Goedenavond,
Het lukt mijn dreumes van bijna 15 maanden nog altijd niet om zelfstandig in slaap te vallen. Zodra wij naar de deur bewegen raakt hij in paniek. In onze armen valt hij rustig in slaap, echter varieert het van een kwartier tot soms anderhalf uur voordat hij dan inslaapt. Hij is wel al die tijd rustig. Zijn hele eerste jaar heeft hij niet doorgeslapen. Er zijn periodes geweest (tijdens slaapregressies) met ook gaten van 2 uur in de nacht gehad waarin hij dan klaar wakker was. Ook zijn er periodes geweest dat het inslapen gepaard ging met heel veel huilen. Nu las ik onlangs dat slecht (in) slapen een teken kan zijn dat je kind ongelukkig is. Ik herken hem hier niet in, op dit moment niet en ook in het verleden niets want overdag is hij tevreden, vrolijk, nieuwsgierig en kletst honderduit. Wel is het zo dat wij na het gouden uur, na de bevalling een aantal uurtjes niet bij elkaar zijn geweest om medische redenen bij mij. Hier heb ik een aantal maanden na de geboorte wel last van gehad; het voelde alsof ik hem in de steek had gelaten. Zou het kunnen dat hij daar toch meer van mee heeft gekregen dan we denken en daarom zoveel moeite heeft met zelfstandig inslapen? Het is natuurlijk gissen wat de precieze oorzaak is… toch benieuwd wat jullie denken en/of herkennen.
Alvast bedankt weer!
Liefs