23 Reacties

3 maanden geleden

Heel bekend. Ons zoontje heeft er ook last van gehad best lang nog. En was ook zomaar weer weg. En nu weer rood van de waterpokken 😐 arm kind

3 maanden geleden

Hier ook, week erna rood in de nek, spontane koorts pieken van. 39,5 die 3 uur duren en dan weer terug naar 36,3 ondertemperatuur. Heel vreemd. En een week later(10-12) dagen na de prik ineens lichte vlekjes wat op mazelen leek, 3 dagen geduurd

3 maanden geleden

Hier vanmorgen de BMR gehad en de arts waarschuwde al dat ze na een week ziek kan worden met roodheid en vlekjes.

3 maanden geleden

Wij krijgen ‘m deze week de prik. Consultatiebureau noemde het de vlekjes prik. Van deze prik krijgt vrijwel elk kindje last van wat vlekjes en koorts. Dit omdat het een ‘levend’ vaccin in. Er zitten verzwakte levende bof, mazelen en rode hond virussen in. Maar te weinig om de ziekte zelf te veroorzaken. Dit is dus anders tov de voorgaande prikken. Dat waren gedode virussen. De ziektekiem is dan niet meer in levende vorm aanwezig.

3 maanden geleden

5-12 dagen na de vaccinatie zeiden ze tegen mij op het cb.

3 maanden geleden

Hebben jullie kindjes hem in de armen of in benen gekregen? Vind het zo zielig in de armen. Die zijn nog zo dun.

3 maanden geleden

Reactie op D-88

Hebben jullie kindjes hem in de armen of in benen gekregen? Vind het zo zie ...
Het mag in beiden volgens de richtlijn dus je kan gewoon vragen om de benen. Dat doen ze tegenwoordig meestal al wel standaard.

3 maanden geleden

Reactie op Niamh26

Het mag in beiden volgens de richtlijn dus je kan gewoon vragen om de benen ...
Top dankjewel. Ik werk op een Kdv en hoor vaak van ouders dat deze in de armen worden gezet.

3 maanden geleden

Reactie op Lippie91

5-12 dagen na de vaccinatie zeiden ze tegen mij op het cb.
Oh grappig, hier zeiden ze 7-14 dagen. Of juist op dag 0/1, maar in die tussendagen niet ..

3 maanden geleden

Reactie op D-88

Top dankjewel. Ik werk op een Kdv en hoor vaak van ouders dat deze in de ar ...
Ligt aan de arts waar het wordt geprikt!

3 maanden geleden

Reactie op 9gag

Oh grappig, hier zeiden ze 7-14 dagen. Of juist op dag 0/1, maar in die tus ...
Het is volgens de richtlijn de eerste 48 uur, en tussen 5-21 dagen (meestal tussen 5 en 12 dagen)

3 maanden geleden

Hoe lang heeft de koorts bij jullie aangehouden? Hier sinds gisteren (dag 7 na de prik) flinke koorts. Voor het slapen vanavond 40.1 en ook wat vlekjes.

3 maanden geleden

Reactie op anna_zwaag

Hoe lang heeft de koorts bij jullie aangehouden? Hier sinds gisteren (dag 7 ...
3 dagen

3 maanden geleden

Reactie op Muijz

Hier vanmorgen de BMR gehad en de arts waarschuwde al dat ze na een week zi ...
Mijn dochter heeft hem vandaag gehad maar dit heeft niemand mij verteld😕 Ze heeft voor het eerst wel echt veel pijn aan haar benen 🥺

3 maanden geleden

Reactie op Muijz

3 dagen
Mag je dan paracetamol geven?

3 maanden geleden

Reactie op zeytje

Mag je dan paracetamol geven?
Ja why not?

3 maanden geleden

Lijken de vlekjes op hand mond voetziektr? Mijn dochter heeft vorige week de vaccinatie gehad en sinds zondag heeft ze allemaal blaren op haar voeten, voeten en billen. Ik denk dat het pech is dat het HMV ziekte is maar even een check hoe bij jullie de vlekjes van de BMR er uit zien/zagen?

3 maanden geleden

Reactie op Lot321

Lijken de vlekjes op hand mond voetziektr? Mijn dochter heeft vorige week d ...
Mijn dochter heeft vorige week ook de vaccinatie gehad en heeft nu op sommige plekjes roze bultjes ( lijken op warmte bultjes maar net iets groter)

3 maanden geleden

Reactie op Sineadx

Mijn dochter heeft vorige week ook de vaccinatie gehad en heeft nu op sommi ...
Leek dat hierop toevallig?

3 maanden geleden

Reactie op Lot321

Leek dat hierop toevallig?
Nee, vind dit lijken op wratjes zou deze foto even mailen naar de huisarts ☺️