43 Reacties

één maand geleden

Hier is het goed with the flow, smorgens om 9 uur staan we op. En als die moe is gaat ie een dutje doen. Soms is dat om half 12 andere keer om half 2 pas. Net als de duur, gemiddeld 1,5 uur, maar andere keer tot 3 uur lang slapen. En bedtijd is ergens tussen 6 en 8. Valt het dutje laat, dan is bedtijd ook later. Soms doet ie ook nog 2 dutjes, is echt een beetje een overgangsperiode van 2 naar 1 dutjes rond deze leeftijd. Gewoon kijken naar waar je kindje behoefte aan heeft

één maand geleden

Hier vaak 2 dagen 1x, soms van 10:30-12:00 soms van 12:30-14:00 afhankelijk van hoe laat ze wakker werd en of ze nog lekker speelt. Meestal slaapt ze na 2 dagen 1 dutje wel weer een dag 2 dutjes van ongeveer een uurtje of van 10-11:30 en dan van 15:30 -16:00 nog. Heel erg zoeken en kijken naar de behoefte werkt hier dus wel goed. Nachtjes zijn van 19-7, wel met een paar keer roepen tussen 22 en 23:30 maar verder zijn de nachtjes gelukkig wel goed momenteel.

één maand geleden

Hier ook 1 slaapje, tussen 7 en 8 opstaan en rond 13u naar bed voor 2 tot 3u slaap. En gaat savonds om 20.00 uur weer na bed. Ik merk deze week wat onrustige en vroege ochtenden maar voorheen was dit een prima schema. Vandaag weer normale tijd wakker, hopelijk de vroege ochtenden nu weer voorbij haha

één maand geleden

Hier tussen 1200 en 1230 naar bed. Slaapt tot ze zelf wakker wordt. Meestal is dit rond 1430.

één maand geleden

Reactie op Caatje1988

Hier is het goed with the flow, smorgens om 9 uur staan we op. En als die m ...
Gisteravond/vandaag weer een prima voorbeeld🤣, gister wou die niet slapen, tot kwart voor 10 klaarwakker in de avond. Vanmorgen om 11 uur wakker geworden, het is nu 3 uur en hij ligt net voor ze dutje. Maak hem om uiterlijk 5 uur wakker, en rond half 9 dan weer richting bed.

één maand geleden

Hier slaapt ze veel meer, maar ze houd van slapen denk ik. De dag begint meestal rond 07.00 a 08.00 en dan gaat ze rond 10.00 a 11.00 naar bed tot ongeveer 14.00 uur. Ze slaapt gemiddeld 3 uur overdag. En dan om uur of 19.00 de nacht in. Ze slaapt door en afhankelijk van hoe druk de dag was en of ze last van haar kiezen heeft bijvoorbeeld moeten we in de avond soms even een speentje geven. Al met al echt prima om ze lekker veel te laten slapen. Ik geloof dat voor deze leeftijd zo'n 14 a 15 uur per dag gemiddeld is. Dus zeg maar 12 in de nacht en dan nog 2 a 3 overdag. Wij maken ze ook niet wakker uit een dutje. Tenzij ze onverhoopt ineens weer 2 slaapjes doet. Dan korten we het einde middag dutje wel in.

één maand geleden

Hier wordt ze tussen 7.00/8.00 wakker. Gaat dan tussen 12/12.30 naar bed. Ene keer slaapt ze een uur andere keer 1,5 of 2 uur. Gaat tussen 18.30/19.00 naar bed toe. Soms wordt ze rond 7.30 wakker zet ik een muziekje aan via de babyphone en slaapt ze nog tot 8.30.

één maand geleden

Ik zou haar denk ik wat langer laten slapen ‘s middags. Zeker bij de overgang hebben ze soms een iets langer middagslaapje nodig, ik maak mijn kindje meestal pas wakker na 3-3,5 uur als hij dan nog slaapt. Wij zitten nog in de overgang dus onze dagen wisselen nog. Meestal is het wel 1 dutje en dan is het 6.30-7.00 wakker, 12.00-12.30 naar bed, ergens tussen half 3 en 4 uur wakker, afhankelijk van hoe laat hij uit zijn middag dutje wakker is tussen half 7 en half 8 naar bed. Als hij wel nog 2 slaapjes doet dan breng ik hem om half 10 naar bed maar maak ik hem om 10 uur wakker omdat hij anders ‘s middags niet meer slaapt. Dan gaat hij om 1 uur half 2 naar bed voor zijn middagslaapje. Dan slaapt hij ongeveer 1,5-2 uur dus kom je ook op dezelfde bedtijd uit

