10 Reacties
5 maanden geleden
Mijn zoontje krijgt s’nachts ook gewoon nog 250 ml normale melk met granen erin en soms wilt hij meer, de ene keer accepteert hij de 250 en de andere keer niet. Overdag krijgt hij ook 2x 200ml en nog water en maaltijden tussendoor. Hij drinkt al vanaf zijn geboorte ‘meer’ dan de ‘gemiddelde’
5 maanden geleden
Denk dat het nu vooral een gewoonte is. Op hele warme dagen en als ze niet helemaal lekker zijn zijn de uitzonderingen dat het na 1 jaar nog nodig is om snachts een fles melk te geven. Denk dat het nu vooral gewoonte is.
5 maanden geleden
Het zuigen zorgt ervoor dat het zenuwstelsel tot rust komt, heeft niet zoveel met voeding te maken.
Je kindje zoekt 's nachts geborgenheid en ontprikkelt op deze manier.
Mijn andere kindje stopte rond 1,5 vanzelf met de nachtvoedingen.
Hier ligt mijn kindje ook meerdere keren per nacht aan de borst.
5 maanden geleden
Ik ben vorige van de een op de andere dag van de melk snachts afgestapt. Heb appelsap in dr rietbeker meegenomen als ze wakker werd voor “de fles”. Nam ze 2 slokken van en slaapt dan alweer verder.
Nu wordt ze nog maar 1x wakker voor 2 slokken appelsap. Terwijl 3 dagen geleden ook 3x nog tussen 22:00-6:00.
Dus misschien werkt een ander drankje als melk ook wel bij jou?
5 maanden geleden
Reactie op Narcis23
Lukt water niet? Slecht voor de tandjes dit🙈
Half. Ene keer wel andere keer niet. Sapjes zijn vanzelf een keer klaar ‘s nachts als ze door slaapt.
5 maanden geleden
Reactie op ChristinaLCM
Ik ben vorige van de een op de andere dag van de melk snachts afgestapt. He ...
Ik wil geen moedermaffia zijn. Maar wel zelf al 20 jaar in de mondzorg, en geloof me, dit is zo slecht.
Zoveel kindjes in mijn stoel gehad met rottende tandjes omdat ouders snachts zoeten drankjes aanbieden.
5 maanden geleden
Reactie op Mom2be1986
Ik wil geen moedermaffia zijn. Maar wel zelf al 20 jaar in de mondzorg, en ...
Zoals ik al zei, ze slaapt vanzelf de nacht door. Zoals vannacht. Dus maar liefst 4 nachten heeft zij 2 slokken sap gehad. Vannacht niks. Daarvoor altijd 3 x in de nacht melk. 8 slokjes sap...
Misschien moet er iets meer vertrouwen worden gegund aan sommige moeders ipv altijd met elkaar bemoeien hier. Ik ga toch niet nachten achter elkaar sap geven. Dan had ik onderhand wel wat anders bedacht. Maar als dat voor een paar nachten werkt, wat dus blijkt te hebben geholpen en ze nu van de flessen snachts af is, snap ik het probleem even niet. Vraag desnoods eerst wat ik precies bedoel…