kan je zelf misschien ook wat meer hebben. De nachtjes komen op jou neer, dat is nu eenmaal met bv. Maar kan je niet op tijd je bed in en zorgen dat je man in de avond een keer een fles geeft zodat je een paar uur kunt slapen? En daarnaast zou ik eens naar jullie financiële situatie kijken, in hoeverre is het haalbaar minder te gaan werken zolang de baby nog klein is? Dit is nu eenmaal een heftige tijd en je geeft zelf al aan eigenlijk tijd te kort te hebben. Zo zonde om op de kindertijd terug te kijken en straks te denken….had ik maar wat meer tijd thuis geweest en hadden we maar wat meer tijd voor elkaar genomen. Sterkte en succes!

één jaar geleden

Hier geen relatie onder druk maar ook veel tegelijk, ook een baby die veel wakker is, verbouwing en beide vier dagen werken. Wat we hier doen: Hulp vragen aan anderen in huis, taken verdelen, accepteren dat sommige dingen nu even niet gaan, op vrije momenten goed voorbereiden mbt eten en huishouden, echt op tijd naar bed gaan met de kleine en mbt elkaar: Vooral, als dat beide lukt, accepteren dat de situatie even zo is en niet te veel van elkaar verwachten, tot tien tellen, even de deur uit gaan, een stuk wandelen, even je eigen ding doen, serie opzetten, bedenken dat het tijdelijk is en wel weer goed komt als de rust terug keert.

4 maanden geleden

Hoe gaat het er nu aan toe?