Zijn er nog meer kindjes die roodheid in de nek kregen naar de vaccinatie van 14 mdn?
Mijn kleintje heeft het heel erg en het jeukt. De huisarts geeft aan dat het van de vaccinatie kan komen. Die heeft hij nu een week geleden gehad.
Hier ook, week erna rood in de nek, spontane koorts pieken van. 39,5 die 3 uur duren en dan weer terug naar 36,3 ondertemperatuur. Heel vreemd.
En een week later(10-12) dagen na de prik ineens lichte vlekjes wat op mazelen leek, 3 dagen geduurd
Wij krijgen ‘m deze week de prik. Consultatiebureau noemde het de vlekjes prik.
Van deze prik krijgt vrijwel elk kindje last van wat vlekjes en koorts. Dit omdat het een ‘levend’ vaccin in. Er zitten verzwakte levende bof, mazelen en rode hond virussen in. Maar te weinig om de ziekte zelf te veroorzaken.
Dit is dus anders tov de voorgaande prikken. Dat waren gedode virussen. De ziektekiem is dan niet meer in levende vorm aanwezig.
Hoe lang heeft de koorts bij jullie aangehouden?
Hier sinds gisteren (dag 7 na de prik) flinke koorts. Voor het slapen vanavond 40.1 en ook wat vlekjes.
Lijken de vlekjes op hand mond voetziektr? Mijn dochter heeft vorige week de vaccinatie gehad en sinds zondag heeft ze allemaal blaren op haar voeten, voeten en billen. Ik denk dat het pech is dat het HMV ziekte is maar even een check hoe bij jullie de vlekjes van de BMR er uit zien/zagen?