8 Reacties
13 dagen geleden
Ons dochtertje is ook 1.5, wordt ook nog vaak 1 tot 3 x wakker in de nacht voor een nachtvoeding ( geef nog borstvoeding ).
Zijn deze week verhuist en nu over na eigen kamer samen met broer van bijna 4 jaar. Ze wordt nog wakker en neem haar dan mee bij ons op de kamer in het camping bedje of bij ons in bed.
Je bent niet de enige en doe wat goed voelt voor jullie ! Ons zoontje sliep pas rond de 2 door en slaapt nu nog steeds bij ons in bed , omdat hij dit fijn vindt. Start in zijn eigen bed en komt in de nacht bij ons liggen.
Moet eerlijk zeggen dat we t zelf ook wel fijn vinden, de eerste avond in ons nieuwe huis en zonder kids in bed voelde toch wel heeel gek en niet fijn vond ik.
13 dagen geleden
Hoi! Hier ook een mannetje dat nog nooit heeft doorgeslapen. Ik ben twee weken geleden gestopt met borstvoeding en hij is toen na 16 maanden samen slapen naar zijn eigen kamer op een vloerbed gegaan. Ik moet zeggen dat hij beter slaapt (langere stukken) maar nog steeds wel 3 of 4 keer wakker wordt. Vooral heel vroeg wordt hij wakker, 4:50, 4:45 of 5 en waar ik eerst de borst kon geven en hij dan nog wel een uurtje sliep is hij nu niet meer in slaap te krijgen en starten we zo vroeg al de dag 🙁 flesje warme melk werkt ook niet. Dus in ieder geval fantastisch dat jullie dochter wel weer in slaap komt als ze wakker wordt. Ik hoop dat het uiteindelijk vanzelf beter gaat doordat hij zich veilig voelt en wij er voor hem zijn ‘s nachts. Ik denk ook dat het heel erg aan het kindje ligt.. wij hebben een heel alert en actief mannetje dat eigenlijk nooit heeft willen slapen en veel hulp nodig heeft om tot rust te komen. Ik denk dat in ons geval de bevalling ook vrij traumatisch is geweest en dat dat ook meeweegt. Geen tips maar wel herkenning. ♥️
12 dagen geleden
Dank voor jullie reacties! Hier inderdaad ook een alerte dame die zich enorm snel ontwikkeld en overdag veel aan het testen is waardoor ze naar mijn gevoel ‘s avonds echt de connectie zoekt bij ons. Wij missen soms wel het ‘s avonds knuffelen in bed zonder kind er tussen maar we willen het wel op een fijne en veilige manier voor haar. Kwestie van proberen dan straks denk ik 🥰
12 dagen geleden
Hier ook een die amper door heeft geslapen. Ik word er echt een beetje wanhopig van eerlijk gezegd. Er lijkt ook geen rode draad in te zitten, als in; als ze overdag zo en zo slaapt gaat het wel goed en anders niet. Werkelijk elke nacht is een verrassing. Soms uren wakker, soms vroeg wakker en heel soms niet wakker tot 6 uur. En een enkele keer 7:00 als ze uren wakker is geweest ‘s nachts maar zelfs dan kan ze doodleuk om 6:00 klaar wakker zijn. Ik weet ook echt niet meer wat we kunnen doen. Heb al meermalen contact gehad met een slaaptherapeut vanuit het CB, al met wakkertijden etc gewerkt. Het lijkt allemaal niks te doen.
Ik overweeg een vloerbed en samen slapen. En ben bezig met een knuffel als een soort troostobject te introduceren. Hopelijk wordt ze daar over een tijdje rustig genoeg van om door te kunnen slapen. Weinig tips dus voor je, behalve misschien een knuffel geven als ze die nog niet heeft.
Hier ook een alert en pittige dame die goed weet wat ze wil. Misschien is dat wel een link met minder slaapbehoefte?
12 dagen geleden
Elk kindje is anders, maar ik denk dat ze er wel aan zal wennen. Onze dochter is tot voor kort een moeilijke slaper geweest. Had ons 's nachts heel veel nodig. Op een gegeven moment hebben we een vloerbed aangeschaft zodat een van ons bij haar kon liggen. Dat was toen ook een tijdje elke nacht nodig. Nu sinds 3 weken slaapt ze ineens elke nacht, de hele nacht door in haar eigen bed. Ze heeft ons niet meer nodig. We hebben daar echt niks voor gedaan, we hebben haar altijd de liefde en aandacht gegeven die ze nodig had. Maar nu is ze zelf dus zover dat ze het zelf kan 😊
12 dagen geleden
Hoi TS, ik slaap ook samen met m’n zoontje (17 maanden) en ook hij is nog ca 3 keer per nacht wakker om wat te drinken (borstvoeding). Soms vaker. Ik heb nog niet geprobeerd hem in een eigen bed te late slapen. Bij het dutje overdag lukt dat wel, als z’n vader hem in bed legt. Ik volg je topic graag even. En dan weet je dat er dus nog meer zijn in dezelfde situatie. Succes met de veranderingen!
11 dagen geleden
Fijn om te lezen dames!
Misschien denk ik over een tijdje wel zoals met alles: Waar heb ik me druk om gemaakt 😂
Maar met een tweede op komst zou iets meer zelfstandigheid wel fijn zijn denk ik.. Al komt het anders ook wel weer goed natuurlijk 🥰
Er lijkt idd wel een verband te zitten tussen het slapen en onze pittige dametjes haha ❤️