13 Reacties

3 jaar geleden

Nee, mag niet. Op de ZwangerHap app kan je alles invullen en daar staat wat wel en niet mag.

3 jaar geleden

Wat ik begreep is dat je beter diep ingevroren garnalen kunt pakken dan de verse. Verder lijkt het mij allemaal niet zo’n probleem. In de vorige zwangerschap heerlijk genoten van m’n visjes. Beviel, en een week later mocht het ineens niet meer. Denk dat het allemaal wel mee valt.

3 jaar geleden

Mijn verloskundige heeft me een lijst gegeven en daar staan ze op dat je ze gewoon mag eten als ze maar goed verhit zijn dus niet rauw.

3 jaar geleden

Lang niet gedaan, nu wel. Een keer in de drie weken. Mijn vk zei dat de app heel streng is en dat kleine hoeveelheid elke keer niks doet

3 jaar geleden

Zou niet mogen vanwege hoeveelheden kwik en dioxide. Reden dat je ook geen tonijn en andere roofvissen meer zou mogen. Als je VS richtlijnen bekijkt zeggen ze niet vaker dan 2x per week. En in ieder geval altijd goed verhit natuurlijk.

3 jaar geleden

Ik zou eerder anti aanbak pannen en plastic waar je van eet de deur uit doen en wel genieten van die paar garnalen tijdens de zwangerschap 🤫

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Ik zou eerder anti aanbak pannen en plastic waar je van eet de deur uit doe ...
ja hoe zit dat nou met die antiaanbakpannen? zijn die alleen slecht als ze oud worden en dus het laagje beetje bij beetje in je eten komt? of zijn ze ook slecht als ze nieuw zijn met intacte antiaanbaklaag? oh super offtopic trouwens🙈🙈🙈 sorryyyyy!!!

3 jaar geleden

Ik heb wel met oud en nieuw 5 garnalen gegeten bij de gourmet. En vorige week 2 bij de wok. Wat heb ik genoten! "Mag niet" is wel heel overdreven in mijn optiek. De Zwangerhap app geeft een advies. Het is aan jezelf of je het advies opvolgt. Natuurlijk zal de Zwangerhap app geen dingen laten zien die niet zouden kloppen. Maar ik neem in sommige gevallen het advies met een klein korreltje zout. Zo stond er ook iets van 3 dropjes per dag, maar als ik drop eet, ga ik echt niet tellen hoeveel ik er neem. Mijn motto is: geniet maar met mate. En maak voor jezelf de keuze welke dingen je wil laten en welke dingen niet. Ik heb voornamelijk de keuze gemaakt om wel heel af en toe een paar garnalen te eten, omdat juist andere soortgelijke landen als Nederland dit niet "verbieden", maar aangeven dat je dit met mate kunt eten.

3 jaar geleden

Reactie op Josie88

ja hoe zit dat nou met die antiaanbakpannen? zijn die alleen slecht als ze ...
Niet alleen. Het heeft ook te maken met het verhitten van de pan. Als je deze heel warm verhit komen er giftige dampen vrij. Ken je dat verhaal van vogels die het loodje leggen tijdens een gourmet avond? Die dampen adem je dus ook in. De stukjes van die anti aanbak pannen zijn ook niet al te best voor je net als het verwarmen van plastic in de magnetron met eten er in. Zwangerhap maakt je angstig maar wat wij dagelijks binnen krijgen aan hormoonverstorende en kankerverwekkende stoffen zoals pfas, parfum, haarlak, waterproofmascara (pfas) en andere chemische stoffen die ervoor zorgen dat je een toxische cocktail daar van binnen krijgt op je huid en via je longen etc. Nu wil ik je niet super angstig maken want wie is er niet opgegroeid met tupperware en onveilig plastic speelgoed uit china van vroeger 😂 maar het is wel iets om over in te lezen. Zeker waar we onze ongeboren kinderen nu en er na aan blootstellen. Daarom denk ik niet dat die paar keer garnalen of een bak kibbeling het grootste probleem zijn waar je rekening mee moet houden. Ik kan je de insta-accounts van tegengif.nl en irisdegoede aanraden. Niet alles moet je overnemen als 100% de waarheid maar pak de elementen eruit die bij je passen en die werkbaar zijn :)

3 jaar geleden

Ik heb ze deze week al 3keer gegeten spaggheti scampi met groentjes wel goed gebakken proper gemaakt , ik at juist noooit vroeger scampis ma nu dat ik zwanger ben leert mij onze kleine van alles eten precies😂 voorzichtig maar zeker ervan genieten als je daarin echt goesting krijgt dan moet je het gewoon eten:)

3 jaar geleden

Is dat zo? Nou ze smaakten me anders heerlijk in de spaghetti 🤣 dit wordt mijn 5e en oudste is 16,5. In hun tijd waren al die apps er niet en vroeger at iedereen ook gewoon alles. Ik ben van mening dat er slechtere dingen zijn waar we ons druk om moeten maken dus ik zou zeggen geniet ervan. En als je je er toch druk om maakt, dan eet het met mate ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Niet alleen. Het heeft ook te maken met het verhitten van de pan. Als je de ...
Amen! “Een baby die tijdens die eerste 1000 dagen blootstaat aan stress, rook, slechte voeding, mishandeling of andere risicofactoren, begint al met een achterstand aan de rest van zijn leven.” Wij (de keuzes die we maken) spelen zo’n grote rol in de gezondheid en ontwikkeling van ons kind.