25 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op kelldd
Ben je zeker dat ze geen ongemakken heeft? Hoe is ze overdag? Is ze vaak zi ...
Overdag is ze gewoon vrolijk, speelt lief ook samen. Er komen wel twee tandjes door maar dat associeer ik niet met elke keer na precies een uur wakker worden etc. Zijn al meerdere keren bij de dokter geweest om iets uit te sluiten maar lichamelijk is er niks aan de hand..
3 maanden geleden
Reactie op Gabivdk
Is ze snachts ook echt wakker wakker? Of huilt ze in haar slaap? Als ze sla ...
Ze is echt wakker , ze gaat ook zitten en staan etc, ze gaat dan wel elke keer tussendoor terug liggen. Als ik haar ga troosten is ze stil, zodra ik weg ga is het weer krijsen.. ook al geprobeerd om haar bij ons in bed te leggen maar dan gaat ze spelen en brabbelen 😓
3 maanden geleden
Reactie op Misha96
Ze is echt wakker , ze gaat ook zitten en staan etc, ze gaat dan wel elke k ...
Dit hebben wij ook steeds vaker.. nu ook al 2 nachten en vorige week ook 2 nachten. Vandaag ook echt een dramatische dag gehad mbt slapen. Ik denk dat het echt te maken heeft met de ontwikkeling die ze nu momenteel door maken.. merk je iets aan je meisje? Hier merk ik dat ze sinds gisteren heel druk bezig is om zelf tot staan te komen en vandaag lukte dit dan ook een aantal keer.
3 maanden geleden
Wij hebben dit nu ook 2 maanden. Elke nacht wakker om melkfles. Een gewenning geworden maar wij willen hier ook van af. Slecht ook voor onze gezondheid. Op het moment van schrijven ook nu in het slaap wiegen na 1 uur slapen. Ik weet niet of we dit moeten accepteren of maar een keer ervoor te kiezen om hem uit te laten huilen.
3 maanden geleden
Hier ook! Overdag slapen is echt geen probleem.. hij slaapt 1x en dan meestal van 12:00 tot 14:30 ongeveer. En in de avond valt hij zelf prima in slaap, maar vanaf dat moment kan hij soms ieder uur huilend wakker worden, rechtop in bed zitten, gillen, echt dramatisch.. van alles geprobeerd al en heel soms slaapt hij ineens een nacht door, om vervolgens weer nachten urenlang wakker te zijn. Ik heb ook een dochter van 4jaar en die sliep rond deze leeftijd allang door, dus voor ons is dit ook nieuw. Het is echt slopend en echt echt echt niet leuk meer.. ik heb weinig tips, maar dus wel herkenning 😓 ik hoop voor ons allemaal dat het snel beter gaat.. ik had dat wel verwacht ondertussen met 14 maanden! Veel sterkte!!
3 maanden geleden
Reactie op testsgan
Hoe heb je dat gedaan? Gewoon het gehuil negeren? Die van ons weet echt nie ...
Oordoppen in... 🙈 Maar.. Ik ben van mening dat ze heel bewust zijn van wat ze doen.. Mijn dochter is nu 13 maand... Maar ze weet precies hoe ze iets voor elkaar krijgt.
Laten huilen is echt heftig.. Je wilt er zijn voor ze.. Je wilt ze laten weten dat it er bent....
Maar als jij niet meer kunt... En je weet zeker dat er niets is.. Behalve wakker en uit bed willen... Dan moet je het in je hoofd goed kunnen praten.. En laten huilen.
Wij hebben ooit gelezen dat een aloë vera plant op de kamer help. Die staat er dus.. Toen die plant aan het verpieteren was, ging het slapen slechter.. Nu doet die het oké, en slaapt ze prima..
3 maanden geleden
Mn dochter slaapt sinds dr geboorte super slecht, van alles geprobeerd. Ze werd minimaal 5x wakker in de nacht en soms waren er zelfs nachten dat we helemaal niet konden slapen. Sinds ze 11 maanden was hebben we haar in onze bed laten slapen. Je slaapt natuurlijk niet super fijn en ik was er echt op tegen maar ze wordt nu maar 1 of 2x wakker!
We hebben een vaste routine elke dag maar we doen wat zij aangeeft. Eerst deden we alles op vaste tijden vaste routine door de hele dag. Stipt op tijd alles maar we waren dan wel uren bezig om haar te laten slapen in de nacht. Dat hebben we losgelaten. Als ze moe is gaat ze slapen, bij haar is het heel duidelijk te merken😅🤭 haar bedtijd was eerst 8u stipt en dat werkte niet. Nu slaapt ze half 9/9u en dat werkt prima voor haar.
