30 Reacties

6 maanden geleden

Hier slapen de kindjes op hun eigen kamer al na 2 maanden ongeveer. Wij slapen gewoon allemaal beter. De jongste wordt al wakker als je de trap op naar boven loopt laat staan al zou ze bij mij op de kamer liggen. En wij zijn allemaal veel gezelliger als we niet doodmoe zijn dus dat is de reden.

6 maanden geleden

Onze zoon slaapt ook nog bij ons op de kamer en ik vind het heerlijk. We hebben afgesproken dat hij in de zomervakantie naar zijn eigen kamer gaat. Enerzijds vind ik dit de juiste stap, maat aan de andere kant ook wel een beetje lastig. Geniet er namelijk van hem zo dicht bij me te hebben en het liefst bij ons in bed 😅

6 maanden geleden

Ik heb hem snel op zijn eigen kamer laten slapen omdat hij wakker werd van mij. Toen hij ineens 2 weken echt ziek was met koorts en overgeven heb ik de ledikant verplaatst naast mijn bed, omdat hij echt zichzelf niet was. Toen hij weer beter was en midden in de nacht "gesprekken" met mij wilde voeren en het echt als een spel begon te zien, heb ik hem weer teruggeplaatst sindsdien slaapt hij rustig snachts en ik ook weer 😊 denk dat dit volledig aan jullie en het kindje ligt als het werkt dan is het ook helemaal geen probleem

6 maanden geleden

Hij slaapt al een tijd op zichzelf in zn eigen kamer als basis, maar we slapen vaker een deel vd nacht samen maar dan in zijn kamer.

6 maanden geleden

Hier slaapt ze al vanaf nacht 1 op der eigen kamer en ging gelijk goed.. en allemaal onze nachtrust :) ze sliep door vanaf dat ze 2 weken oud was

6 maanden geleden

Ja hier wel. In principe ook bij ons in bed 's nachts. Is het meest handig met borstvoeding. Ga dat wel proberen af te bouwen de komende tijd. Als het lukt 🤭 we hebben overigens ook geen slaapkamer over op dit moment, dus hij zal nog wel een tijdje bij ons op de kamer liggen. Sowieso zou ik ze nooit onder de zes maanden op een eigen kamer leggen ivm verhoogd risico op wiegendood.

6 maanden geleden

Reactie op Jalad

Ja hier wel. In principe ook bij ons in bed 's nachts. Is het meest handig ...
Het bij ons in bed slapen ga ik proberen af te bouwen. Niet de borstvoeding per se 😋

6 maanden geleden

Bij ons ook! Heb tot 10,5 maand borstvoeding gegeven dus met de nachtvoedingen ook ideaal om niet uit bed te hoeven. En meestal beland meneertje halverwege de nacht in ons bed. Vind het helemaal prima zo, hij meer nachtrust wij ook. Ze zijn maar kort zo klein en ik geniet ook van het samen slapen.😊❤️

6 maanden geleden

Reactie op Preggiee1

Hier slaapt ze al vanaf nacht 1 op der eigen kamer en ging gelijk goed.. en ...
Echt knap van jullie Het lijkt mij zo moeilijk, 9 maanden zat ze bij me, dat het mij moeilijk lijkt om haar zo jong al los van me te koppelen. Ieder zo zijn ding; dat is helemaal prima. Mijn kind is ook 1 jaar, slaapt ook bij ons op de kamer. Zoals @melaniesj95 zeg: ze zijn maar zo kort klein, dus geniet zolang dat kan (aangezien de tijd al zo hard gaat).

6 maanden geleden

Heerlijk samen. Groot familiebed met ook onze peuter erin. Volgen waar jullie je het beste bij voelen. Voor de 1 is dat samen in 1 bed, samen op een kamer, iedereen op een eigen kamer. Ligt ook aan wat een kindje fijn vindt, ik zelf vind het prettig om mijn dochter te kunnen bieden wat zij fijn vindt : bij ons in bed (ze heeft ook een eigen kamer en bed. De jongste (net 1)drinkt s nachts meestal nog 2 keer bij mij, heerlijk om het direct aan te kunnen leggen en daarna zo allemaal weer verder te slapen.

6 maanden geleden

Lekker toch! Ons zoontje van 11 maanden slaapt vanaf geboorte gewoon op z’n eigen kamertje.. gaat prima, daar heb ik zelf nooit moeite mee gehad en we slapen allemaal beter zo! Dit deden we bij onze dochter van nu 4jaar ook en die wilt nu ineens sinds een paar maanden steeds bij ons slapen, dus die ligt lekker tussen ons in😁 doen we niet moeilijk over, heerlijk toch! Gewoon doen wat voor jullie goed voelt

6 maanden geleden

Reactie op Preggiee1

Hier slaapt ze al vanaf nacht 1 op der eigen kamer en ging gelijk goed.. en ...
Huh sliep door vanaf 2 weken? Wellicht hebben we dan andere definities ervan, maar moesten ze met die leeftijd niet nog elke 3/4 uur ofzo drinken?

6 maanden geleden

Reactie op DiepeZucht

Huh sliep door vanaf 2 weken? Wellicht hebben we dan andere definities erva ...
Op zich als je kind goed groeit mag je op verzoek voeden. Dan moeten ze overdag gewoon een hoop eten om het te compenseren 😋

6 maanden geleden

Ja hier ook! Precies hetzelfde, ledikant aan ons bed. Nog steeds en helemaal prima. Zelfs op vakantie zetten we het bedje naast ons bed. Op den duur zullen we eigen kamer doen, maar voor nu nog heerlijk. We slapen ook veel met z’n drieën in het grote bed. Iedereen moet z’n eigen gevoel volgen idd🌸

6 maanden geleden

Reactie op DiepeZucht

Huh sliep door vanaf 2 weken? Wellicht hebben we dan andere definities erva ...
Nee hoor. Als ze op geboorte gewicht zijn en daarna goed aankomen mag je voeden op verzoek

6 maanden geleden

Onze dochter slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer. Ze begint in haar eigen ledikant, maar eindigt ook regelmatig tussen ons in. Op dit moment hebben we geen kamer over dus ook geen andere optie, maar als we straks in september gaan verhuizen hoeft ze van mij nog niet naar haar eigen kamer. Als er daar wel aan toe zijn willen we een groot vloerbed voor haar maken zodat een van ons naast haar kan gaan liggen mocht ze het nodig hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Jalad

Op zich als je kind goed groeit mag je op verzoek voeden. Dan moeten ze ove ...
Ahja dat was hier sowieso een probleem 😆 nog steeds nachtfles nodig 🥲

6 maanden geleden

Hier slaapt hij (11 maanden) ook nog bij ons op de kamer. Was niet het plan maar hij wordt vaak wakker, ook als wij er nog niet naast liggen dus daar ligt het niet aan. Op dezelfde kamer is dan handiger omdat we dan sneller een speen aan kunnen geven of even zijn handje vasthouden. Als hij 3 weken goed gaat, gaan we het weer proberen op zijn eigen kamer.

6 maanden geleden

Reactie op DiepeZucht

Ahja dat was hier sowieso een probleem 😆 nog steeds nachtfles nodig 🥲
Hier ook nog nachtvoedingen hoor ;) Of het nog nodig is weet ik niet, maar zo is hij binnen een paar minuten weer in slaap in ieder geval 😋

6 maanden geleden

Hai! Hier slaapt onze zoon al vanaf dag 1 op zijn eigen kamer. Zo komen we allemaal toe aan onze rust. Ik slaap zelf heel slecht door veel pijn in bekken. Hij sliep vanaf een maand of 3 door.