25 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Joni22

Hier ook soms een dutje tot 16:00/16:15 maar dan leg ik hem wel op normale ...
Haar ochtenddutje is altijd lang en middagdutje wat korter. Vaak 2/2,5 uur en 1/1,5 uur. Dus komen eigenlijk altijd wel laat uit. Met mij thuis kan ze niet zelfstandig slapen nog. Ik voed haar altijd in slaap. Als ik er niet ben kan ze overigens wel prima zelfstandig gaan slapen. Ik leg haar dus meestal op bed en doe ik dat bijvoorbeeld al om 19 uur, dan is het de hele avond spoken. Wordt ze vaak na elke slaapcyclus wakker en dat gaat door tot middernacht. Ze wordt sowieso nog steeds altijd wel na 1 cyclus wakker, maar tegenwoordig slaapt ze regelmatig wel door daarna. Maar dit dus wel na een wakkertijd van bijna 4 uur. Wakker maken overdag doen we niet meer. Ze werd daar echt chagrijnig van🙈 en het hielp weinig voor de nacht. Ook doen ze bij ons op de opvang niet aan wakker maken, dus dan is het helemaal warrig voor haar.

4 maanden geleden

Reactie op Munkie

Haar ochtenddutje is altijd lang en middagdutje wat korter. Vaak 2/2,5 uur ...
Hoe ziet jullie schema er ongeveer uit? Onze zoon slaapt ‘s morgens ook langer maar wij komen eigenlijk altijd wel mooi uit qua slaaptijden

4 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Hoe ziet jullie schema er ongeveer uit? Onze zoon slaapt ‘s morgens ook lan ...
Er zijn dagen dat we zo uitkomen dat ze rond 19.30 naar bed gaat. Maar meestal toch wel later. Het verschilt van dag tot dag. Beetje overal genomen rond 7.15 wakker, tussen 9.30 en 10 slaapt ze. Dit duurt dan tot 12/12.30 ongeveer. Middagdutje is dan rond 15/15.30 en duurt daardoor soms weleens tot 17.00 uur, maar eigenlijk altijd wel tot minstens 16.15 uur en vaak zelfs tot minstens 16.30 uur. Vandaag was ze 16.45 wakker en heb geprobeerd eerder naar bed te brengen. Rond 19.45 naar boven en toen gevoed. Uiteindelijk tot 21.00 uur bezig geweest en is ze zelf in haar bedje in slaap gevallen, wel met mij naast haar. Ze lijkt dus die 4 uur wakkertijd echt nodig te hebben. Vind het alleen zelf zo laat en het lijkt me een korte nacht voor haar. Ze lijkt het er verder goed op te doen. Was voornamelijk benieuwd hoe het bij andere gaat die het 2-3-4 ritme aanhouden. Of dat er ook kindjes zijn die in de avond wel gaan slapen na bijvoorbeeld 2 uur wakkertijd. Hoe ziet het er bij jullie uit?

4 maanden geleden

Reactie op Munkie

Er zijn dagen dat we zo uitkomen dat ze rond 19.30 naar bed gaat. Maar mees ...
Wij maken onze zoon wel wakker uit z’n dutjes dus ik denk dat daar het verschil in zit. Meestal wordt hij rond 7.30 wakker en dan slaapt hij van 10.00 tot 12.00 en van 15.15 tot 16.30. Vervolgens rond 19.30 uur weer naar bed. Wij hebben dus meer een 2,5-3-3 schema eigenlijk.

4 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Wij maken onze zoon wel wakker uit z’n dutjes dus ik denk dat daar het vers ...
Hier was het voorheen ook zoiets. Zaten we ook op een 2,5-3-3 ritme. Laatste tijd was het slapen in de avond zo rommelig dat we haar nu dus iets later probeerde en dat werkt wat beter. Vandaag gaat het weer over een andere boeg🙈😂 Vanmorgen wilde ze echt niet slapen, bijna een uur geprobeerd toen opgegeven. Ook eigenlijk geen vermoeidheidsignalen vanmorgen. Rond 11.30 uur begon ze pas in haar ogen te wrijven. Denk dus dat we vandaag voor één dutje gaan😅 vanavond dan wel op tijd naar bed. Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat.