25 Reacties
4 maanden geleden
Ons zoontje is ook na 2/2,5 uur weer moe en slaapt dan rustig 2 uur. ‘s middags houdt hij het wat langer vol en kan hij zo’n 3,5 uur wakker blijven. Wij vinden het niet erg en zoeken er ook niets achter. De slaapdruk is smorgens (bij hem in ieder geval) nou eenmaal het hoogst.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde! Rond 7.00/7.30 uur staan we op en ongeveer 1,5/2 uur later wordt er alweer in de ogen gewreven. Meestal dus ook weer slapen na 2/2,5 uur wakker. Is hier al maanden zo. Slaapt overdag ook zeker 3 uur. Overgang naar 1 dutje zien wij ook voorlopig nog niet gebeuren.
4 maanden geleden
Wij houden een 2-3-4 ritme aan. Gehoord bij een slaapcoach (Sleepwellcoach op Insta). Na de nacht blijft hij 2 uur wakker en gaat dan slapen. Nadat hij daar wakker van wordt, blijft hij 3 uur wakker. Na dat laatste slaapje blijft hij 4 uur wakker tot hij de nacht in gaat.
Het verschilt dus ook per dag qua bedtijd.
We kijken niet per se op de klok, maar kunnen aan hem zien wanneer het bedtijd is, voor hem werkt dat super en sindsdien slaapt hij goed
4 maanden geleden
Gemiddeld gaan kindjes pas rond 15 tot 18 maanden naar 1 slaapje. Denk dat we nu op het forum daarom ook vooral topics lezen over kindjes die nog maar 1 keer slapen, juist omdat dat helemaal niet zo gangbaar is.
Onze oudste ging pas met 18 maanden naar 1 dutje, de jongste is ook echt moe in de ochtend na 2-3 uur dus bij hem zal het ook nog wel even duren.
4 maanden geleden
Hier is het een beetje rommelig op het moment ze kan na 2/2,5 uur alweer moe zijn maar soms valt ze dan niet in slaap en slaat ze dus wel het dutje over. Maar soms slaapt ze dus ook wel. Ik leg haar altijd gewoon even op bed en dan zie ik het wel anders rust ze even goed een beetje uit.
4 maanden geleden
Reactie op mcmxxxxxxx
Wij houden een 2-3-4 ritme aan. Gehoord bij een slaapcoach (Sleepwellcoach ...
Hier echt precies hetzelfde! Ook 2/2,5-3-4 ritme en ook de bedtijden verschillen per dag.
4 maanden geleden
Ik vind voor deze leeftijd 2 dutjes van in totaal zo’n 3u keurig hoor. En de nacht pakt ze ook genoeg uren. 2-3-4 ritme kan je dan aanhouden als dat bij je kindje past.
Sommige kindjes hebben echt nog een tijd twee dutjes nodig
4 maanden geleden
Hier ook hoor :-) Bijna 14 maanden en slaapt van 19:00-07:00. Dan weer van 09:00-10:30 ongeveer en dan weer van 13:30-15:00. Dus ook overdag nog 3 uurtjes! Duurt hier denk ik ook nog heeeel lang voordat die ochtenddut eraf is, maar vind het zelf wel lekker eigenlijk haha! Zolang ze happy zijn niks om zorgen over te maken denk ik dan maar.
4 maanden geleden
Hoe doen jullie met bedtijd met het 2-3-4 ritme? Hier is het laatste dutje regelmatig tot 16.30/17.00 uur. Dat betekent pas rond 20.30/21.00 uur naar bed met dat ritme. We doen het nu vaak wel zo, maar het voelt toch laat ofzo. Ook omdat ze de volgende ochtend om 7.15 weer uit bed gaat.
4 maanden geleden
Reactie op Munkie
Hoe doen jullie met bedtijd met het 2-3-4 ritme? Hier is het laatste dutje ...
Hier eindigt het laatste dutje wel max. 16:00 omdat ik een bed tijd van na 20:00 wel echt te laat vind (maar dat is persoonlijk). Mocht ik dus bijv zo uitkomen dan hou ik toch wel een kort ochtenddutje aan van 1 cyclus.
4 maanden geleden
Reactie op Munkie
Hier ook soms een dutje tot 16:00/16:15 maar dan leg ik hem wel op normale bedtijd (hier rond 19:00-19:30) op bed. Vaak speelt of brabbelt hij dan nog 15 min maar valt daarna wel in slaap. Als ze langer slapen overdag denk ik dat ze dat extra nodig hebben, maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend. Wat gebeurt er als je je kindje dan eerder dan die 4 uur wakker tijd op bed legt?
4 maanden geleden
Reactie op Munkie
Wij maken onze zoon uiterlijk 16.30 wakker en leggen hem dan rond 19.30 uur weer op bed. Het middagdutje duurt hier max een uurtje waardoor hij nog voldoende slaapdrang heeft om rond 19.30 uur de nacht in te gaan.