één maand geleden

Waarom zou je een kind wakker maken? Als een kind 18.30 in bed ligt om te slapen, en het dan om 6 uur wakker word, heeft die 11.5 uur geslapen, dit is al best lang. Gemiddeld slapen ze 10 a 11 uur in de nacht.... Overdag langer laten slapen, en daarna misschien iets later naar bed waarvoor mogelijk met de tijd het ochtend gedeelte waat verschuift. Maar vooral niet wakker maken overdag! Dreumesen hebben vaak slaapcyclus van 45 /50 minuten... Als je ze na 2 uur wakker maakt, maak je ze dus in zoon cyclus wakker. Dat is vervelend.

één maand geleden

Inmiddels een paar dagen verder en ik laat haar nu slapen van 12.15-… ze wordt zelf wakker rond 15u (dus maak haar niet meer wakker) echter blijven de nachten hetzelfde… dus ben begonnen met de gerbera methode en dat lijkt (eindelijk!) te werken! 💪🏻

één maand geleden

Hier nog 2 dutjes, dan 10-11 en van 14.30 tot 16 uur. Nacht van 20-7 ( ongeveer) met nog wel 1 nachtvoeding. Wel het ochtendslaapje aan het inkorten omdat het smiddags wat lastiger gaat, leuke overgang deze😅 Klinkt toch een beetje als oververmoeidheid. Lukken 2 dutjes ook niet als je een andere slaapplek probeert? Auto oid

één maand geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier nog 2 dutjes, dan 10-11 en van 14.30 tot 16 uur. Nacht van 20-7 ( onge ...
Ah oké, ja hier is ze er echt vanaf van dat ochtenddutje. Ze is een buikslaper dus op haar rug in de autostoel is geen optie 😅

één maand geleden

Hier vandaag na weeeeeken van 2 slaapjes weer is 1 slaapje en sliep gewoon 2.5 u.. ben benieuwd hoe vanacht gaat

één maand geleden

Reactie op JaquelineJansen

Inmiddels een paar dagen verder en ik laat haar nu slapen van 12.15-… ze wo ...
Wat is dat als ik vragen mag? Hier ook 1 die nog steeds ‘s nachts komt 1/2 keer 😣

één maand geleden

Reactie op Claartje85

Wat is dat als ik vragen mag? Hier ook 1 die nog steeds ‘s nachts komt 1/2 ...
Zie afbeelding 😉

één maand geleden

Als ik dit lees ben ik jaloers! Mijn kind slaapt echt minimaal.... maximaal 1 dutje van een uur en 20 minuten. Meer slaapt hij gewoon niet. 'S nachts slaapt hij ook maximaal 11 uur . Soms nog minder. We hebben alles al geprobeerd, maar krijgen er gewoon niet meer slaap in..... ik zou willen dat ie eens (langer dan) 2 uur sliep als dutje ...😅😭

één maand geleden

Inmiddels een paar dagen verder en ik laat haar nu slapen van 12.15-… ze wo ...
Hoe zijn je nachten nu? Moet je nog steeds opstaan of is het beter met de methode?

één maand geleden

Reactie op kelldd

Hoe zijn je nachten nu? Moet je nog steeds opstaan of is het beter met de m ...
Weer terug bij af. Nu vaak 1,5u bezig zonder resultaat. Ze eindigt dan weer tussen ons in 😬 Beetje radeloos word ik ervan 😳

één maand geleden

Weer terug bij af. Nu vaak 1,5u bezig zonder resultaat. Ze eindigt dan weer ...
Oh god, wij starten nu terug met de ferber methode sinds deze avond. Want wij zijn moe! Al enkele nachten urennn wakker. Deze nacht ontroostbaar van 00u tot 02:30u geduurd. Uiteindelijk bij ons in slaapgevallen en dan verplaatst naar zijn bedje.. pff

één maand geleden

Reactie op kelldd

Oh god, wij starten nu terug met de ferber methode sinds deze avond. Want w ...
Ja, zo ontzettend vervelend! Hier op een hand te tellen doorgeslapen in haar hele leven 😬 Veeg mij maar op… zo klaar mee ook 🥴