43 Reacties
één maand geleden
Reactie op JaquelineJansen
Ja, zo ontzettend vervelend! Hier op een hand te tellen doorgeslapen in haa ...
Ja bij ons op 9 maand gestart met slaaptraining, de ferber method een sliep na nacht 3 gewoon door voor zeker enkele weken met af en toe een nachtje wakker. En dan sinds hij ziek is geworden weer in ziekenhuis beland was het weer omzeep..
één maand geleden
Reactie op kelldd
Ja bij ons op 9 maand gestart met slaaptraining, de ferber method een sliep ...
Klinkt ook pittig! 🥴 Hier lijkt het helemaal geen effect te hebben. Terwijl het bij de oudste ook zo ging als jij beschrijft. Misschien verkeerde timing qua leeftijd/fase? 🤷🏼♀️
één maand geleden
Hier ook enorm zoekende. Soms het idee dat ze echt qua wakker tijd makkelijk 1 dutje kan doen.
Dit doen we dan ook en ze slaapt dan vaak tussen 12.00-15.00. Maar we merken echt dat ze eigenlijk met 1 slaapje overdag, ook al slaapt ze 2.5 uur, ‘s nachts slecht slaapt. Ze is dan lang wakker ‘s nachts.
Terwijl als ze 2 dutjes doet, ze ‘s nachts veel beter slaapt, maar eigenlijk qua wakker tijd overdag is ze dan erg kort wakker voordat ze weer voor der 2de slaapje gaat liggen.
Meerdere die dit merken??? Ik weet echt ff niet wat handig is nu om te doen qua hoeveelheid slaapjes
één maand geleden
Reactie op sien23
Hier ook enorm zoekende. Soms het idee dat ze echt qua wakker tijd makkelij ...
Hier is het juist dat die of met 1 slaapje of met 2 slaapjes slaapt die even veel , 2 a 2.5 u totaal.. alleen met 2 slaapjes wordt die merk ik ( steeds vroeger wakker na de nacht ) en met 1 slaapje slaapt die hele nacht snachts en langer terwijl slapen net zoveel… met 1 slaapje slaapt die 11.5 a 12 u en met 2 slaapjes laatste tijd echt max 10.5 u snachts??? Meer die dit herkennen?? Sprong 10? Slaapregressie? 1 slaapje lukt trouwens ook niet als die al voor 6 wakker is dusja.. is ook geen andere optie maar dus wel dingen die opvallen..
één maand geleden
Hier is het ook weer erg onrustig. Savonds veel korte momenten wakker, even troosten en weer slapen. Snachts ene nacht niks, andere nacht om t uur. Vandaag om 4.15 was mevrouw klaar voor de dag! Toppunt. Normaal slaapt ze hier overdag 1,5/2u en snachts van 20.00 tot 07.00/08.00 uur. Vandaag vroeg na de opvang en daar toch maar weer een ochtend slaapje, van 04.15 tot 12.00 redt ze nooit
één maand geleden
Reactie op Tinke
Hier is het ook weer erg onrustig. Savonds veel korte momenten wakker, even ...
Gewoon 2 slaapjes..
één maand geleden
Reactie op Tinke
Hier is het ook weer erg onrustig. Savonds veel korte momenten wakker, even ...
En wat doe je dan op 4:15 ga je dan gelojk eruit of probeer je nog in slaap te krijgen?
één maand geleden
Reactie op devidevries
En wat doe je dan op 4:15 ga je dan gelojk eruit of probeer je nog in slaap ...
Nee ik ga eerst troosten, dan weer proberen. Daarna luier, warmer aankleden, weer proberen. Daarna even troosten en zingen en weer proberen. Daarna flesje melk op de kamer en weer proberen. Ondertussen is het 05.15 en gaan we even naar beneden. Na 30 min weer proberen, maar niks helpt. Daarna gooi ik de handdoek in de ring en begint de dag... het is niet anders.. tussen ons in slapen heeft ze nooit gedaan, ons bed associeert zij met spelen dus dat is geen optie.
Jij dan?
23 dagen geleden
Reactie op JaquelineJansen
Ja, zo ontzettend vervelend! Hier op een hand te tellen doorgeslapen in haa ...
Hier precies zo 😔
23 dagen geleden
Mijn zoontje van 16 maanden gaat savonds tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Word meestal in de nacht tussen 00.30 en 01.30 uur wakker en speelt dan ongeveer een uur in bed valt dan weer in slaap. Is smorgens tussen 07.30 en 09.30 uur ergens wakker. Gaat smiddags tussen 12.15 en 13.15 uur naar bed en slaapt dan 2 tot 3 uur ongeveer.
22 dagen geleden
Onze dochter heeft lange tijd best goed (door) geslapen, maar al geruime tijd is ze elke nacht soms uren wakker. In eerste instantie merkten wij daar niks van omdat ze stil zat/lag te spelen. Laatste weken gaat ze direct staan, dingen uit bed gooien en schreeuwen. Heel dramatisch allemaal. Vervolgens zitten we uren bij haar voor ze slaapt. Als we weggaan is het weer hard huilen. Erg vermoeiend!!!
Nu wil ik graag dat ze in de nacht niet meer zo lang wakker is door haar slaapjes overdag aan te passen maar hoe? We zitten in de overgang van 2 naar 1 dutje. Ik vind het inmiddels een behoorlijk ingewikkelde puzzel... Maar gelukkig zijn we niet de enige haha!
22 dagen geleden
Hier ook een heel erg gepuzzel.. ochtend slaapje weigert ze en smiddags slaapt ze maar max 1,5 uur en is ze al telkens voor 14:00 wakker.. herkenbaar voor iemand?
20 dagen geleden
Onze dochter van 16 maanden (gecorrigeerd 14). Gaat n avond tussen 19uur en 19.30 naar bed. Wakker rond 6.30 -7.30
Dan rond 10.30 naar bed ze slaapt iets meer dan uur. En dan in middag rond 15- 15.15 dan laat ik haar max tot 16.30 slapen en haal ik haar uit . Dit wisselt soms, maar het werkt wel voor haar en ons
19 dagen geleden
Hier wordt ze ‘‘s ochtends om 05.45 wakker! Halen haar er dan rond 06.15 uit.
Rond 09.00 begint ze dan al tekenen van vermoeidheid te laten zien en kan dan ongeveer een uur tot 5 kwartier slapen. Middagdutje lukt dan niet meer dus gaat ze rond 18.30 weer naar bed.
Als we her slaapje verplaatsen naar de middag, dus rond 12.00 in bed, is ze in de ochtend heel moe en ook dan slaapt ze maar een uur/5 kwartier ..
Wat is nu het beste ?
19 dagen geleden
Reactie op Dani88.
Hier wordt ze ‘‘s ochtends om 05.45 wakker! Halen haar er dan rond 06.15 u ...
En als je ochtend slaapje wakker maakt na 30 min a cyclus? Dat doen we hier en pakt hij nog wel middag slaap..
Maar meestal na 6.30 wakker dan geen ochtend slaap ( bieden wel aan ) dus ben benieuwd vandaag.
Maar met 1 slaapje max 1.5 u slapen en snachts onrustig door oververmoeidheid en bij 2 slaapjes niet