35 Reacties
2 jaar geleden
Boek van baby in een droomritme gelezen en aan het hanteren.
Biedt voor ons rust en een houvast.
2 jaar geleden
Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik 100% voor de slapen volgens wakkertijden zou gaan als basis in ieder geval.
Super fijn hoor als slapen op schemas werkt, maar ik kan mn kind niet forceren ineens 2.5 uur te slapen. Ik kan mn best doen het te verlengen maar werkt vaak niet. Zijn wakkertijden volgen werkt hier juist heel goed. Je kan nog steeds wel wat ritme overigens aanbrengen door om x tijd sowieso wakker te maken en te laten slapen. Wij doen dit snachts nu is hij door de klok al veel eerder in zn typische nachtslaap maar maken we hem wel wakker en leggen hem daarna weer op bed. De rest vd dag is wakkertijden.
Maar ik denk dat je moet kijken naar wat je zelf geprobeerd hebt en ervaart dat wel of niet werkt en voor jou prettig voelt. Ik voed bvb ook op verzoek dat past bij mij. En naarmate we vastere tijden weer opstaan en de slaapjes zoals nu goed gaan, kom je automatisch in een vaster schema. Alleen wel op wanneer je baby klaar is om langer te slapen en dan lekker te laten en niet moeilijk doen als hij niet slaapt.
(Note ik ken niet de manier van snuggles and dreams goed genoeg maar wat ik er telkens van meekrijg denk ik telkens wtf hoe dan)
2 jaar geleden
Wij hanteren wakkertijden en letten op vermoeidheidssignalen. Dat werkt hier goed. Zou niet weten hoe ik een schema erin moet aanbrengen.. zij is moe wanneer ze moe is?
2 jaar geleden
Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van de slaapkops, een coach. Dochter van toen 5 maanden werd elke nacht wakker en het duurde dan uren voor ze weer in slaap viel. Uiteindelijk bleek dat we haar veel te lang wakker hielden overdag en dus ze oververmoeid was, ondanks dat ze geen signalen gaf dat ze moe was.
Nu let ik bij mijn tweede dochter veel beter op de wakkertijden, en volg dus ook een soort schema. Dochter slaapt voorlopig echt heel goed, niet wiegen voor het slapen, kan haar wakker wegleggen. Dus blij dat we toen die coach in armen hebben genomen
2 jaar geleden
Wij volgens bij beide kindjes droomritme.
Dit heeft echt wel geleid tot voorkoming van oververmoeidheid, vooral bij de eerste die altijd maar door gaat en nooit laat zien moe te zijn. Tot wij ingrepen, hem naar boven brachten en toen kwamen de eerste gaapjes.
Als je echt veel slaapproblemen hebt, kun je via het CB in contact kopen met een pedagoog. Die kan je goed helpen met een plan en kosteloos! Raad het iedereen aan.
Wij hebben daar zoveel meer aan gehad dan een Slaapcoach
2 jaar geleden
Overigens, je leest hier veel droomritme. Ik dacht dat droomritme ook obv wakkertijden was.
2 jaar geleden
Reactie op DiepeZucht
Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik 100% voor de slapen volgens wakk ...
Hier doen wij precies hetzelfde, zodra die begint te gapen leg ik hem neer met ze speen en hij slaapt Bijna gelijk. Hij word nu snachts ook weer wakker voor een voeding, verschilt per tijd. Die krijgt ie dan gewoon al is het 1 uur of 5 uur smorgens. En om 7 uur gewoon ze ontbijtfles op bed, en dan begint de dag.
(Om half 8 ff douchen voor mama, om 8 uur in de kinderwagen met de honden mee uitlaten.) Half 9 gaat hij in bad, doet daarna meestal een dutje in de box. En weer een fles als hij wakker word. Dan ff spelen (sinds deze week ook een hapje tussendoor), rond 12-1 krijgt hij weer een fles en slapen afhankelijk van de tijd welke eerst. En zo de dag een beetje doorkomen.
Soms doet ie 3 dutjes, andere keer doet ie er 5.
En na ons avondeten, gaat ie lekker slapen in de kinderwagen met slaapzak al aan. Komt ie tussen 22:00 en 23:30 weer voor een fles en dan gaat ie met ons samen mee naar boven om in ze bed te slapen
2 jaar geleden
Ik heb de slaapgids van slaaptipsvoorbabys maar geef hier mijn eigen draai aan. Wat ik ook doe soms lukt het haar gewoon niet om een middagdutje van 2,5 uur te maken. Ik probeer het even maar als het niet lukt haal ik haar uit bedje en kijk ik naar de wakkertijden. Vaak wil ze het dutje daarna wel wat langer slapen. Volgens die gids ‘mag’ dit dan niet omdat ze dan onvoldoende slaapdruk zou opbouwen voor de nacht maar dit is (in ons geval) onzin. Ze slaapt ‘s nachts super goed. Gaat rond 18.30 naar boven en slaapt uiteindelijk tussen 19.00/19.30 tot 7.00/7.30.
2 jaar geleden
Wij hebben met een slaapcoach gewerkt die zie dat ze alleen van ‘zachte’ methodes gebruik maakte. Maar uiteindelijk moesten we de baby’s evengoed laten huilen: dat is dan alsnog een uitdoof methode. En dat schaadt de hechting. Ben daarna flink de wetenschappelijke literatuur ingedoken… en slaap trainen… daar is geen enkel bewijs voor dat het werkt tegenover niets doen.
We hebben wel een duidelijker slaap ritueel gemaakt. En het kamertje wat beter verdonkerd.
Hoe ouders ze worden hoe beter ze vanzelf gaan slapen… een baby is geen machine 🤍✨.
2 jaar geleden
The new sleep coach! Ze geeft goede adviezen en heeft een zachte liefdevolle aanpak. Je kan haar vinden op Instagram
2 jaar geleden
Reactie op babyaugustus20
The new sleep coach! Ze geeft goede adviezen en heeft een zachte liefdevoll ...
Zij werkt met een lampje waarbij je kindje moet wachten tot het groen is voordat hij uit zijn kamer mag komen.
Ik vind daar wat van.
2 jaar geleden
Reactie op M123456789
Zij werkt met een lampje waarbij je kindje moet wachten tot het groen is vo ...
Maar niet bij baby’s;) het gebruik van een slaaptrainer is volgens mij heel normaal vanaf de peuter leeftijd
2 jaar geleden
Ik heb de slaapgids van slaaptipsvoorbabys maar geef hier mijn eigen draai ...
Hier ook 30 min en erna 50 en nu al bijna anderhalf.. ja tis niet anders zijn geen robots ik laat het maar .. als die maar voor 17;00 wakker is is het prima… en slaapt goed snachts dusja
2 jaar geleden
Ik heb 2 weken geleden een consult gehad met slaaptipsvoorbabys. Hier kreeg ik op basis van onze situatie handvaten. Mijn dochter is bijna 6 maanden en slaapt alleen als ik haar in mijn armen wieg, wat mij begint op te breken. De methode die ik heb gekregen is de waiting approach methodiek. Ik heb het vervolgens 1 nacht geprobeerd, maar zat uiteindelijk zelf op de bank te huilen en merkte dat ik hier niet voor gemaakt ben. Nu twee weken verder wordt haar slaap alleen maar erger. Ik heb mijn zusje gevraagd om aankomend weekend mij te komen helpen, omdat mijn man en ik dit lastig vinden en mijn zusje dit ook bij haar twee kinderen heeft toegepast. Ik zal tegen die tijd wel een update geven of het gewerkt heeft en hoe het is gegaan ☺️.