7 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Jalad
Hier kan hij ook nog niet zelf in slaap vallen. Hij slaapt 's nachts tussen ...
Same here! Heb voor eieren voor m’n geld gekozen. Zo slapen we toch wat beter, ze komt ook nog regelmatig voor de borst , zo zijn we allebei lekker warm in bed. Ik ben overtuigd dat er echt een moment komt dat ze wel zelf in slaap valt en niet meer bij me wilt liggen. Tot die tijd accepteer ik het en geniet ik 100000000 %.
2 maanden geleden
Onze dochter kan ook niet alleen in slaap vallen. wordt snachts ook regelmatig wakker. Ze valt dan soms wel in slaap aan de borst en dan lukt het soms om haar weer in haar bedje te leggen. Ze slaapt ook vaak tussen ons in.
2 maanden geleden
Herkenbaar, ook de reacties hier. Wij hebben ervoor gekozen om een groot vloerbed aan te schaffen zodat we ernaast kunnen liggen tot ze slaapt en dan weg kunnen gaan. Wanneer ze 's avonds of 's nachts wakker wordt dan is het of weer erbij liggen tot ze slaapt of een van ons gaat gewoon bij haar in bed liggen slapen. Zo kan de een relaxed in ons eigen bed verder slapen en de ander iets minder relaxed naast onze dochter, maar zo krijgt iedereen in elk geval zoveel mogelijk slaap!
Ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt in zo'n constructie dus dan misschien toch zoveel mogelijk afwisselen met je partner... Blijft lastig, maar ooit komt het goed! (hopen we dan maar 😉)
2 maanden geleden
Ik knuffel mijn zoontje in de avond op ons bed in slaap, duurt vaak even maar daar geniet ik zo erg van is echt even uit alle chaos en drukte van de dag een momentje van ons 2, als hij slaapt leg ik hem zonder problemen over in zijn eigen bedje. In de late avond word hij 1 keer wakker voor zijn pyjama papje en daarna slaapt hij door met een lekker gevuld buikje. Sinds ik hem wat warmer kleed snachts slaapt hij door..
2 maanden geleden
Hier begint hij de nacht altijd in ze eigen bed. Maar de dagen/momenten dat er iets dwars zit en snachts wakker word, haal ik hem gewoon uit ze bed en slaapt hij bij ons verder
2 maanden geleden
Wat fijn voor je zoontje dat hij zo veilig in slaap kan vallen met jullie in de buurt. Volgens mij is dat volkomen normaal (ook biologisch gezien, jullie zijn zijn beschermers)
Waarom leg je geen matras naast zijn bedje waar je zelf op kunt liggen? Ik denk dat het heel normaal is dat hij nog niet zelf in slaap kan vallen. Ik snap dat het je opbreekt, mogelijk helpt het dus om naast hem een matras te leggen zodat je iig lekker en warm ligt. Zou wel minimaal contact met hem maken, dat het niet te gezellig wordt. Zelf hou ik wel eens mijn dochters hand vast in de nacht. Dan weet ze dat ik er ben maar meer dan dat ook niet.
Als hij een uur wakker is voor de avond slaap, kun je ook kijken of hij niet te vroeg of de laat op bed wordt gelegd. Misschien heb je daar wat winst te behalen qua duur om in slaap te vallen.
Lastig hè, maar er komt een dag dat het echt soepeler zal gaan! Weet je dat je via het CB hulp kan vragen aan een slaaptherapuet? Dat wordt vergoed dus geen gedoe met eigen risico of andere kosten. Wie weet kan die meedenken?