9 Reacties
5 maanden geleden
Ik kijk mee!! Mijn zoontje precies hetzelfde die is bijna 13 maanden nu 🙊
5 maanden geleden
Geen tips. Wel herkenning. Alleen gaat onze zoon telkens staan en huilen ipv spelen. Slaapt veel te weinig overdag, ben al blij als ik met veel pijn en moeite 1 dutje voor elkaar krijg waardoor hij 's avonds bij de borstvoeding in slaap valt en dan in de avond telkens huilen wakker wordt. Tot ik hem uiteindelijk maar bij ons in bed neem. Dit duurt al weken. Ben er helemaal klaar mee en er lijkt geen einde aan te komen. Hoop dat iemand zegt dat het vanzelf weer goedkomt 😓
5 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Geen tips. Wel herkenning. Alleen gaat onze zoon telkens staan en huilen ip ...
Jaaa dit is “pas” een week hier maar mn geduld raakt op😅. Die van mij valt al een tijd helaas niet meer in slaap aan de borst. Ze krijgt energie van borstvoeding en is daarna weer helemaal hyper juist. Echt zo raar😂
5 maanden geleden
Hier ook soortgelijke situatie. Wij dachten dat hij wel toe was aan 1 dutje, maar we zien dat hij nog zeker 2 nodig heeft. Onze slaapcoach had ons al hiervoor gewaarschuwd toen hij nog 5 mnd was en niet te snel over moesten gaan naar 1 dutje.
Waar ik nu op probeer te letten is de overgang van actief zijn en willen spelen naar slapen gaan dat dat veel geleidelijker verloopt. Soms overvalt dat hem omdat hij zo leuk aan het spelen was. Hij wil nu vooral veel spelen en blijven spelen ondanks dat hij moe is. Als ik aan hem vraag of hij wil slapen schud hij xijn hoofd. Hij heeft mijn hulp nodig om uit de actieve situatie te stappen en te gaan slapen. Ik merk in ieder geval dat ons zoontje veel actiever is als voorheen en maar door wil
5 maanden geleden
12 maanden slaapregressie? Hier hetzelfde. Soms dutje helemaal overslaan en soms 2x 45 minuten overdag slapen. Wij lezen ook altijd boekjes voor het slapengaan en doen dit dus overdag nu ook maar (en wat meer boekjes) en altijd zelfde ritueel.
En veel naar buiten tussendoor en dingen ondernemen helpt hier wel, maar niet altijd. Het is een fase? 🫣😅
5 maanden geleden
Reactie op Carmdevries
12 maanden slaapregressie? Hier hetzelfde. Soms dutje helemaal overslaan en ...
Ja denk misschien de slaapregressie dan🥲 We zijn zelf echt veel buiten. Bijna elke dag. Je zou denken dat dat ze doodmoe moet zijn, maar ze blijft “aan🤣. Ik ga proberen rustiger aan te doen vlak voor t slapen gaan en echt inderdaad elke keer een boekje lezen in bed
5 maanden geleden
Reactie op xliesj
Ja precies. Hier wil ze oom aar doorgaan en doorgaan. Hoe doe je dat geleid ...
Hij vind nu leuk om lichtschakelaars aan en uit te zetten, dus we beginnen dan beneden en gaan langzaam naar de verdieping waar zijn slaapkamer is. Daar mag hij dat ook doen. En praat dan vervolgens tegen zijn knuffels over het naar bed gaan. Ik lees nu overdag geen boekjes op zijn kamer. Ben bang dat hij dat snel beu zal zijn, daarom doe ik het alleen voor bedtijd s avonds. Boor nu werkt dit voor ons, maar weet niet hoe lang dit nog zal werken.
Wij denken dat dit geen slaapregressie is, want die hebben wij al gehad met 11-12 maanden en die was echt wel pittig met veel wakker worden s nachts en gewiegd willen worden