3 maanden geleden
Ik kom met een andere invalshoek. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo dramatisch klinken. Je beschrijft precies mijn zoontje. Overdag weinig slaap nodig (is verder altijd goed gemutst en vol van energie, dus prima), 's avonds vaak elk uur wakker en 's nachts nog een aantal keer. Ik heb af en toe wel eens wanhopige momenten gehad hoor. Maar ben ook veel op zoek gegaan naar herkenning, en vond die zeker bij andere ouders (mbt het vaak wakker worden in de avond). 's Nachts niet doorslapen is op deze leeftijd natuurlijk ook nog heel normaal. Pittig voor ons, dat zeker. Maar wel heel normaal. Op de leeftijd van 2 jaar slaapt de helft van de kinderen 5 uur of langer achter elkaar door. De andere helft niet.
Wat ik van andere ouders ook las is dat bij veel kinderen het ergens tussen de eerste en tweede verjaardag beter werd. Dus ik houd hoop :) Verder maak ik het mezelf zo makkelijk mogelijk. Mijn zoontje slaapt bij ons in bed. Ik geef bv en daarmee krijg ik hem gelukkig wel altijd snel weer in slaap (ikzelf kom niet altijd direct weer in slaap tegenwoordig 🤪). Ik doe in principe alle avonden en nachten zelf sinds de geboorte, maar als ik het even echt niet meer trek, dan vraag ik mijn man heel soms om het over te nemen in de avond.
3 maanden geleden
Te snel op verzenden gedrukt. Ik wil je zeggen dat het goedkomt. Wanneer weet ik niet, maar het komt goed. Kijk voor jezelf waar het echte probleem hem zit: heb je meer slaap nodig? Of is het gewoon dat je bang bent dat de slaap van je dochter abnormaal is en je de behoefte voelt er meer controle over te hebben? Helpt het al als je dat mag loslaten en weten dat het oké en niet abnormaal is?
Indien je meer slaap nodig hebt, kijk wat je daarin kan doen om dat te bevorderen. Meer afwisselen met partner? Elkaar af en toe laten uitslapen? Overdag ook even liggen als de kleine slaapt?
Sterkte! Ooit wordt het beter.
3 maanden geleden
Wat een heftigheid hé. Hier ook herkenning! Heel heftig voor het hele gezin.
Soms/soms vaker dan ik wil, als ze echt niet slaapt geef ik paracetemol. Voor tandjes/oorpijn ect. En dan slaapt ze wel langer achter elkaar. Er speelt dus toch vaak iets wat pijn doet.
Mijn dochter wordt zelfs wakker van haar eigen scheet 🙈
Ow en waar ik echt geen raad mee weet. Ze wilt dus ook om in slaap te vallen haar vingers in mijn mond proppen. Dus inlaatspruitstuk van duimen speelt ze tandarts bij mij, heel vermoeiend 🫥 Iemand bekend met zoiets?
3 maanden geleden
Reactie op MeidenMama22137
Wat een heftigheid hé. Hier ook herkenning! Heel heftig voor het hele gezin ...
Ow en niet te vergeten! Grote deel van de nacht slaap ik met haar. Anders slaapt niemand meer en op een gegeven moment maakt het allemaal niet meer uit. Als je maar kan slapen🙈
3 maanden geleden
Wij hebben hetzelfde. Al vanaf de geboorte redelijk slechte slaper. Valt wel zelfstandig in slaap (daar gaan ook altijd alle tips enzo over voor mijn gevoel), maar wordt dan of redelijk snel of na een aantal uur wakker. Altijd krijsend en overstuur. Wij nemen hem dan in bed omdat we inmiddels na bijna 15 maanden slechte nachten veel te moe zijn…
3 maanden geleden
Hier hadden we dus een hele goede slaapster sinds ze een maand of 6 is. Al was ze vaak in de nacht wakker, maar dan ging ze lekker spelen.
Tegenwoordig is het direct staan, als uit bed gooien en roepen...
Afgelopen nacht meerdere keren. Echt wel vermoeiend!
Overdag ook ineens korte slaapjes. Ondanks dat is ze meestal gezellig, maar druk.
Ik vermoed slaapregressie. Hopelijk is het snel voorbij!!!
3 maanden geleden
Bij ons ook een slechte slaper geweest. De eerste 4 maanden waren de nachten redelijk maar het wordt eigenlijk steeds slechter. Nu is hij eigenlijk standaard snacht elke 2 uur wakker en soms valt hij weer makkelijk in slaap en soms ook niet. Ik slaap af en toe een nacht of halve nacht op zolder omdat je echt langer dan 2 uur achter elkaar moet slapen om overdag nog te kunnen functioneren. Het is wat het is en ik houd hoop. Ik wil hem niet laten huilen beetje jengelen is oké maar las hij echt huild ga ik er naar toe. Heb ook bij ons in bed / kamer geprobeerd maar helpt niet echt. Succes en sterkte het wordt vast beter