7 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben gewoon 1 van Kruidvat. Hij snapte het de eerste keer direct. Ik denk omdat hij sowieso aan elk object zuigt wat hij in zijn mond stopt 😅 Mocht je Instagram hebben, zag ik ooit deze tip voor het leren drinken met een rietje: https://www.instagram.com/reel/CbVmydeON-4/?igsh=MTBzNnZpNjFlb3Vkcg==

5 maanden geleden

Mijn dochter van bijna 13 maanden drinkt ook nog niet lang uit een rietjesbeker…. Ze snapte het ook niet maar blijven aanbieden en opeens had ze het door. Ik vind de rietjesbeker van philips avent heel fijn! Lekt ook niet

5 maanden geleden

Reactie op Jalad

Wij hebben gewoon 1 van Kruidvat. Hij snapte het de eerste keer direct. Ik ...
Welke tip is dit? Ik heb geen insta en onze dochter doet het ook nog minimaal

5 maanden geleden

Reactie op Jalad

Wij hebben gewoon 1 van Kruidvat. Hij snapte het de eerste keer direct. Ik ...
Had ik ook geprobeerd maar dat snapte ze ook niet🤣

5 maanden geleden

Reactie op Mariavan

Welke tip is dit? Ik heb geen insta en onze dochter doet het ook nog minima ...
Een los rietje in water zetten, dan je vinger op de bovenkant van het rietje zetten en het rietje uit het water trekken. Het water blijft er dan blijkbaar in zitten (op het filmpje houdt ze het rietje wel een beetje schuin). Dan het rietje van boven aanbieden (kindje kijkt dan een beetje omhoog). Door je vinger van het topje af te halen, valt het water uit het rietje in de mond. Doe dit wel rustig aan, anders komt alles er in 1x uit. Als een kindje doorkrijgt hoe het werkt, gaan ze zelf hun lippen om het rietje heen sluiten en zuigen. Als je dan je vinger over het topje houdt, moeten ze echt wat moeite doen. Als ze dat onder de knie hebben, zouden ze de gewone rietjesbeker moeten snappen. Ik heb zelf geen ervaring met deze methode, maar lees dat het voor veel mensen heeft geholpen!

5 maanden geleden

Onze dochter begreep die antilek rietjesbekers ook niet. Ze moet dan op een bepaalde manier aan het rietje zuigen voordat er wat uit komt. We hebben nu de rietjesbeker van de HEMA, die niet antilek is waardoor er gelijk wat uit komt als ze er aan zuigt. Misschien werkt dat ook voor jullie!

5 maanden geleden

Daar kan mijn dochter ook niet uit drinken. En ze drinkt echt al heel goed uit een rietje. Maar het gaat bij mij ook heel moeizaam om er wat te krijgen. Je moet te krachtig zuigen om er wat uit te krijgen.