Hi allemaal!
Zijn er meer kindjes die nog niet doorslapen?
Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar oud en heeft nog nooit doorgeslapen. Ze gaat tussen 19:00 en 20:00 naar bed, krijgt dan nog een flesje lauwe halfvolle melk (100 ml) en valt op of naast ons in slaap. Dit is ze zo gewend en wil ze niet anders, wat we ook prima vinden. We zijn vanaf een aantal maanden veilig gaan samen slapen omdat ze zo vaak wakker werd dat we geen slaap meer kregen en sindsdien slaapt ze dus bij ons. Sinds een week ben ik volledig gestopt met de borstvoeding, al wil ze nog steeds veel friemelen en knuffelen.
Ze wordt sowieso wakker rond 23:00 en 05:00, soms ook nog een keer tussendoor, maar slaapt uiteindelijk wel tot een uur of 07:00.
Vanwege onze verbouwing kunnen we haar nu nog niet apart laten slapen, maar over een paar weekjes zijn we weer thuis en willen we proberen haar op haar eigen kamer te laten slapen. We hebben een vloerbed dus kunnen haar zoals ze gewend is in slaap laten vallen, maar ik ben wel bang dat ze heel vaak wakker zal worden omdat ze onze aanwezigheid mist. Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen als jullie deze hebben en hoe het jullie is afgegaan. We willen het wel op een fijne manier doen voor haar. Het is een gevoelig en pittig dametje en vanaf ze heel klein is kan ze huilen tot spugen aan toe en daar voelen wij ons niet fijn bij.
Benieuwd naar jullie reacties! 🥰